سفیر ورزش های زورخانه ای ایران از شیراز به بلاروس می رود

راستین آنلاین:با دعوت رسمی مسٔولان ورزش کشور بلاروس و موافقت فدراسیون ورزش های زروخانه ای و کشتی پهلوانی کشورمان،علی غرقی جهت برگزاری یک دوره آموزشی و معرفی این ورزش به بلاروس سفر می کند.

غرقی ضمن تایید این خبر گفت: ورزش‌ های باستانی یا زورخانه‌ای از قدیمی‌ترین مظاهر فرهنگ باستانی ایران به شمار می‌رود که اینک در حوزه بین المللی معرفی و توسعه فراوان یافته است.

وی افزود:با رایزنی های مسٔولان ورزش کشورمان در چند سال اخیر کشوروپس از معرفی این ورزش به عنوان یک ورزش بین المللی، استقبال زیادی آز ان در نقاط مختلف دنیا خصوصا اروپا شده است.

قهرمان چرخ تیز کشور با بیان اینکه  ورزش زورخانه‌ای در اروپا آداب و سنتی خاص دارد اما نزدیک به آداب ایرانیان است،افزود:این آداب و سنن با پیروی از پهلوانان و دلاوران ایرانی استو بسیار نزدیک به فرهنگ ایرانی است.

غرقی افزود: البته تغییرات جزئی نیز دارد ورزشکاران زورخانه اروپا با همراهی «ضرب زورخانه» وارد زمین شده و احترام می‌گذارند و آن‌ها لفظ رخصت را بلند تلفظ می‌کنند.

وی گفت:ازآنجاییکه ورزش‌ های باستانی به مجموعه‌ای از حرکات فیزیکی برای پرورش جسم و آموزه‌های معنوی برای ارتقای روح گفته می‌شود که با اصول اخلاقی در هم آمیخته و از افراد معمولی، پهلوان می‌سازد،این ورزش مورد استقبال مردم در نقاظ مختلف دنیا قرارگرفته است.

میاندار تیم زورخانه ای فارس با ابراز خوشحالی از اینکه به نمایندگی از کشورمان جهت معرفی وآموزش ورزش های زروخانه به کشوری دیگر عزیمت می کندافزود:این باعث غرور است که آئین پهلوانی و ورزش‌ های باستانی یا زورخانه‌ای توسط یونسکو به نام ایران به ثبت جهانی درآمده است.

گفتنی است علی غرقی قهرمان چرخ تیزکشورومیاندار تیم زورخانه ای فارس که اسفند سال 97قهرمان ایران شد 3 خرداد جهت آموزش ومعرفی ورزشهای زورخانه ای به کشوربلاروس اعزام می شود.

انتهای پیام /  101
2692 کلیک ها  چهارشنبه, 29 خرداد 1398 18:37
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا