چاپ کردن این صفحه
  • استاندارفارس:

فارس می تواند مقصدی ایده آل برای گردشگران ورزشی جام جهانی2022 قطر باشد

راستین آنلاین :استاندار فارس گفت :این استان می تواند مقصدی ایده‌آل برای گردشگران ورزشی جام جهانی 2022 قطر باشد. 

عنایت اله رحیمی که شامگاه سه شنبه ۱۶ بهمن در دیدار با معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان سخن می‌گفت، با اشاره به ظرفیت های مختلف فرهنگی، تاریخی و ورزشی استان فارس افزود: در صورت برنامه ریزی دقیق و ایجاد هماهنگی های لازم بین دو وزارتخانه ورزش و جوانان و امور خارجه و همچنین سازمان گردشگری و میراث فرهنگی می توان از این ظرفیت در راستای توسعه اقتصاد و گردشگری ورزشی در استان فارس استفاده کرد. 
وی با اشاره به طول زمان برگزاری تورنمنت جام جهانی فوتبال درکشورقطرافزود: می‌توان از مزیت نزدیک بودن فارس به این کشور حوزه خلیج فارس در راستای ترغیب گردشگران برای حضور در این استان چهار فصل استفاده کرد. رحیمی نتیجه این اقدام را رونق اقتصادی استان و اقدامی برای بهبود معیشت مردم دانست و گفت: تحقق این ایده مستلزم ایجاد هماهنگی میان دستگاهی و برنامه ریزی دقیق است. 
رئیس شورای عالی ورزش استان فارس  بر آمادگی این استان در راستای میزبانی از گردشگران ورزشی حاضر دربزرگترین تورنمنت فوتبال جهان  تأکید کرد و گفت: برای استفاده بهینه از این فرصت باید هماهنگی‌های لازم در سطح ملی انجام شود. 
رحیمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش بر لزوم تسریع در تکمیل پروژه های ورزشی استان تأکید کرد و با اشاره به ظرفیت موجود در ورزشگاه ۶۴ هکتاری پارس شیراز خواستار برنامه ریزی وزارت ورزش و جوانان برای تکمیل فازهای بعدی این پروژه بزرگ شد. 
استاندار فارس تکمیل فازهای بعدی این ورزشگاه را عامل مهمی در توسعه اقتصادی ورزش در این استان دانست. رحیمی در ادامه بهره برداری از مجموعه سوارکاری شیراز را گام مهمی در راستای توسعه این ورزش دانست و با اشاره به سابقه ورزش سوارکاری در استان فارس این استان را خاستگاه هنر های مختلف در رشته سوارکاری معرفی کرد و حضور عشایر و فرهنگ حاکم بر زندگی این قشراز هم وطنان را عاملی برای ماندگاری هنر های سوارکاری دانست و گفت: در کنار بهره برداری از این پروژه بزرگ ورزشی باید برای احداث یک پیست کورس اسب سواری نیز در مرکز استان برنامه‌ریزی کرد. 
استاندار فارس علاقمندی روستاییان فارس به پرورش اسب در این روستا را اتفاقی خوب در حوزه اقتصاد ورزشی دانست و گفت: برخی از روستاییان و عشایر با دریافت تسهیلات اقدام به احداث مراکز پرورش نژادهای اصیل اسب های ایرانی کردهاند که این اقدام می‌تواند زمینه ساز توسعه اقتصادی این ورزش باشد. 
وی البته تکمیل زنجیره پرورش، استفاده از اسب و توسعه ورزش سوارکاری را عامل مهم ولازم  برای به نتیجه رسیدن این روند دانست. 
رحیمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود از اراده موجود در استان فارس برای داشتن یک نماینده در لیگ برتر فوتبال خبر داد وضمن درخواست از وزارت ورزش و جوانان برای حمایت از فوتبال استان گفت: اگرچه بنگاه‌های اقتصادی بزرگی برای حمایت از ورزش فوتبال در استان وجود ندارد، اما این هم همت در بین مدیران و اقشار مختلف مردم وجود دارد تا در آینده ای نزدیک شاهد حضور نماینده فارس در لیگ برتر فوتبال باشیم. 
وی در بخش پایانی صحبت‌هایش با قابل قبول توصیف کردن اقدامات دستگاه ورزش در توسعه زیرساخت‌های ورزشی استان طی چند سال گذشته این اقدامات را مبتنی بر عدالت اجتماعی ارزیابی کرد و گفت :می‌توان گفت در توزیع امکانات سخت افزاری در استان چه در روستا ها، چه در شهرها و مراکز استان نوعی عدالت اجتماعی قابل محسوس است.
انتهای پیام /  101
1435 کلیک ها  چهارشنبه, 17 بهمن 1397 12:48
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

بیشتر بخوانید 101

موارد مرتبط