چاپ کردن این صفحه

درخواست رئیس هیات پزشکی ورزشی استان از استاندارفارس

راستین آنلاین:صنعت گردشگری و مسافرت یکی از بزرگ ترین و پویاترین صنایع در اقتصاد جهانی امروز است؛ در حالی که ورزش نیز به­ عنوان یک صنعت مهم در  بخش اوقات فراغت مطرح است.

ورزش بخش جدایی ناپذیری از فرهنگ است و اغلب آن را به طور جداگانه بررسی می کنند،اما رابطه آن با گردشگری ناگسستنی است.

گره خوردن ورزش با موضوع گردشگری به عنوان دو صنعت درآمد زا باعث شده تا بخش های مختلف این دو صنعت درچند سال اخیرتوسعه فراوارنی پیداکند.

یکی از این بخش ها توریسم درمانی با گردشگری پزشکی است.

ورزش با دراختیار داشتن سهم قابل توجهی از جامعه اینک نقش مهمی در دردرآمد زایی درحوزه گردشگری درمانی دارد.

موضوعی که رئیس هیات پزشکی ورزشی استان فارس به آن اشاره می کند و با بيان اينكه امسال ورزشكاران زيادي ازکشورهای حوزه خليج فارس جهت  درمان به اين هيات مراجعه كردند، می افزاید: ماهانه مراجعه كنندگان زيادي براي درمان جراحي از كشورهاي حوزه خليج به اين هيات مراجعه مي‌كنند .

کاوه باشتی با خواست ازاستاندار فارس مبنی برفراهم سازی زمینه افزایش آمد و شد پرواز شرکت های مختلف هوایی از مبدا کشورهای حاشیه خلیج فارس و عراق به مقصد استان فارس معتقد است صنعت توريست از صنايع مهم اقتصادي به شمار مي‌رود و انتظار نداريم كه آن را از فارس بگيرند، چرا كه اين استان از قطب‌هاي قابل توجه در زمينه پزشكي و پزشكي ورزشي بوده و خواهد بود .

وی که صبح امروز شنبه 25اسفندماه دریک کنفرانس خبری سخن می گفت ، با بیان اینکه در سال گذشته چندین ملی پوش رشته های مختلف ورزشی از کشورهای حوزه خلیج فارس برای پیگیری درمان و جراحی نقاط آسیب دیده خود به شیراز سفر کرده اند افزود: گسترش گردشگری درمانی علاوه بر نقش و تاثیر آن در ابراز هویت ملی، موجب ارتقای ابعاد وسیع اقتصادی از جمله ایجاد فرصت‌های شغلی، درآمدزایی، كاهش فقر و گسترش عدالت اجتماعی و رفاه در جامعه می‌شود.

 البته رئیس هیات پزشکی ورزشی استان فارس در بخش دیگری از صحبت های خود به عملکرد یک ساله این هیات نیز اشاره کرد و با بیان اینکه فارس به رشد ١٥ درصدي  افزایش خدمات كميته خدمات درماني و ارائه سرويس‌هاي پزشكي ورزشي به ٢٠٧ هزار نفردر سال 97 رسیده رسیدن به این ارقام را در تاريخ هيات‌هاي پزشكي بي‌نظير خواند و گفت: نياز به سازمان يافتگي ورزشكاران در هيات‌هاي پزشكي ورزشي داريم .

باشتي اضافه كرد: اين در حالي است كه رشد خدمات كميته درماني هيات‌هاي پزشكي ورزشي كشور تا ١٠ درصد اعلام شده است .

وي پرداخت ١١ ميليارد ريال به ورزشكاران فارس، تهيه نرم‌افزار خدمات درماني و كاهش رسيدگي به پرونده‌ها به مدت يك روز را از اقدمات شاخص اين هيات در سال ٩٧ ذكر و خاطرنشان كرد: اين نرم‌افزار به ساير استان‌ها هم ارائه شده است .

رئيس هيات پزشكي ورزشي فارس همچنين اعلام كرد كه در سال ٩٨ تمام عضوگيري‌ها در هيات پزشكي ورزشي فارس به روز و آنلاين مي‌شود.

باشتي با بیان اینکه بالغ بر ٢٧ هزار ساعت پوشش مسابقات ورزشي از ابتداي امسال داشتيم كه با رشد ١٥ درصدي مواجه بوده است، گفت: با توجه به مسائل حقوقي كه ممكن است در پوشش پزشكي ايجاد شود، لذا تنها از طريق مكاتبه با هيات و نه شفاهي پوشش ها انجام مي‌شود .

وي ادامه داد: در كميته تغذيه نيز امسال خريد به روز ترين تجهيزات براي ورزشكاران در دستور كار قرار گرفت و در حال حاضر اين كميته به روش كاملا علمي در حال ارائه خدمات است .

رئيس هيات پزشكي ورزشي فارس با تاكيد بر اينكه هيات پزشكي ورزشي تنها متولي رسمي برگزاري دوره‌هاي آموزشي پزشكي و پزشكي ورزشي است، گفت: اين دوره‌ها شامل ماساژ ورزشي، امدادگري، كمك‌هاي اوليه و ...است .

باشتي با بيان اينكه قوانيني در دست تدوين براي تمديد پروانه ها و كارت هاي مربيگري است، هدف از اين مهم را افزايش دانش و جلوگيري از آسيب‌ها عنوان كرد .

وي بيان كرد: پتانسيل پزشكي خوبي در استان فارس وجود دارد كه مي‌توانند سرويس‌هاي خوبي را ارائه كنند .

رئيس هيات پزشكي ورزشي فارس همچنين اظهار كرد: كه امسال همه محيط هاي ورزشي از نظر مكمل‌هاي ورزشي مورد بازديد قرار گرفتند .

باشتي يادآور شد: زماني مي‌توان انتظار موفقيت و سلامتي بيشتر براي مردم در اين عرصه را داشت كه آگاهي‌هاي لازم در اين باره گسترش يابد .

وي همچنين در بخشي از سخنانش خريد و استقرار آمبولانس در محل برگزاری مسابقات را برعهده برگزار کننده دانست و تاکید کرد که هیات پزشکی ورزشی، عهده‌دار ارائه خدمات پزشکی به ورزشکاران است.

باشتی در عین‌حال گفت: هیات پزشکی ورزشی فارس برای اولین بار در المپیاد ورزشی دانشگاه‌های سراسر کشور، با توجه به اینکه عهده‌دار تمام خدمات بود، تامین آمبولانس را از طریق بخش خصوصی دنبال کرد.

رئیس هیات پزشکی ورزشی فارس خاطرنشان کرد که در این المپیاد بالغ بر يكهزار و ١٠٠ ساعت پوشش پزشكي توسط این هیات ارائه شد.

دبیر و نائب رئیس هیات پزشکی ورزشی فارس نیز در ادامه این نشست با تاکید بر اینکه "سلامت" هدف متعالی هر جامعه‌ای است، گفت: هدف هیئات پزشکی ورزشی استان ارتقای سلامت است .

جمشید جهانی، یادآور شد: در یک سال اخیر ۳۰۰ جعبه کمک اولیه در سطح باشگاه‌های کشور توزیع شده است.

انتهای پیام /  101
1489 کلیک ها  شنبه, 25 اسفند 1397 12:06
این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)

بیشتر بخوانید 101

موارد مرتبط