• مدیرکل ورزش و جوانان فارس:

آسیب شناسی جامعه باید از نهاد خانواده آغاز شود

راستین آنلاین:مدیر کل ورزش و جوانان فارس گفت: آسیب  شناسی  جامعه باید از نهاد خانواده آغاز شود.

حیدر علی کامیاب که در شورای اداری اداره کل ورز ش و جوانان فارس سخن می گفت،با اشاره به برخی آمار های نگران کننده از رفتار های نسل جوان در مدارس و دانشگاه افزود: نهاد خانواده  به عنوان اولین نهاد اجتماعی که کودک در آن رشد و نمو می کند  و به عنوان یکی از صحنه‌های اصلی تشکیل دهنده اجتماع تاثیر گذاری انکار ناپدیری برشکل گیری شخصیت نسل نوپای جامعه دارد.
وی خانواده رااولین کانون تربیت فرزندان دانست و افزود:فاصله گرفتن پدران ومادران از نقش های اصلی خود در این نهاد و غرق شدن در زندگی روزمره آسیبی است که آثار آن در دوران مدرسه و دانشگاه نمایان می شود.
دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان استان تغذیه فکری ،تربیتی و پرورشی کودک و نوجوان را به مراتب مهم تر از تغذیه جسمی و تامین امکانات سخت افزاری برای این نسل دانست وافزود:متاسفانه الگوی غلط رفتاری که در برخی خانواده ها حاکم شده، باعث تغییر نقش پدران و مادران از تاثیر گذاران بر تربیت و شکل گیری شخصیت این نسل به ماشین تولید اسکناس و تامین مالی و امکانات سخت افزاری شده است.
کامیاب  با بیان اینکه آثار زیان بار این تغییر الگوی رفتاری یک شبه نمایان نمی شود افزود:نسل جوان ما همزمان با مورد هجمه قرارگرفتن از سوی جوامع بیگانه،مورد بی توجهی عاطفی پدران و مادران خود نیز قرار گرفته است.
وی با یاد آوری الگوی حاکم برخانواده های ایرانی در نسل های قبل افزود:پدران و مادران در نسل های گذشته در کنار نقش عاطفی خود نظارت کاملی را بر رفتار، ارتباطات،آمد و شدو...فرزندان خود داشتند،اما امروز بخش عمده ای از پدران و مادران از ارتباطات فرزندان خود در فضای واقعی و مجازی بی خبر هستند.
مدیر کل ورزش و جوانان فارس باگرامی داشت یاد و خاطره شهداوایثارگران انقلاب گفت:نتیجه تربیت با آن الگوی حاکم که نشات گرفته از چارچوب های فرهنگی تربیتی  ایرانی اسلامی بود،جوانانی بودند که 8  سال در مقابل تجاوزهای همه جانبه صدام و هم پیمانانش از این آب و خاک دفاع کردند و بهترین و پر رنگ ترین سالها و روزهای انقلاب را پدید آوردند.
کامیاب شهداو ایثارگران را قهرمانان واقعی تاریخ ایران دانست و افزود:کارهایی که این قهرمانان برای این مرز و بوم انجام دادن با هیچ مدال و سکه و جایزه ای قابل جبران نیست.
وی بازگشت به خویشتن خویش در تربیت نسل جوان را عاملی بازدارنده در مسیر ایجاد شکاف بین نسل ها دانست و با یادآوری الگوی زیستی در دهه اول انقلاب گفت:پر هیز از برخی تجمل گرایی ها واشرافی گرایی ها،توجه به تربیت نوجوانان و جوانان،کم کردن فاصله عاطفی بین پدران و مادران با فرزندان و... باعث می شود تا بسیاری از ناهنجاری های کنونی که منتج به برخی آمار های نگران کننده می شود،مرتفع شود.
کامیاب با تاکید بر اهیمت و تاثیر مسائل عاطفی در شکل گیری نسل جوان،افزود: خانواده، کوچک ترین واحد اجتماعی و در عین حال، بزرگ ترین و اثرگذارترین واحد تربیتی در جوامع به شمار می آید، به گونه ای که می تواند منشأ تحول فردی و اجتماعی و رشد ارزش های انسانی در میان اعضای آن باشد.
مدیر کل ورزش و جوانان با بیان اینکه  خانواده، مهم ترین نهادی است که فرد در آن پرورش می یابدافزود: سرمایه گذاری و توجه هرچه بیشتر به این نهاد مقدس، جزو رسالت های  معلمان به ویژه پیامبران و پیشوایان ادیان قرار گرفته است.
کامیاب در بخش دیگری از صحبت هایش به قرار گرفتن استان فارس در جمع استان های برتر کشور در ارزیابی وزارت ورزش و جوانان اشاره کردو کسب این موفقیت را حاصل زحمات مجموعه مدیران و کارکنان ادراه کل ورزش و جوانان و شهرستان های استان دانست و افزود:نمی توان در کسب این موفقیت نقش ورزشکاران، داوران، مربیان،پیشکسوتان و روسای هیات ها را نادیده گرفت.
وی در عین حال کسب این موفقیت را رسیدن به قله آرمان ها درفارس ندانست و بیان اینکه این استان همواره باید جزواستان های برتر کشور باشد از مدیران اداره کل ورزش و جوانان خواست تا با آسیب شناسی و شناسایی نقاط قوت و ضعف عملکرد سال گذشته برای کسب رتبه نخست کشوری در ارزیابی آینده وزارت ورزش و جوانان برنامه ریزی کنند.
دبیر شورای عالی ورزش  در بخش پایانی صحبتهای خود به تقسیمات جدید کشوری در استان ،تاسیس 7  شهرستان جدید و دو فرمانداری ویژه اشاره کردوبا میمون توصیف کردن این تصمیم و اتفاق خواستار برنامه ریزی ویژه معاونین پشتیبانی،جوانان و  ورزش برای ترسیم ساختار اداری و ورزشی شهرستان های جدید شد.
وی به معاون پشتیبانی و منابع انسانی ماموریت تبین برنامه ساختار اداری و نیروی انسانی،به معاون توسعه ورزش قهرمانی ماموریت تشکیل هیات های ورزشی و به معاون جوانان و امور فرهنگی نیز ماموریت ترسیم زیر ساخت ها برای تشکیل سازمان های مردم نهاد در شهرستان های جدیدراداد و گفت:در کنار این اتفاق خوب یک انتصاب جدید نیز دراداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز انجام شده لذا باید با استفاده از همه ظرفیت های موجود به مدیر جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز در پیشبرد برنامه هایش کمک شود.
کامیاب تاثیر شهرستان شیراز در معادلات ورزش استان را غیر قابل انکار دانست و بابیان اینکه غلامعلی طفیونی یکی از مدیران خوب و کار بلد وزارت ورزش و جوانان استان است افزود:هرگاه ورزش شیراز تحرک داشته و پویا بوده موتور ورزش استان نیزبا شتاب بیشتری کار کرده است.
انتهای پیام /  101
1063 کلیک ها  یکشنبه, 14 مهر 1398 05:57
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا