برای سلامتی اعجوبه

  راستین آنلاین: وقتی حمید برمکی  یکی از محبوب ترین اعجوبه ها ی فوتبال کفش ها را آویزان کرد گراند شاپوری آبادان با همه خاطرات و شور آفرینی هایی  که از او ثبت و ضبط کرده بود سکوت غم انگیزی را تجربه کرد .

برمکی  در اوج محبوبیت از فوتبال خداحافظی کرد تا فوتبال آبادان پس از او  گزینه ای  در خور نام خود بیابد و همچنان در فوتبال سری بلند در میان سرها داشته باشد.

تنها فقط  چند سال لازم بود تا از میان انبوه استعدادها  استعداد ناب  دیگری در زمینهای خاکی متولد شود و چشمها را به سوی خود خیره کند .

اولین دوره مسابقات جوانان خوزستان در سال ۱۳۴۸ بستری شد برای معرفی ستاره جدید فوتبال زنده یاد  آقا فاروق فتاحی تیمی  را متشکل از جوانان کم سن و سال  شکل داد و به اهواز برد.

  وقتی تیم منتخب جوانان  آبادان به کاپیتانی رضا مجدی به اهواز رسید سرمربی اهوازی به کنایه به آقا فاروق گفت :با این بچه ها آمده ای که چه شود  ؟!  آقا فتاحی سکوت معنی داری کردو بعد لبخندی زد و به بغل دستی اش گفت: آخر مسابقات جوابش را می دهم.

 وقتی علیرضا عزیزی و هودی بیت سیاح و خلیل صالحی ولقمان وشاملی و... با حرکات تکنیکی و سرعتی و ترکیبی  خود همه  تیمها را مات و مبهوت ساختند و با ۲۵ گل زده و بدون گل خورده جام قهرمانی را بر سرو دست گرفتند، علیرضا عزیزی با به ثمر رساندن ۱۴ گل  به عنوان بهترین بازیکن و آقای گل مسابقات  خوش درخشید و نامش بر سر زبانها افتاد .

عزیزی با راهنمایی آقا فاروق به تیم جم آبادان پیوست و زیر نظر استاد سالیا به فوتبال ادامه داد.  پس از درخشش در همه بازیها به بانک ملی تهران رفت و سپس به تیم گارد ( هما )پیوست تا سالهای اوج را زیر نظر استاد دهداری باشد .

عزیزی که از مریدان بسیار مهربان زنده یاد استاد دهداری بود با تیم گارد نیز خوش درخشید وبه اعجوبه ای بی چون و چرا در فوتبال تبدیل شد ‌.

 عزیزی د ادامه  به پرسپولیس پیوست و آنجا هم بدون تحت تاثیر قرارگرفتن نامها فوتبال زیبا و تکنیکی و سرشار از خلاقیتهای فردی خود را به نمایش گذاشت. او چندین بار به تیم ملی دعوت شد و با تیم ملی نیز بازیهای خوبی را انجام داد . بدون شک علیرضا عزیزی یکی از ناب ترین استعدادهای فوتبال آبادان  و ایران بود که  هرزمان پا به ورزشگاه تختی آبادان می گذاشت تماشاگران می گفتند« امروز زودتر به ورزشگاه برویم و به تماشای ریزه کاریهای تکنیکی او بنشینیم و از بازی عزیزی لذت ببریم.»

 عزیزی با آبادان در فوتبال زاده شد تا خلا اعجوبه فراموش نشدنی را تا حدودی پر کرده باشد .روزی که آقا برمکی به  زمین خاکی جم در بوارده حنوبی رفت تا با نسل جدید جوانان جم دیداری داشته باشد،عزیزی از استاد سالیا رخصت گرفت و به دیدار برمکی رفت ومراتب احترام خود را به جا آورد، برمکی به سالیا گفت : منوچهر این جوان استعدادی کم نظیر است و حرفهای زیادی در فوتبال خواهد زد و چنین هم شد .

 چند روز پیش دکتر کوهزاد خبر بیماری عزیزی را داد و تاکید کرد که جویای حال و احوال او باشم و محمد گلاب زاده از انگلیس نیز کلیپ زیبایی درباره خدمات عزیزی ارسال کرد تا مراتب قدرشناسی خودرا نشان داده باشد  .این همان عزیزی بود اما این بار بر بستر بیماری .همان علیرضایی که بارها در مستطیل سبز خوش درخشید و در بیرون از مستطیل سبز انسانی متواضع و دوست داشتنی و مردم گراو مهربان .

به دیدار و عیادتش برویم تا او و خانواده و غلامرضا برادرش ببینند که مردم عزیزی را فراموش نکرده و نمی کنند . عزیزی همیشه برای آبادانی هاو پیشکسوتان فوتبال کشور عزیز بوده و خواهد بود. او  بخشی از خاطرات آبادانی ها و اهالی فوتبال است.

همان خاطرات شیرینی که یک پا در نوستالژی ها داردو پای دیگرش انگیزه ای برای قدرشناسی از قهرمانان فراموش  نشدنی و سرمایه ای برای حرکت و تعامل و حمیت اجتماعی!! سلامتی پایداراعجوبه مهربان را آرزومندیم .
انتهای پیام /  عبدالکاظم دریساوی
2793 کلیک ها  چهارشنبه, 12 تیر 1398 01:52
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا