• مدیرکل ورزش و جوانان فارس:

ظرفیت توسعه توریسم ورزشی در استهبان وجود دارد

راستین آنلاین:مدیر کل ورزش و جوانان فارس گفت: ظرفیت توسعه توریسم ورزشی در استهبان وجود دارد.

حیدر علی کامیاب که در سفر شهرستانی خود به استهبان در جمع اهالی ورزش این شهرستان سخن می گفت، با تقدیر ازنوع نگاه ویژه فرماندار پیشین و کنونی شهرستان استهبان و همچنین نماینده مردم این شهر به ورزش افزود:به لحاظ اقلیم،نوع آب و هوا و چشم انداز های طبیعی و گردشگری و همچنین زیر ساخت هایی نظیرخوابگاه ورزشکاران ،استهبان می تواند یکی از قطب های توسعه توریسم ورزشی در استان باشد.

وی بابیان اینکه ساخت یک سالن ورزشی چند منظوره با ظرفیت سه هزار نفر تکمیل کننده زیر ساخت های این شهرستان حدود 50 هزار نفری است،از فرماندار این شهر خواست تا صدور مجوز ساخت این سالن را در شورای برنامه ریزی استان پیگیری کند.

دبیر شورای عالی ورزش استان افزود:درصورت صدور این مجوز در هفته دولت امسال همزمان با بهره برداری از استخر ،کلنگ احداث سالن چند منظوره نیز به زمین زده خواهد شد.

کامیاب ازاستهبان به عنوان شهری تاریخی با پیشنیه ای درخشان یاد کرد و با اشاره به نام بزرگانی همچون سید ابراهیم استهباناتی، ملا شاه محمد اصطهباناتی، قاضی عضدالدین ایجی، شمس اصطهباناتی،پروفسور نظام‌الدین فقیه و... گفت:مردم این بخش از فارس در طول تاریخ همواره مایه افتخار و سربلندی استان بوده اند.

وی خدمت به چنین مردمی را یک افتخار برای مدیران دولتی دانست و افزود:آنچه باعث شده تا شهرستان استهبان در توسعه زیر ساخت های ورزشی تاکنون مظلوم واقع شود،مصوبه دولت و مجلس مبنی برالزام ادارات کل بر اتمام پروژه  های ناتمام است.

کامیاب با بیان اینکه در دولت قبل توجهی به توسعه زیر ساخت های این شهرستان نشده است،این عدم توجه را علت عدم وجود پروژه های ناتمام در این شهرستان دانست و افزود:در عین حال ساخت چندین پروژه ورزشی  و خانه ورزشی در روستا ها در طول چند سال گذشته باعث رونق ورزش همگانی در استهبان شده است.

وی رسالت اصلی وزرات ورزش و جوانان را توسعه ورزش همگانی با هدف توسعه سلامت شهروندان معرفی کرد و افزود:امسال با بهره برداری از چندین پروژه ورزشی ازجمله استخر در استهبان سرانه ورزشی در این شهرستان به میزان 20هزار متر افزایش خواهد یافت.

مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس برخوردار معرفی شدن استهبان را یکی دیگر از دلایل مظلومیت این شهرستان در حوزه توسعه زیر ساخت ها عنوان کردوافزود:با اختصاص این عنوان به استهبان  دست ما را برای توسعه زیر ساخت ها ازراه جذب اعتبارات وزارت نفت بسته است.

کامیاب با بیان اینکه چنین موضوعاتی از انگیزه خدمت رسانی به مردم در این بخش از استان نمی کاهد،افزود: نمی توانیم مردم را به ورزش دعوت کنیم اما برای آنها زیر ساخت فراهم نکنیم.

وی با اشاره به اختصاص هزارو هشتصد میلیارد تومان از در آمد های دولت  از محل 27 صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده، به وزارت ورزش و جوانان گفت:این تصمیم مجلس و دولت انقلابی را در حوزه عمرانی وزارت ورزش و جوانان ایجاد کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس سهم این استان رااز هزارو هشتصد میلیارد تومان  حدود100 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت:با برنامه ریزی های انجام شده شهرستان استهبان نیز از محل این بودجه بی نصیب نخواهد ماند.

کامیاب درخواست ورزشکاران این شهرستان برای ساخت سالن های تخصصی در رشته های رزمی را خواستی منطقی دانست و گفت:با کمک نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار استهبان ساخت  سالن های تخصصی را در استهبان دنبال خواهیم کرد.

گفتنی است در سفر یک روزه مدیرکل ورزش و جوانان فارس به شهرستان استهبان ،سالن آموزش اداره ورزش وجوانان این شهرستان که با اعتبار 50میلیون تومان احداث شده افتتاح شد.

همچنین کامیاب از روند تکمیل استخر سرپوشیده این شهرستان که بیش از 90 درصد وپیشرفت فیزیکی دارد بازدید کرد.

انتهای پیام /  101
1455 کلیک ها  شنبه, 14 ارديبهشت 1398 11:51
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا