گام محکم نمایندگان فارس برای صعود به لیگ برتر/ رویای شیرین صعود

راستین آنلاین:تیم فوتبال فجر شهید سپاسی دو فصل متوالی در دقیقه 90 رویای صعود به لیگ برتر را بربادرفته دید تا مردم استان فارس نتوانند خاطرات خوب این تیم بازیکن ساز را در لیگ برتردوباره زنده کنند.

فجر حالا با داوود مهابادی ،سرمربی جدیدش مثل همیشه بدور از حاشیه باردیگر در اندیشه صعود است.

امابه نظرمی رسد، دیگر نماینده فارس در لیگ دسته یک  نیزداستانی متفاوت با فصل پیش دارد.

تیم فوتبال قشقایی که فصل گذشته پس ازبروز برخی حاشیه ها و زمانیکه احساس کرد تلاشش برای صعود راه به جایی نمی برد،با هدایت یک مربی جوان و تحصلیکرده بومی بنام مهدی فروردین با ارائه بازی هایی تماشگرپسند لیگ را آبرومندانه به پایان برد تا هوادارانی را که برخی ها حالا آنهارا یکی از سرمایه های اصلی این تیم در شهر های مختلف کشور می دانندبرای صعود چشم تا پایان فصل 98-99 چشم انتظار بگذارد.

حالا اولین ماه فصل تابستان رو به اتمام است و به نظر می رسد قشقایی برای صعود اسبش را بیش از هر زمان دیگری زین کرده است.

سرو سامان دادن به وضعیت مالی باشگاه ،استخدام یک مربی خوشنام با سابقه ای قابل دفاع دردوران بازیگری و به کارگیری بازیکنانی با تلفیق جوانی و تجربه نوید روزهای خوبی را برای قشقایی در لیگ این فصل  می دهد.

جای حکم صعود به لیگ برتر در آلبوم عنایتی خالی است

 غلامرضا عنایتی  که متولد 1 مهر 1355 در مشهداست ، حالا به شیراز سفر کرده تا ضمن تحقق رویای راه راهی پوشان شیرای نشان دهد که می تواند در کسوت مربیگری هم همچون گلزنی موفق باشد.

رکوردار آقای گلی در لیگ برترفوتبال کشور که برخی ها اعتقاد دارند خیلی دیر به فوتبال معرفی شد و هیچگاه به حقش در سطح ملی نرسید حالا به دنبال آن است که نامش در کنار نام هایی همچون وینگو بگوویچ،عبدالله ویسی،فرازکمالوند،علی نظر محمدی و...قرارگیرد.

مربیانی که نامشان درتاریخ فوتبال ایران به عنوان مربیانی که موفق به صعود از لیگ یک به لیگ برتر شده اند ثبت شده است.

خون تازه در رگ های قشقایی

مالک و مدیر عامل باشگاه  قشقایی که حالا با تغییر شیوه اداره باشگاه و تفیض برخی وظایفش به اسماعیل سرهنگیان به عنوان قائم مقام، او هم بیش از گذشته عطش صعود دارد،با تاکید بر نیاز این تیم به بازیکنان با تجربه و اثرگذار از حضوربازیکنانی نظیرجهانگیرعسگری،مجیدایوبی و محمد غلامی به عنوان خون تازه در رگ های تیم یاد می کند و می افزاید:این سه بازیکن می توانند در مسیرصعود تیم به لیگ برتر به باشگاه کمک زیادی کنند.

عسگری بازیکن مورد علاقه دایی

جهانگیر عسگری متولد اول آذر 1365 است.

 بازیکن سابق تیم‌های استقلال جنوب تهران، نیروی زمینی، صبا باتری، پیکان تهران، داماش گیلان، راه‌آهن شهر ری، صنعت نفت آبادان ،پاس همدان، آلمینیوم اراک و صبای قم که حالا با قشقایی قرار بسته است.

اوتنها بازیکن فوتبال شهرستان دره شهر است که در لیگ برتر ایران بازی کرده‌است.

عسکری از همان سنین نوجوانی استعداد خود را به به رخ همه کشید و به دلیل نبود امکانات با هزینه شخصی خود به تهران رفت تا در تست‌های فوتبال استقلال جنوب تهران شرکت کند.

او با توجه به استعدادی که در این زمینه داشت توسط مربیان این باشگاه جذب گردید و توانست رضایت مدیران این باشگاه را به خود جلب کند

درخشش او در بازیهای استقلال جنوب تهران باعث گردید که باشگاه صبا باتری در زمان علی دایی اقدام به جذب او کند

با فرارسیدن زمان خدمت مقدس سربازی باشگاه نیروی زمینی وی را جذب کرد.

عسگری در تیم نیروی زمینی گلهای زیبایی به ثمر رساند و گل زیبای او در روزنامه خبر ورزشی آن موقع به عنوان گل برتر هفته لیگ دسته یک انتخاب شد.

جهانگیر عسگری بعد از خدمت سربازی با قراردادی ۲ ساله با باشگاه پیکان قرارداد بست و بازیهای چشم‌نواز و گل زیبایی که در بازی پیکان و پرسپولیس به ثمر رساند تحسین علی دایی سر مربی وقت پرسپولیس را برانگیخت و در زمان سرمربیگری علی دایی در تیم ملی جز نفرات ذخیره تیم ملی قرار گرفت.

بعدها اعتقاد ویژه علی دایی به جهانگیر عسگری باعث شد که او با قراردادی دو ساله به راه‌آهن بپیوندد و در این تیم عملکرد مناسبی بر جای گذاشت اما به دلیل مشکلات وقت باشگاه راه‌آهن در زمان مدیر عاملی امیر عابدینی وارد باشگاه داماش گیلان شد

جهانگیر عسگری ۲۰ گل در لیگ برتر خلیج فارس به ثمر رسانده‌است.

ایوبی، شاید بخاطر تجربه اش

یکی دیگر از خریدهای این فصل قشقایی مجید ایوبی است.

خریدی که برخی کارشناسان ورزشی به دلیل سن و سال ایوبی از آن انتقاد می کنند.

اما روح الله نجف پور ضمن دفاع از این تصمیم باشگاه می گوید: ایوبی در باشگاه‌هایی همچون سایپا، مس کرمان، نفت مسجد سلیمان و شاهین شهرداری بوشهر بازی کرده و تجربه او می تواند به استحکام خط دفاعی تیم در این فصل کمک کند.

یک فوروارد شمالی 

یکی دیگر از خریدهای این فصل قشقایی مهاجم 36 ساله تالشی یعنی محمد غلامی است.

غلامی که سابقه بازی کردن در تیم ملی و حتی گلزنی برای این تیم را در دوران سرمربیگری افشین قطبی در کارنامه دارد،فوتبال درتیم هایی نظیر چوکا تالش،ملوان بندر انزلی، پاس تهران، پاس همدان، استیل‌آذین، داماش گیلان، سپاهان اصفهان، راه‌آهن ، پیکان،سپید رود رشت  و خونه به خونه بابل به صورت حرفه ای دنبال کرده است.

نجف پور معتقد است تجربه این مهاجم می تواند زهر خط حمله تیمش را در این فصل بیش از گذشته کند.

حالا شمارش معکوس برای شروع فصل جدید لیگ دسته یک شروع شده است وفجر شهید سپاسی و قشقایی روی کاغذاز بسیاری از رقبای خود جلوتر هستند،اما باید تا آخر فصل منتظر ماند و دید که آیا این فصل جشن صعود در شیراز برگزار می شود یا خیر؟

انتظاری که قطعا با هم افزایی بیش ازپیش بین هواداران،مدیریت باشگاه و مسئولان شهری و استانی درکنار تلاش و کوشش کادرفنی و بازیکنان می تواند پایانی شیرین برای رویای صعود به همراه داشته باشد.

انتهای پیام /  محمدجوادشلتوک کار
1072 کلیک ها  جمعه, 21 تیر 1398 16:57
این مورد را ارزیابی کنید
(6 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا