کودکان کار واردگود شدند

راستین آنلاین:کودکان کار توسط اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز به زورخانه علی بن ابیطالب (ع) رفتند.

مدیر اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز هدف از این برنامه را علاوه بر ورزش و سلامت جسم و روان، آشنایی با فرهنگ اصیل ایرانی و ورزش های باستانی و آشنایی کودکان با اخلاق و منش پهلوانی دانست.

یوسف آفرینی گفت: در ورزش باستانی و زورخانه ای علاوه بر ورزش کردن یک اتفاق معرفتی و معنایی رخ می دهد و ورزشکاران با اخلاق پهلوانی و معرفت معنوی آشنا می شوند.

وی افزود: ورزش پهلوانی و زورخانه ای می تواند موجب کاهش پرخاشگری در کودکان شود. موسیقی زورخانه ای به همراه اشعار پر معنا در کنار ورزش موزون و ریتمیک موجب می شود کودکان سی لذت بخش را در کنار ورزش تجربه کنند. ورزش زورخانه ای چونان صحنه ای از یک نمایش باشکوه و حماسی است، ترکیبی از شعر، موسیقی و حرکات ورزشی ریتمیک و موزون است که موجب نشاط و پویایی کودکان و حفظ سلامت جسم و روان توامان خواهد شد.

آفرینی یکی دیگر از اهداف این برنامه را حمایت از ورزشهای اصیل و باستانی ایرانی نام برد و افزود: این کودکان می توانند پتانسیل جدیدی برای این ورزش خاص باشند.

آفرینی با بیان اینکه  ورزش زورخانه ای می توان در شخصیت‌سازی و رشد کودک تأثیر فراوانی داشته باشد افزود:این ورزش وسیله کسب تجربه‌های پرارزشی است که کودکان در خلال آن از جهت اجتماعی و روانی رشد می‌کنند.

وی ادامه داد:همچنین الگوهای رفتاری آنان می تواند در این ورزش باستانی و فرهنگی شکل گیرد.

 الگوها یی که  به اعتقاد وی در ورزش زورخانه ای به کودکان داده می شود در سراسر عمر سرمشقی مفید برای او خواهد شد.

آفرینی افزود: کودک به مدد بازی الگوهای بی‌شمار و درهم پیچیده و ظریف زندگی آدمی را درمی‌یابد و آن را تجربه و تمرین می‌کند و رابطه میان این الگوها را می‌سنجد، تا آن‌ها را فرا گیرد.

به اعتقاد وی ورزشهای زورخانه ای با توجه به قابلیتهایی که ابعاد مختلف وجودی انسان را در بر می گیرد می تواند نقش موثری را در شکل دهی شخصیت کودکان و نوجوانان ایفا کند .

انتهای پیام /  101
1064 کلیک ها  دوشنبه, 23 ارديبهشت 1398 15:47
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا