چاپ کردن این صفحه
  • مدیرکل ورزش و جوانان فارس:

آسیب شناسی جامعه باید از نهاد خانواده آغاز شود

راستین آنلاین:مدیر کل ورزش و جوانان فارس گفت: آسیب  شناسی  جامعه باید از نهاد خانواده آغاز شود.

حیدر علی کامیاب که در شورای اداری اداره کل ورز ش و جوانان فارس سخن می گفت،با اشاره به برخی آمار های نگران کننده از رفتار های نسل جوان در مدارس و دانشگاه افزود: نهاد خانواده  به عنوان اولین نهاد اجتماعی که کودک در آن رشد و نمو می کند  و به عنوان یکی از صحنه‌های اصلی تشکیل دهنده اجتماع تاثیر گذاری انکار ناپدیری برشکل گیری شخصیت نسل نوپای جامعه دارد.
وی خانواده رااولین کانون تربیت فرزندان دانست و افزود:فاصله گرفتن پدران ومادران از نقش های اصلی خود در این نهاد و غرق شدن در زندگی روزمره آسیبی است که آثار آن در دوران مدرسه و دانشگاه نمایان می شود.
دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان استان تغذیه فکری ،تربیتی و پرورشی کودک و نوجوان را به مراتب مهم تر از تغذیه جسمی و تامین امکانات سخت افزاری برای این نسل دانست وافزود:متاسفانه الگوی غلط رفتاری که در برخی خانواده ها حاکم شده، باعث تغییر نقش پدران و مادران از تاثیر گذاران بر تربیت و شکل گیری شخصیت این نسل به ماشین تولید اسکناس و تامین مالی و امکانات سخت افزاری شده است.
کامیاب  با بیان اینکه آثار زیان بار این تغییر الگوی رفتاری یک شبه نمایان نمی شود افزود:نسل جوان ما همزمان با مورد هجمه قرارگرفتن از سوی جوامع بیگانه،مورد بی توجهی عاطفی پدران و مادران خود نیز قرار گرفته است.
وی با یاد آوری الگوی حاکم برخانواده های ایرانی در نسل های قبل افزود:پدران و مادران در نسل های گذشته در کنار نقش عاطفی خود نظارت کاملی را بر رفتار، ارتباطات،آمد و شدو...فرزندان خود داشتند،اما امروز بخش عمده ای از پدران و مادران از ارتباطات فرزندان خود در فضای واقعی و مجازی بی خبر هستند.
مدیر کل ورزش و جوانان فارس باگرامی داشت یاد و خاطره شهداوایثارگران انقلاب گفت:نتیجه تربیت با آن الگوی حاکم که نشات گرفته از چارچوب های فرهنگی تربیتی  ایرانی اسلامی بود،جوانانی بودند که 8  سال در مقابل تجاوزهای همه جانبه صدام و هم پیمانانش از این آب و خاک دفاع کردند و بهترین و پر رنگ ترین سالها و روزهای انقلاب را پدید آوردند.
کامیاب شهداو ایثارگران را قهرمانان واقعی تاریخ ایران دانست و افزود:کارهایی که این قهرمانان برای این مرز و بوم انجام دادن با هیچ مدال و سکه و جایزه ای قابل جبران نیست.
وی بازگشت به خویشتن خویش در تربیت نسل جوان را عاملی بازدارنده در مسیر ایجاد شکاف بین نسل ها دانست و با یادآوری الگوی زیستی در دهه اول انقلاب گفت:پر هیز از برخی تجمل گرایی ها واشرافی گرایی ها،توجه به تربیت نوجوانان و جوانان،کم کردن فاصله عاطفی بین پدران و مادران با فرزندان و... باعث می شود تا بسیاری از ناهنجاری های کنونی که منتج به برخی آمار های نگران کننده می شود،مرتفع شود.
کامیاب با تاکید بر اهیمت و تاثیر مسائل عاطفی در شکل گیری نسل جوان،افزود: خانواده، کوچک ترین واحد اجتماعی و در عین حال، بزرگ ترین و اثرگذارترین واحد تربیتی در جوامع به شمار می آید، به گونه ای که می تواند منشأ تحول فردی و اجتماعی و رشد ارزش های انسانی در میان اعضای آن باشد.
مدیر کل ورزش و جوانان با بیان اینکه  خانواده، مهم ترین نهادی است که فرد در آن پرورش می یابدافزود: سرمایه گذاری و توجه هرچه بیشتر به این نهاد مقدس، جزو رسالت های  معلمان به ویژه پیامبران و پیشوایان ادیان قرار گرفته است.
کامیاب در بخش دیگری از صحبت هایش به قرار گرفتن استان فارس در جمع استان های برتر کشور در ارزیابی وزارت ورزش و جوانان اشاره کردو کسب این موفقیت را حاصل زحمات مجموعه مدیران و کارکنان ادراه کل ورزش و جوانان و شهرستان های استان دانست و افزود:نمی توان در کسب این موفقیت نقش ورزشکاران، داوران، مربیان،پیشکسوتان و روسای هیات ها را نادیده گرفت.
وی در عین حال کسب این موفقیت را رسیدن به قله آرمان ها درفارس ندانست و بیان اینکه این استان همواره باید جزواستان های برتر کشور باشد از مدیران اداره کل ورزش و جوانان خواست تا با آسیب شناسی و شناسایی نقاط قوت و ضعف عملکرد سال گذشته برای کسب رتبه نخست کشوری در ارزیابی آینده وزارت ورزش و جوانان برنامه ریزی کنند.
دبیر شورای عالی ورزش  در بخش پایانی صحبتهای خود به تقسیمات جدید کشوری در استان ،تاسیس 7  شهرستان جدید و دو فرمانداری ویژه اشاره کردوبا میمون توصیف کردن این تصمیم و اتفاق خواستار برنامه ریزی ویژه معاونین پشتیبانی،جوانان و  ورزش برای ترسیم ساختار اداری و ورزشی شهرستان های جدید شد.
وی به معاون پشتیبانی و منابع انسانی ماموریت تبین برنامه ساختار اداری و نیروی انسانی،به معاون توسعه ورزش قهرمانی ماموریت تشکیل هیات های ورزشی و به معاون جوانان و امور فرهنگی نیز ماموریت ترسیم زیر ساخت ها برای تشکیل سازمان های مردم نهاد در شهرستان های جدیدراداد و گفت:در کنار این اتفاق خوب یک انتصاب جدید نیز دراداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز انجام شده لذا باید با استفاده از همه ظرفیت های موجود به مدیر جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز در پیشبرد برنامه هایش کمک شود.
کامیاب تاثیر شهرستان شیراز در معادلات ورزش استان را غیر قابل انکار دانست و بابیان اینکه غلامعلی طفیونی یکی از مدیران خوب و کار بلد وزارت ورزش و جوانان استان است افزود:هرگاه ورزش شیراز تحرک داشته و پویا بوده موتور ورزش استان نیزبا شتاب بیشتری کار کرده است.
انتهای پیام /  101
1062 کلیک ها  یکشنبه, 14 مهر 1398 05:57
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

بیشتر بخوانید 101

موارد مرتبط