تقسیمات جدید کشوری توسعه متوازن ورزش فارس را سرعت می بخشد

راستین آنلاین:مدیر کل ورزش و جوانان فارس گفت: تقسیمات جدید کشوری توسعه متوازن ورزش فارس را سرعت می بخشد.

حیدر علی کامیاب با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر تاسیس 7 شهرستان جدید و دو فرمانداری  ویژه در استان فارس ،این اتفاق را یک خدمت کم سابقه از جانب دولت به مردم فارس دانست و افزود:با ارتقاء بخش به شهرستان نگاه کلان مدیریتی در زمان بودجه نویسی  ، بودجه ریزی ،تصمیمات حاکمیتی و... تغییر می کند.

وی ارتقاء 7 بخش از استان فارس به شهرستان را عاملی برای رونق بخش های مختلف اقتصادی دانست و بیان اینکه ورزش می تواند با استفاده بهینه از پتانسیل‌های بوجود آمده سرعت توسعه خود را در این شهرها افزایش دهد گفت: شکی نیست که این اتفاق باعث رونق در نقاط مختلف استان می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس در بخش دیگری از صحبت هایش تشکیل دو فرمانداری ویژه در کازرون و مرودشت را نیز یکی از اتفاقات مهم درتاریخ پس از انقلاب در استان فارس دانست و گفت:با ارتقاء فرمانداری این دو شهرستان به فرمانداری ویژه ،شرایط ایجاد بستر های مناسب برای توسعه ورزش در دوحوزه نرم افزاری و سخت افزاری فراهم می آید.

کامیاب با اشاره به نقش استاندارفارس در اتخاذ چنین تدبیری از سوی دولت افزود:شناخت کافی رئیس شورای برنامه ریزی استان از نقاط ضعف وقوت،ظرفیت ها و امکانات استان و اشراف بر مسائل سیاسی ،جغرافیایی فارس یکی از عوامل مهم ارتقاء فرمانداری دو شهرستان مرودشت و کازرون به فرمانداری ویژه است.

وی ایجاد فرمانداری ویژه در کازرون و مرودشت ،ارتقاء سطح اختیارات و حوزه عمل فرمانداران این دو شهرستان تا حد معاون استاندار،شرکت فرمانداران این دو شهرستان در شورای برنامه ریزی استان  و شورای معاونین استانداری را پیش نیاز های سرعت بخشیدن به توسعه بیش از پیش در این دو شهرستان مهم و استراتژیک فارس دانست و افزود:ورزش نیز به عنوان مقوله ای مهم در مناسبات اجتماعی ،فرهنگی و حتی سیاسی، اقتصادی از برکات این اتفاق کم نظیر بی نصیب نخواهد ماند.

دبیر شورای عالی ورزش استان با اشاره به اختیارات فرمانداران ویژه افزود:قانونگدار برای شهرستان هایی که دارای فرمانداری ویژه هستند امتیازاتی را تدوین و پیش بینی کرده که حاصل آن مرتفع شدن برخی بروکراسی ها و بهبود قدرت اقتصادی و شرایط اجتماعی آن شهرستان ها است.

کامیاب ابراز امیدواری کرد تا با حمایت های استاندار و نمایندگان مجلس ،اتفاق خوب تاسیس شهرستان های جدید و تشکیل  فرمانداری های ویژه در استان طبق پیش بینی ها منجر به تسریع در توسعه همه جانبه و عدالت محور ورزش در شهرستان  های بختگان، زرقان، بیضا، خفر، سرچهان، اوز و کوه‌چنار و کازرون و مرودشت شود.

انتهای پیام /  101
1388 کلیک ها  جمعه, 12 مهر 1398 14:22
این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا