زلزله 5 ریشتری در قطر

راستین آنلاین:استقلال با پیروزی پر گل مقابل الریان قطر به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا رسید.

استقلال امشب (سه‌شنبه) در چارچوب آخرین مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا مهمان الریان قطر بود که این دیدار با پیروزی ۵ بر صفر استقلال به پایان رسید. گل‌های استقلال را دیاباته، قائدی (دو بار) و مطهری (دو بار) به ثمر رساندند. استقلال با این پیروزی به گروه A شامل الوحده امارات، الشرطه عراق و برنده دیدار استقلال تاجیکستان و الاهلی عربستان رسید.
نیمه اول
شاگردان فرهاد مجیدی بازی را از همان ابتدا در اختیار گرفتند و مالک توپ و میدان شدند. استقلال از این مالکیت توپ استفاده کرد و در دقیقه هفت روی یک حرکت ترکیبی صاحب یک ضربه ایستگاهی در موقعیتی عالی شد تا نوبت به هنرنمایی وریا غفوری برسد.
کاپیتان استقلال که روی همه ضربات ایستگاهی امسال خطرناک ظاهر شده، پشت این ضربه کاشته ایستاد و با شوتی بسیار دقیق به زاویه موافق دروازه الریان، در آستانه گل‌زنی بود اما این توپ به تیر دروازه برخورد کرد با این حال در ادامه توپ بازگشتی به دیاباته رسید تا مهاجم فرصت طلب استقلال دروازه الریان را باز کند.
پس از این گل الریان به خودش آمد و مالکیت توپ را در اختیار گرفت. آن‌ها برای چند دقیقه فشار زیادی روی دروازه استقلال وارد کردند که تمرکزشان استفاده از سرعت و تکنیک یاسین براهیمی بود اما دفاع چند لایه استقلال مانع از گل‌زنی نماینده قطر شد.
با گذشت دقایقی از بازی و رسیدن به دقیقه ۲۵ بازی به تعادل کشیده شد و استقلال توانست یکی، دو موقعیت خوب ایجاد کند که یک بار ضربه سر دیاباته با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت و بار دیگر شوت مسعود ریگی از کنار دروازه به بیرون رفت.
شاگردان مجیدی اما عقب نکشیدند و در دقیقه ۳۹ روی توپ ربایی عالی هافبک‌های استقلال، فرار دیاباته و ضربه سر هوشمندانه قائدی به گل دوم رسیدند. در این صحنه دیاباته از پشت محوطه جریمه ارسال خوبی داشت که مهدی قائدی به زیبایی توپ را از بالای سر دروازه‌بان به گل دوم استقلال تبدیل کرد.
الریان پس از گل دوم دوباره جلو کشید اما باز هم با دفاع تیمی خوب استقلال مواجه شدند و نتوانستند کاری از پیش ببرند تا نیمه نخست با همان نتیجه ۲ بر صفر به پایان برسد.
نیمه دوم
استقلال ۴۵ دقیقه دوم بازی را هم خوب آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی نیمه دوم توانست به گل سوم برسد. هروویه میلیچ در دقیقه ۴۹ از جناح چپ فرار کرد و ارسال خوبی برای دیاباته داشت اما توپ با تکل مدافع الریان به مهاجم بلند قامت استقلال نرسید با این حال قائدی خودش را به توپ رساند و با یک شوت خوب توانست دروازه الریان را برای بار سوم باز کرد.
این بار استقلال به الریان اجازه نداد که پس از گل به روی دروازه استقلال فشار وارد کند و توپ و میدان را در اختیار گرفت و حتی می‌توانست به گل چهارم برسد اما شانس با بازیکنان استقلال همراه نبود. در یکی از صحنه‌های بازی هم داور ژاپنی می‌توانست برای استقلال پنالتی بگیرد اما این داور معتقد بود که خطایی روی قائدی رخ نداده است.
از دقیقه ۶۰ به بعد بازی الریان دوباره مالکیت توپ را در اختیار گرفت و بازیکنان این تیم توسط براهیمی نفوذهای زیادی داشتند اما بازی عالی وریا غفوری در جناح راست مانع از این شد که الریانی‌ها کاری از پیش ببرند.
دفاع مستحکم استقلال در ادامه بازی باعث شد که بازیکنان الریان در ۱۵ دقیقه پایانی بازی رو به شوت‌های خارج محوطه بیاورند که البته نتیجه‌ای برای آن‌ها به همراه نداشت.
در حالی که الریان در تلاش بود که حداقل یکی از گل‌ها را جبران کند، استقلال بود که دوباره به گل رسید. شاگردان فرهاد مجیدی در دقیقه ۸۲ روی نفوذ وریا غفوری از جناح راست و پاس کات بک او به داخل محوطه جریمه توسط ارسلان مطهری به گل چهارم رسیدند.
در دقیقه ۹۱ بازی مطهری روی پاس آرش رضاوند با دروازه‌بان الریان تک به تک شد و گل دوم خود و پنجم تیمش را به ثمر رساند.
پس از این گل تلاش بازیکنان الریان باز هم نتیجه‌ای نداشت تا این دیدار با همان نتیجه ۵ بر صفر به اتمام برسد.
ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، هروویه میلیچ، شاهین طاهرخانی، روزبه چشمی، محمد دانشگر، وریا غفوری، فرشید باقری، علی کریمی، مسعود ریگی (آرش رضاوند ۸۰)، شیخ دیاباته (مرتضی تبریزی) و مهدی قائدی (ارسلان مطهری ۷۵).
ترکیب الریان: باکر، ترائوره، مرکادو، لی جائه‌ایک، عواد (الحرازی ۴۶)، حاتم، السید (کواری ۷۵)، کوم، جمعه (مفتاح ۵۵)، رودریگو تاباتا، یاسین براهیمی.
انتهای پیام /  101
803 کلیک ها  سه شنبه, 08 بهمن 1398 20:54
این مورد را ارزیابی کنید
(4 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا