برگزاری نخستین سمپوزیوم ورزش و تندرستی درشیراز

راستین آنلاین:نخستین سمپوزیوم ورزش و تندرستی  با حضور دبیرکل کمیته ملی المپیک، معاون فرهنگی شهردار شیراز و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، اساتید دانشگاه‌ها، مدیران شهرداری، روسای هیات‌های ورزشی استان فارس، مربیان و ورزشکاران در شیراز برگزار شد.


دبیرکل کمیته ملی المپیک در این مراسم که به همت مدیریت تربیت بدنی سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری و همکاری ارگان‌های مرتبط در سالن همایش‌های شهر برگزار شد، با اشاره به پیشینه المپیک عنوان کرد: در المپیک ۲۰۲۰، ۱۱ هزار ورزشکار با هم به رقابت می‌پردازند و ایران تا امروز موفق شده است ۴۱ سهمیه کسب کند که دو سهمیه آن در بخش تیمی حاصل شده است.
کیکاووس سعیدی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا زمان برگزاری المپیک ایران ۷۰ سهمیه در این مسابقات کسب کند.
وی با اشاره به مشکلاتی که بر اثر تحریم‌ها و فشار دیگر کشور‌ها در عرصه ورزش به ایران تحمیل شده است، گفت: وضعیت جمهوری اسلامی امروز، ویژه است. کشور تحت فشار تحریم‌های آمریکا قرار دارد و اقتصاد ما هدف گرفته شده؛ همچنین در عرصه‌های سیاسی تلاش برای قرار گرفتن ایران در انزوا در جریان است.
دبیرکل کمیته ملی المپیک افزود: تلاش اسرائیل با رهبری برخی کشور‌های منطقه نیز در جریان است تا ورزش ایران به حاشیه رانده شود؛ اما فشار‌های ایران بر نهاد‌های بین‌المللی برای رفع این نابرابری‌ها ادامه دارد و نتایج درخوری نیز کسب شده است.
جوانان افتخارآفرین نماد ورزش ما هستند
سعیدی با بیان اینکه برخی فدراسیون‌های ورزشی تحت تاثیر مشکلات یادشده قرار گرفته‌اند، افزود: در بعضی زمینه‌ها کمبود بودجه و اعتبار برای آماده‌سازی تیم‌های ورزشی و قهرمانی وجود دارد؛‌ در عین حال جوانان ارزشمندی داریم که برای کشور افتخار آفرینی می‌کنند و آن‌ها نماد ورزش ما هستند.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز در این نشست عنوان کرد: شهرداری شیراز و به ویژه معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بر این عقیده است که شهروندان مهمترین سرمایه‌های اجتماعی شهر هستند؛ بنابراین در راستای حفظ این سرمایه به سلامت روح و جسم آنها توجه می‌شود.
اهمیت به سلامت روح و روان شهروندان در کنار توسعه کالبدی شهر مد نظر است
مرتضی جعفری بیان داشت:شهرداری شیراز‌ همانگونه که به کالبد شهر توجه می‌کند تا بستر توسعه‌یافتگی را فراهم آورد به روح و روان شهروندان نیز اهمیت می‌دهد تا در کنار این هر دو، بستر زندگی سالم و بانشاط را فراهم سازد.
وی با بیان اینکه نظام شهرنشینی حاکم بر زندگی امروز پرداختن به امور حوزه سلامت را از سه منظر اجتماعی، روانی و جسمی یک ضرورت انکار ناپذیر می‌داند، ابراز کرد:  ایجاد شهری سالم، بدون هر گونه استرس و آلودگی زیستی، فکری و روانی و داشتن شهروندان سالم و بانشاط از اهداف غایی مدیریت شهری است که تحقق آن در گرو مشارکت پایدار نهادهای مختلف متولی فرهنگی و رزش و سلامتی از یک سو و شهروندان از سوی دیگر است.
معاون فرهنگی شهردار شیراز گفت: شهرداری شیراز در دوره تصدی ریاست پیشین سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی ۱۳ سالن ورزشی در شیراز فراهم کره است؛‌ همچنین احداث پیاده را‌ های سلامت و توسعه آنها و نیز برگزاری برنامه‌های متعدد از جمله پیاده‌روی خانوادگی، دوچرخه‌سواری و کوهپیمایی و نیز برگزاری بیش از ۱۰۰ برنامه از سطح محلات تا ملی از اقدامات اداره ورزشی این سازمان بوده است.
جعفری افزود: برگزاری مسابقات دو میدانی در بافت سنتی شهر به مسافت ۶ کیلومتر، کشتی روباز، برگزاری جام فوتبال محلات در سال گذشته از اقدامات برجسته این سازمان به شمار می‌رود که با یاری مسئولان توسعه خواهد یافت.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این مراسم با اشاره به وظایف شهرداری‌ها در حوزه ورزشی، عنوان کرد: کمک به ورزش حرفه‌ای و بسترسازی برای رشد ورزش قهرمانی و نیز کمک به توسعه ورزش همگانی از اهم فعالیت‌های شهرداری‌ها در حوزه ورزش به شمار می‌رود.

20200131110247 IMG 4056
احمد تنوری بیان داشت: البته در عرصه تیم‌داری دست شهرداری شیراز بسته شده، اما می‌توان با ایجاد باشگاه یا موسسه ورزشی شهرداری تا حدودی به عرصه ورزش حرفه‌ای یاری رسانی کرد.
وی یکی از وظایف مصوب شهرداری شیراز را کمک به ساماندهی و استعدادیابی ورزشی در شهر دانست و با اشاره به ورزش همگانی افزود: شهرداری شیراز در عرصه ورزش همگانی کارنامه بسیار موفقی دارد و در بسیاری از موارد مبتکر طرح‌هایی بوده است.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز به ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای مسیر‌های دوچرخه‌سواری، تکمیل پروژه در حوزه توسعه مسیرهای دوچرخه‌سواری، انعقادقرار داد با سرمایه‌گذار دوچرخه‌های هوشمند، ایجاد و توسعه پارک‌های کوهستانی و برگزاری سایر برنامه‌های ورزش‌ همگانی اشاره کرد.

20200131110916 IMG 4065
دبیر نخستین سمپوزیوم ورزش و تندرستی نیز در حاشیه این برنامه عنوان کرد: این برنامه در سه نشست تخصصی برگزار شد؛ نخستین نشست درباره مدیریت ورزشی بود که با محوریت برنامه‌ریزی استراتژیک همگانی کردن ورزش و راهکار‌های توسعه آن و کار آفرینی و استارتاپ‌های ورزشی اجرا شد، نشست دوم درخصوص علم تمرین بود که مباحث مختلف و تمرین‌های غلط رایج در ورزش و نیز ارائه جدید‌ترین دستاورد‌های علمی ورزشی و نشست سوم درباره تغذیه ورزشی با محوریت مصرف مکمل‌های ورزشی و تغذیه برای هایپرتروپی ارائه شد.
جواد کشاورز بیان داشت: این برنامه‌ها با حضور استادان دانشگاه‌های علوم پزشکی، دانشگاه شیراز، پژوهشکده تربیت بدنی وزارت علوم و نماینده وزارت ورزش صورت گرفت.  

انتهای پیام /  101
661 کلیک ها  یکشنبه, 13 بهمن 1398 05:32
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا