چاپ کردن این صفحه

تمرین و مسابقه ورزشی به معنای تقویت زنجیره کرونا در کشور است

راستین آنلاین :در حالی که طبق اطلاعیه شماره ۵ ستاد مقابله با کرونا در ورزش تمامی باشگاه های ورزشی تا پایان سال تعطیل هستند اما برخی از تیم های لیگ برتری تمریناتشان را آغاز و برخی دیگر می خواهند شروع کنند.  

 
 سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی و سخگوی ستاد مقابله با کرونا در ورزش اما در این رابطه می گوید:" تمرین و مسابقه به معنای تقویت زنجیره انتقال ویروس کرونا است. "
 
 
اطلاعیه شماره ۵ ستاد مقابله با کرونا با صراحت اعلام کرده بود که تمامی باشگاه های ورزشی تا پایان سال باید تعطیل، تمرینات و مسابقات برگزار نمی شوند اما دیروز خبر رسید که یکی دو تیم تمریناتشان را شروع کرده و از فردا نیز قرار است برخی تیم های لیگ برتری دیگر تمریناتشان را شروع کنند.
دکتر مهرزاد خلیلیان سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی و عضو ستاد مقابله با کرونا در ورزش اما در این رابطه می گوید:"الان یک شرایطی در دنیا حاکم است که هر کشوری براساس شرایطی که دارد راهکارهای متعددی را برای یک مورد اورژانسی و حائزاهمیت انجام می دهد.  اهمیت این موضوع به حدی است که سازمان بهداشت جهانی، کمیته بین المللی المپیک و آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ جلسات و کنگره های زیادی برگزار می کنند. خود AFC و FIFA هم درگیر این ماجرا شده اند و وقتی اینفانتینو می گوید نگران سلامت مردم هستم یعنی این یک موضوع بزرگ و در ابعاد جهانی است. "
 
 
او افزود:" باید حواسمان جمع  و هوشیار باشیم. نه احساساتی و جوگیز باشیم که بگوییم هرکاری اشتباه است و نه اینکه ماجرای به این مهمی را شوخی بگیریم. دشمن امروز در خانه ما است. از رهبر معظم انقلاب تا جناب دکتر روحانی رئیس جمهور و وزیر بهداشت که ریاست ستاد مقابله با کرونا را به عهده دارد دستورات اکیدی در این رابطه آمده که وظیفه همه ما است به آن ها عمل کنیم. "
 
سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی همچنین گفت:"یک مساله روشن و یک راه اساسی برای مقابله با این بیماری وجود دارد و آن قطع کردن زنجیره انتقال است. کسانی که در این مسیری که تعیین شده قرار می گیرند عاقل و همراه بوده و هستند. اما کسانی که پیش از این برای تعطیلی مسابقات به خاطر کرونا در فضای مجازی جوسازی کرده و پیام های نامعقول و نامناسبی می دادند اگر امروز فعالیت ورزشی انجام بدهند بدانند که این مخالف سیاست های کل کشور است و حتما بارحقوقی دارد. ضمن اینکه از آن مهمتر مساله جان انسان در میان است و این موضوع ساده ای نیست. "
 
 
خلیلیان ادامه داد:" وزارت ورزش و فدارسیون فوتبال تاکید کرده اند که هرگونه فعالیت و تمرین در این زمان مجاز نیست.  البته ما هنوز گزارش مستند و دقیقی در این رابطه نداریم اما به همه تیم های ورزشی هشدار می دهیم که پای جان ملت در میان است و نمی توان با این موضوع معامله کرد. در حالی که پزشکان و پرستاران و تمامی عوامل بهداشتی و درمانی در خط مقدم در حال فعالیت هستند و در حالی که بیشتری آمار تلفات کرونا مربوط به همکاران ما در این بخش است اصلا درست نیست که ما زنجیره انتقال ویروس را تقویت و ریسک بیماری را بالا ببریم. "
 
او گفت:"  ما هم قبول داریم که شرایط خوب نیست اما AFC هم بازی های مقدماتی جام جهانی را دلیل وضعیت موجود لغو کرد. واقعیت این است که کشور ما بعد چین و کره در رتبه سوم بیشترین ابتلا قرار دارد و بهتر است در این شرایط به حاشیه ها دامن نزده و به بهبود وضعیت کلی کشور کمک کنیم. "
 
عضو ستاد مقابله با کرونا در ورزش در ارتباط با شرایط دیگر ورزش ها و جلسات این ستاد گفت:" جلسات ما بطور مداوم برگزار می شود. فردا جلسه مهمی در وزارت ورزش و جوانان داریم تا برای یک گروه از ملی پوشان که باید برای کسب سهمیه المپیک مسابقه بدهند تصمیم گیری کنیم و این اصلا تصمیم ساده ای نیست. ما با وزارت بهداشت و درمان جلسات زیادی داشته و دستور مستقیم آقای رئیس جمهور را برای اجرای فعالیت های ستاد مقابله با کرونا گرفتیم. "
 
دکتر خلیلیان با اشاره به شرایط دشوار حال حاضر افزود:" ستاد مقابله کرونا دنبال راه هایی برای بهبود وضعیت است اما در دسترس ترین و بهترین راه در حال حاضر این است که در خانه بمانیم. من تشکر می کنم از پیشکسوتانی که در این زمان به کمک ما آمده اند و به مردم آگاهی می دهند و جواد خیابانی هم به عنوان سفیرسلامت به ما کمک  کنند. "
 
سخگوی ستاد مقابله با کرونا در ورزش بار دیگر به ماجرای تعطیلی باشگاه ها اشاره کرده و گفت:" این پیام هشداد به جامعه ورزش و به خصوص بازیکنان و عوامل فوتبال است که به توصیه های ستاد مقابله با کرونا گوش داده و عمل کنند چرا که این ستاد آنچه را تصویب می کند که به مصلحت کل کشور و ملت ایران است. "
 
او با اشاره به روزهای شلوغ ستاد مقابله با کرونا گفت:"ماجلساتمان را با وجود خطراتی که وجود دارد و با توجه به احساس مسئولیت و تعهدی که داریم انجام می دهیم. ما باید به تمام پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان که در خط مقدم هستتند کمک کنیم. البته در وزارت ورزش، فدراسیون و کمیته ملی المپیک تمامی کارهای بهداشتی انجام و رعایت می شود و همه با ماسک و دستکش و رعایت مسایل اصولی بهداشت در این جلسات شرکت می کنند. موضوع اساسی این است که ما نباید زنجیره انتقال را تقویت کنیم. "
 
 
سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی با تقدیر از تیم ها و مربیانی که تمرینات از راه دور را برای تیمشان در نظر گرفته اند گفت:" این بهترین راه است که با توجه به تکنولوژی موجود مربیان برنامه های تمرینی و آماده سازی بازیکنان را از راه دور انجام بدهند در حالی که تمامی ابزار برای ارتباط ویدئویی زنده و انجام تست های از راه دور وجود دارد. "
 
 
او در پایان با اشاره به وضعیت عباس چناری داور قدیمی فوتبال که مشکوک به کرونا و در بیمارستان بستری است هم گفت:" من با دکتر علی نژاد درباره آقای چناری صحبت کردم. امیدوارم فردا بتوانیم به دیدار ایشان و همچنین همکارانمان در بیمارستان آیت الله کاشانی برویم. ما هر کاری که بتوانیم برای این داور قدیمی فوتبال انجام خواهیم داد. "
انتهای پیام /  101
824 کلیک ها  یکشنبه, 18 اسفند 1398 18:51
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

بیشتر بخوانید 101

موارد مرتبط