شهرداری شیراز برای همکاری در برگزاری جام تختی آماده می‌شود

راستین آنلاین:نشست هماهنگی شهرداری شیراز و سازمان ورزش و جوانان استان فارس برای برگزاری مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در شیراز با حضور مدیران سازمان‌های مدیریت پسماند، سیما و منظر شهری و آتش نشانی) در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز برگزار شد.


رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی وورزشی شهرداری شیرلزدر جلسه هماهنگی برگزاری چهارمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی که در روز‌های سوم و چهارم بهمن‌ماه در  کلانشهر شیراز برگزار می‌شود، عنوان کرد: در شرایط کنونی، بسیاری از کشور‌ها سعی دارند ایران را کشوری ناامن جلوه‌ دهند و ارتباطات بین‌المللی ایران را به حاشیه برانند.
ابراهیم گشتاسبی‌راد افزود: فعالیت‌های ورزشی افزون بر اینکه به نشاط اجتماعی و جمعی در شهر می‌انجامد، انعکاسی از وضعیت امنیت کشور نیز هست و نشان می‌دهد فضایی امن برای حضور گردشگران خارجی در شهر‌های گردشگرپذیر وجود دارد.
معاون شهردار شیراز با اشاره به پیشینه برگزاری مسابقات ورزشی در جوار بناهای فرهنگی، خاطرنشان کرد: این طرح از سال ۱۳۹۷ و با برگزاری مسابقات پارکور در مقابل ارگ کریمخانی آغاز شد.
گشتاسبی‌راد ادامه داد: تا پیش از آن، مسابقات پارکور همواره در بلوار شهید چمران برگزار می‌شد؛ اما سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری حمایت خود را منوط به برپایی این رویداد در مقابل بنای تاریخی ارگ عنوان کرد.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اظهار کرد: این جانمایی سبب شد بیش از هزار نفر از مسابقات دیدن کنند؛‌ همچنین این رویداد برای گردشگران خارجی بسیار جذاب بود و آن‌ها با گرفتن فیلم و عکس از این مسابقات که پس‌زمینه‌ای از ارگ کریمخانی را نیز در خود داشت، به برندسازی شیراز در عرصه گردشگری یاری رساندند.
وی ادامه داد: پس از استقبال گسترده از این رویداد، المپیاد آوردگاه ارگ در ۶ رشته ورزشی رزمی و نمایشی برگزار شد که بسیار شایان توجه بود. برای مسابقات کشتی نونهالان هم در حدود ۲هزار صندلی چیده شده بود؛ اما بیش از ۳هزار نفر به تماشای آن نشستند و این رویداد برای نخستین بار در محیط باز برگزار شد.
گشتاسبی‌راد با اشاره به طرح گسترش مجموعه زندیه عنوان کرد: اقدامات اخیر سبب شده است که در طراحی شهری میدان توپخانه محلی برای برگزاری رویداد‌های مختلف در نظر گرفته شود.
معاون توسعه ورزش فارس نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت برگزاری هرچه بهتر رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی عنوان کرد: با توجه به اینکه ۵ تیم مطرح خارجی میهمان شیراز هستند، ضروری است این مسابقات از هر نظر در سطح جهانی برگزار شود.
محسن سالاری ضمن یادکرد از فعالیت‌های شهرداری در حوزه ورزشی و نیز نوآوری در خصوص برگزاری مکان رویداد‌ها، ابراز داشت: تدارک مسابقات ورزشی در حوزه شهروندی و نیز اجرای مسابقات ورزشی در فضای باز ارگ کریمخانی رویدادی شایان توجه و ستودنی است.
وی افزود: با توجه به سابقه میزبانی شهر شیراز و برگزاری مسابقات جام تختی در سال ۱۳۹۵، فدراسیون کشتی و وزارت ورزش بار دیگر این مهم را به کلان‌شهر شیراز واگذار کردند؛ از همین رو ضروری است که شهرداری شیراز با تکیه بر اصل همدلی و همراهی تعاملات مطلوبی صورت گیرد.
مدیران و نمایندگان سازمانهای معاونت اجرایی شهرداری ضمن استقبال از برگزاری این دوره از مسابقات، نسبت به انجام اقدامات شایسته و مطلوب متعهد شدند.
انتهای پیام /  101
984 کلیک ها  جمعه, 27 دی 1398 18:57
این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا