تاریخ سازی جوانان والیبالیست ایرانی/ایران برای اولین بار قهرمان مسابقات قهرمانی جوانان جهان شد

راستین آنلاین:تیم والیبال جوانان ایران برای نخستین بار در تاریخ به مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان دست یافت.

دیدار نهایی مسابقات زیر ۲۱ سال قهرمانی جهان از ساعت ۲۰:۳۰ شنبه شب در منامه بحرین آغاز شد و ایران با نتیجه سه بر ۲ ایتالیا را شکست داد. ست‌های اول و چهارم این بازی با نتایج ۲۵ بر ۱۷ و ۲۵ بر ۲۲ به سود ایتالیا رقم خورد و ایران در ست‌های دوم و سوم بعدی با امتیازات ۲۵ بر ۱۷، ۲۵ بر ۲۳ حریف خود را شکست داد تا کار به ست سرنوشت‌ساز پنجم کشیده شود. در ست پنجم هم ایران ۱۵ بر ۱۲ به برتری رسید تا برگ جدیدی در تاریخ والیبال کشور رقم بخورد.

بهروز عطایی در این بازی تیم خود را با ترکیب اصلی امیرحسین اسفندیار، پوریا یلی، مرتضی شریفی، مهران فیض امام دوست، امیرحسین توخته، امیرمحمد فلاحت‌خواه و محمدرضا حضرت‌پور روانه میدان کرد.

یلی با ۲۳، اسفندیار با ۲۱ و شریفی با ۱۸ امتیازی که در این بازی به دست آوردند، بیشترین نقش را در پیروزی تیم ایران ایفا کردند.

ایتالیا در تمام ۶ مسابقه قبلی خود در این تورنمنت و حتی در مرحله دوم مسابقات مقابل ایران هم به پیروزی رسیده بود اما در مسابقه امروز مقابل قدرت شاگردان عطایی تسلیم شد.

بیستمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۲۱ سال جهان، از ۲۷ تیر تا ۵ مرداد به میزبانی منامه بحرین برگزار شد. ایران در ۱۹ دوره گذشته فقط یک بار در سال ۲۰۰۷ به جمع چهار تیم برتر راه یافته بود که در آن مسابقات نیز به مدال برنز رسید.

هدایت تیم جوانان ایران بر عهده بهروز عطایی قرار داشت و امیرحسین اسفندیار، سهیل کمال آبادی، احسان دانش‌دوست، مرتضی شریفی، پوریا یلی، بردیا سعادت، امیرحسین توخته، مهدی جلوه، مهران فیض امام‌دوست، امیرمحمد فلاحت‌خواه، امیرحسین صابری و محمدرضا حضرت‌پور ۱۲ بازیکن منتخب او برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان بودند.

تیم نوجوانان ایران در سال ۲۰۱۷ قهرمان مسابقات زیر ۱۹ سال جهان شده بود. بیشتر بازیکنان حاضر در تیم کنونی جوانان، همان ترکیب تیم نوجوانان ۲ سال قبل هستند که حالا یک قهرمانی جهان دیگر را به کارنامه خود اضافه کردند.

انتهای پیام /  101
1195 کلیک ها  شنبه, 05 مرداد 1398 23:44
این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا