چاپ کردن این صفحه

برگزاری جام خوشه چین می تواند عامل توسعه فرهنگی اقتصادی و گردشگری در روستاها باشد

راستین آنلاین: استاندار فارس گفت: برگزاری جام خوشه چین می تواند عامل توسعه فرهنگی اقتصادی و گردشگری در میان جمعیت روستایی کشور باشد.

عنایت الله رحیمی که بعد از ظهر امروز شنبه ۱۲ بهمن در مراسم اختتامیه  دوره رقابتهای ورزشی روستاییان و عشایر کشور جام خوشه چین در شیراز سخن می‌گفت با تبریک آغاز دهه فجر افزود: ورزش عامل مهمی در نشاط آفرینی، ایجاد امید و جلوگیری از ناهنجاری های اجتماعی است.
وی با تبریک به ورزشکاران حاضر در این رقابت‌ها به دلیل حضور در نخستین دوره از تورنمنتی که انحصاراً برای روستاییان و عشایر کشور برگزار شده افزود: توسعه ورزش در روستاها در کنار اقدام پیشگیرانه در حوزه ناهنجاری‌های اجتماعی و بیماری‌های جسمی و روحی می تواند ضامن ایجاد شور و نشاط و سلامتی جسم و جان در نسل های آینده جمعیت روستایی کشور باشد.
رئیس شورای عالی ورزش استان فارس ورزش را عامل انسجام و همگرایی اجتماعی دانست و خطاب به ورزشکاران حاضر در این رقابت‌ها گفت: مراودات ورزشی می‌تواند به تبادلات فرهنگی اجتماعی و نهایتاً معرفی روستاهای مختلف به روستاییان  تبدیل شود.
رحیمی معرفی روستاها و مکان زندگی ورزشکاران حاضر در این رقابت ها را عاملی برای معرفی نقاط مختلف کشور با ظرفیت های فراوان موجود در آنها دانست و افزود: از این که شهر تاریخی شیراز میزبان اولین دوره این رقابت‌ها بود خوشحالیم.
 
استاندار فارس شهر شیراز و استان فارس را یکی از پر ظرفیت ترین شهرها و استان‌های کشور در حوزه تاریخی فرهنگی ادبی مذهبی و گردشگری دانست و گفت: امیدوارم این میزبانی به تبدیل شدن فارس و شیراز به هدف دائمی گردشگری ورزشکاران حاضر در این رقابت ها و خانواده های آنها تبدیل شود.
رحیمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به خدمات دولت در مناطق محروم و روستاها و بخش های عشایری اشاره کرد و با تاکید بر اینکه سیاست دولت توسعه عدالت محور امکانات و خدمات در کشور است افزود: در فارس و در کنار ورزش که توسعه جهش دار معناداری داشته است، حوزه هایی نظیر آب و گاز نیز اتفاقات خوبی در روستاها و بخش های عشایری استان به وقوع پیوسته است. وی با بیان اینکه برای اولین بار خانه‌های بهداشت سیار در مسیر کوچ عشایر در این دولت را اندازی شده است افزود: تمام این اتفاقات در حالی به وقوع پیوسته که دولت با محدودیت های شدید مالی روبرو بوده است.
استاندار فارس در پایان با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این رقابت ها ابراز امیدواری کرد که فرزندان برومند روستایی و عشایر کشور بتوانند آینده این بخش از جمعیت کشور را به سمت توسعه تکامل و تعالی بیش از پیش سوق دهند.
انتهای پیام /  استاندارفارس:
850 کلیک ها  یکشنبه, 13 بهمن 1398 05:49
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

موارد مرتبط