• مدیرکل ورزش و جوانان فارس:

رکن اصلی توسعه صنعت فوتبال «باشگاه ها» هستند

راستین آنلاین:مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: رکن اصلی توسعه صنعت فوتبال باشگاه ها هستند.

حیدرعلی کامیاب که بعد از ظهر امروز یکشنبه دردیداربا سرمربی تیم فوتبال قشقایی شیراز سخن می گفت،فوتبال حرفه ای را یک صنعت وفعالیت تجاری دانست و افزود:کشورهای مختلف دنیا از این صنعت برای توسعه همه جابنه استفاده می کنند.

وی با اشاره به نقش این ورزش در رشد تولید ناخالص داخلی در برخی کشورها افزود:در کشوری مانند بزریل ازمحل جمع آوری مالیات ۸ میلیارد دلاری در ورزش فوتبال ،بسیاری از مشکلات اقتصادی آن کشور سامان دهی می شود.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس نگاه به این ورزش را به عنوان یک صنعت،نگاهی جدید و نو پا در کشورما دانست و افزود:نمی شود ادعا کنیم فوتبال ما حرفه ای است اما اعتقاد نداشته باشیم که فوتبال یک صنعت است.

کامیاب با بیان اینکه مهمترین عامل در هر صنعت بنگاه های آن می باشد افزود: درصنعت فوتبال باشگاه ها به مثابه بنگاه اقتصادی عمل می کنند از همین رو باشگاه های حرفه ای فوتبال یک بنگاه با کسب و کار ورزش فوتبال و ابزارهای پشتیبان آن به حساب می آیند.

وی گفت:با چنین نگاهی هر باشگاه فوتبال به عنوان بنگاه اقتصادی در پی درآمد بیشتر و هزینه کمتر است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس کسب درآمد از فوتبال را اقدامی طبیعی دانست و افزود:بایدبین دلالی و بده بستان های غیر قانونی در فوتبال با کسب درآمد از محل هزینه کردن خانواده ها و جوانان برای رشد و پیشرفت استعدادها تفاوت قائل بود.

کامیاب دربخش دیگری از صحبت هایش حضور رضا عنایتی در صدر کادر فنی تیم فوتبال قشقایی را یک اتفاق خوب ارزیابی کرد و گفت:قشقایی یک تیم مردمی با پشتوانه ی خوب تماشاچی حتی در شهرهای کوچک کشور است که می تواند با برنامه ریزی دقیق و دوری از حاشیه های ناخواسته،در این فصل یکی از شانس های صعود به لیگ برتر باشد.

وی ازآمادگی اداره کل ورزش و جوانان برای حمایت این تیم در فصل پیش رو از رقابت های لیگ دسته یک فوتبال کشور خبر داد و افزود:همانگونه که در فصل پیش از این تیم حمایت کردیم این فصل نیز را درنظر گرفتن چارچوب ها و محدودیت های قانونی از این تیم حمایت خواهیم کرد.

برای خوشحال کردن مردم به شیراز آمده ام

سرمربی جدید تیم فوتبال قشقایی نیز در این دیداربا ابرازخوشحالی از حضورش در شهر شیراز گفت:ازبدو ورود به این شهر محبت های مردم باعث شد تا بیشترین انرژی مثبت را از هواداران و علاقمندان به فوتبال این شهر جذب کنم.

رضا عنایتی با اشاره به خاطرات خوشش از زمان گذراندن خدمت مقدس سربازی درتیپ 55 هوابرد شیراز افزود:نیت من ازقبول مسئولیت در تیم فوتبال قشقایی کمک به صعود این تیم و خوشحال کردن مردم بود.

وی بابیان اینکه از هواردان تیم فوتبال قشقایی و مردم فوتبال دوست استان فارس می خواهد تا با همین انرژی و انگیزه این تیم را در طول رقابت های این فصل لیگ دسته یک فوتبال کشور همراهی کنند افزود:امیدوارم دراین فصل بتوانیم جشن صعود نمایندگان فارس به لیگ برتر را در شهر تاریخی شیراز برگزار کنیم.

انتهای پیام /  101
1686 کلیک ها  یکشنبه, 02 تیر 1398 15:53
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا