تمرین و مسابقه ورزشی به معنای تقویت زنجیره کرونا در کشور است

راستین آنلاین :در حالی که طبق اطلاعیه شماره ۵ ستاد مقابله با کرونا در ورزش تمامی باشگاه های ورزشی تا پایان سال تعطیل هستند اما برخی از تیم های لیگ برتری تمریناتشان را آغاز و برخی دیگر می خواهند شروع کنند.  

 
 سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی و سخگوی ستاد مقابله با کرونا در ورزش اما در این رابطه می گوید:" تمرین و مسابقه به معنای تقویت زنجیره انتقال ویروس کرونا است. "
 
 
اطلاعیه شماره ۵ ستاد مقابله با کرونا با صراحت اعلام کرده بود که تمامی باشگاه های ورزشی تا پایان سال باید تعطیل، تمرینات و مسابقات برگزار نمی شوند اما دیروز خبر رسید که یکی دو تیم تمریناتشان را شروع کرده و از فردا نیز قرار است برخی تیم های لیگ برتری دیگر تمریناتشان را شروع کنند.
دکتر مهرزاد خلیلیان سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی و عضو ستاد مقابله با کرونا در ورزش اما در این رابطه می گوید:"الان یک شرایطی در دنیا حاکم است که هر کشوری براساس شرایطی که دارد راهکارهای متعددی را برای یک مورد اورژانسی و حائزاهمیت انجام می دهد.  اهمیت این موضوع به حدی است که سازمان بهداشت جهانی، کمیته بین المللی المپیک و آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ جلسات و کنگره های زیادی برگزار می کنند. خود AFC و FIFA هم درگیر این ماجرا شده اند و وقتی اینفانتینو می گوید نگران سلامت مردم هستم یعنی این یک موضوع بزرگ و در ابعاد جهانی است. "
 
 
او افزود:" باید حواسمان جمع  و هوشیار باشیم. نه احساساتی و جوگیز باشیم که بگوییم هرکاری اشتباه است و نه اینکه ماجرای به این مهمی را شوخی بگیریم. دشمن امروز در خانه ما است. از رهبر معظم انقلاب تا جناب دکتر روحانی رئیس جمهور و وزیر بهداشت که ریاست ستاد مقابله با کرونا را به عهده دارد دستورات اکیدی در این رابطه آمده که وظیفه همه ما است به آن ها عمل کنیم. "
 
سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی همچنین گفت:"یک مساله روشن و یک راه اساسی برای مقابله با این بیماری وجود دارد و آن قطع کردن زنجیره انتقال است. کسانی که در این مسیری که تعیین شده قرار می گیرند عاقل و همراه بوده و هستند. اما کسانی که پیش از این برای تعطیلی مسابقات به خاطر کرونا در فضای مجازی جوسازی کرده و پیام های نامعقول و نامناسبی می دادند اگر امروز فعالیت ورزشی انجام بدهند بدانند که این مخالف سیاست های کل کشور است و حتما بارحقوقی دارد. ضمن اینکه از آن مهمتر مساله جان انسان در میان است و این موضوع ساده ای نیست. "
 
 
خلیلیان ادامه داد:" وزارت ورزش و فدارسیون فوتبال تاکید کرده اند که هرگونه فعالیت و تمرین در این زمان مجاز نیست.  البته ما هنوز گزارش مستند و دقیقی در این رابطه نداریم اما به همه تیم های ورزشی هشدار می دهیم که پای جان ملت در میان است و نمی توان با این موضوع معامله کرد. در حالی که پزشکان و پرستاران و تمامی عوامل بهداشتی و درمانی در خط مقدم در حال فعالیت هستند و در حالی که بیشتری آمار تلفات کرونا مربوط به همکاران ما در این بخش است اصلا درست نیست که ما زنجیره انتقال ویروس را تقویت و ریسک بیماری را بالا ببریم. "
 
او گفت:"  ما هم قبول داریم که شرایط خوب نیست اما AFC هم بازی های مقدماتی جام جهانی را دلیل وضعیت موجود لغو کرد. واقعیت این است که کشور ما بعد چین و کره در رتبه سوم بیشترین ابتلا قرار دارد و بهتر است در این شرایط به حاشیه ها دامن نزده و به بهبود وضعیت کلی کشور کمک کنیم. "
 
عضو ستاد مقابله با کرونا در ورزش در ارتباط با شرایط دیگر ورزش ها و جلسات این ستاد گفت:" جلسات ما بطور مداوم برگزار می شود. فردا جلسه مهمی در وزارت ورزش و جوانان داریم تا برای یک گروه از ملی پوشان که باید برای کسب سهمیه المپیک مسابقه بدهند تصمیم گیری کنیم و این اصلا تصمیم ساده ای نیست. ما با وزارت بهداشت و درمان جلسات زیادی داشته و دستور مستقیم آقای رئیس جمهور را برای اجرای فعالیت های ستاد مقابله با کرونا گرفتیم. "
 
دکتر خلیلیان با اشاره به شرایط دشوار حال حاضر افزود:" ستاد مقابله کرونا دنبال راه هایی برای بهبود وضعیت است اما در دسترس ترین و بهترین راه در حال حاضر این است که در خانه بمانیم. من تشکر می کنم از پیشکسوتانی که در این زمان به کمک ما آمده اند و به مردم آگاهی می دهند و جواد خیابانی هم به عنوان سفیرسلامت به ما کمک  کنند. "
 
سخگوی ستاد مقابله با کرونا در ورزش بار دیگر به ماجرای تعطیلی باشگاه ها اشاره کرده و گفت:" این پیام هشداد به جامعه ورزش و به خصوص بازیکنان و عوامل فوتبال است که به توصیه های ستاد مقابله با کرونا گوش داده و عمل کنند چرا که این ستاد آنچه را تصویب می کند که به مصلحت کل کشور و ملت ایران است. "
 
او با اشاره به روزهای شلوغ ستاد مقابله با کرونا گفت:"ماجلساتمان را با وجود خطراتی که وجود دارد و با توجه به احساس مسئولیت و تعهدی که داریم انجام می دهیم. ما باید به تمام پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان که در خط مقدم هستتند کمک کنیم. البته در وزارت ورزش، فدراسیون و کمیته ملی المپیک تمامی کارهای بهداشتی انجام و رعایت می شود و همه با ماسک و دستکش و رعایت مسایل اصولی بهداشت در این جلسات شرکت می کنند. موضوع اساسی این است که ما نباید زنجیره انتقال را تقویت کنیم. "
 
 
سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی با تقدیر از تیم ها و مربیانی که تمرینات از راه دور را برای تیمشان در نظر گرفته اند گفت:" این بهترین راه است که با توجه به تکنولوژی موجود مربیان برنامه های تمرینی و آماده سازی بازیکنان را از راه دور انجام بدهند در حالی که تمامی ابزار برای ارتباط ویدئویی زنده و انجام تست های از راه دور وجود دارد. "
 
 
او در پایان با اشاره به وضعیت عباس چناری داور قدیمی فوتبال که مشکوک به کرونا و در بیمارستان بستری است هم گفت:" من با دکتر علی نژاد درباره آقای چناری صحبت کردم. امیدوارم فردا بتوانیم به دیدار ایشان و همچنین همکارانمان در بیمارستان آیت الله کاشانی برویم. ما هر کاری که بتوانیم برای این داور قدیمی فوتبال انجام خواهیم داد. "
انتهای پیام /  101
823 کلیک ها  یکشنبه, 18 اسفند 1398 18:51
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا