چاپ کردن این صفحه
  • مدیرکل ورزش وجوانان استان فارس:

به دنبال توسعه گردشگری ورزشی در استان هستیم

راستین آنلاین: مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس گفت: به دنبال توسعه گردشگری ورزشی در استان فارس هستیم.

حیدر علی کامیاب که در جلسه شورای اداری شهرستان گراش سخن می‌گفت، با اشاره به توصیه‌های اخیر استاندار فارس مبنی بر اهمیت تامین زیرساخت‌های لازم برای میزبانی از رقابت‌های مختلف بین المللی در سطح استان،افزود: فارس با تنوع آب و هوایی می‌تواند در طول سال میزبان رقابت ها و رویدادهای بزرگ بین المللی باشد .

وی ازدو ورزشگاه پارس و شش هزار نفره شیراز به عنوان دو مجموعه با ظرفیت‌های میزبانی از مسابقات و رویدادهای بین المللی یاد کرد و گفت: در جنوب فارس نیز مجموعه خیرساز محبی یک ظرفیت بزرگ در این حوزه محسوب می شود.

دبیر شورای عالی ورزش استان با ابراز خوشحالی از نگاه ویژه استان دار به مقوله ورزش، شناخت وی از نقاط ضعف و قوت زیرساخت‌های ورزشی استان و وجود نگاه مشترک توسعه محور در این حوزه را عامل پیشرفت و تحقق هدف از پیش تعیین شده دانست و افزود:گردشگری ورزشی منبعی سرشار از سلامتی و در عین حال پر سود و درآمد است.

کامیاب افزود:اگر بتوانیم شرایط استفاده از این منابع را در استان توسعه دهیم فارس از مواهب و مزایای زیادی بهره‌مند خواهد شد .

وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های ورزشی در چندسال اخیر جهش غیر قابل مقایسه ای با گذشته داشته است گفت: ورزشگاه پارس ۲۳ سال پیش کلنگ زنی شده بود و یک دو سال افتتاح شد و عملیات  احداث ورزشگاه ۶ هزار نفری شیراز که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به شیراز بود و می‌بایست سال ۹۰ به بهره‌برداری می‌رسید از سال ۹۴ آغاز شده است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس در بخش دیگری از صحبت‌هایش نقش خیرین ورزشی در توسعه اماکن ورزشی و تشویق جوانان به امر ورزش را بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: این نقش در جنوب استان پررنگ تر از بقیه نقاط فارس است .

کامیاب اثرگذاری این نقش را در ارتقاء سطح سلامت جامعه غیر قابل انکار دانست و با تقدیر از حضور خیرین در حوزه ورزش گفت:اینکه خیرین بر نیازهای امروز و فردای جامعه واقف باشند و بر مبنای آن اقدام به صرف هزینه کنند در پیشرفت و تعالی جامعه از اهمیت سرشاری برخوردار است.

وی با بیان اینکه بسیاری از خیرین دوش دوش دولت در ایجاد و توسعه اماکن ورزشی با اداره کل همراه بوده اند افزود: فرهنگ سازی جهت حضور دیگر خیرین در عرصه ورزش استان فارس می‌تواند شرایط را برای توسعه ورزش در دو حوزه همگانی و قهرمانی مهیا تر از گذشته کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس ساخت ۲۷۰ زمین چمن مصنوعی در شهرستان‌ها و روستاها و بخشهای مختلف استان و همچنین تکمیل ۲۳۰ پروژه نیمه تمام به جا مانده از دولت های قبل در چهار سال اخیر را تنها بخشی از خدمات اداره کل ورزش و جوانان استان به مردم فارس دانست و افزود :این سطح از خدمت‌رسانی حاصل همدلی یک تیم اجرایی در اداره کل، حمایت مدیریت ارشد استان، نمایندگان مجلس و مقام عالی وزارت است.

گفتنی است مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس در سفر یک روزه خود به شهرستان های فیروزآباد،میمند،قیروکارزین و گراش ضمن حضور در جمع جوانان و ورزشکاران از روند توسعه پروژه های ورزشی در این شهرستان ها بازدی کرد.

انتهای پیام /  101
1224 کلیک ها  جمعه, 21 دی 1397 15:27
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

بیشتر بخوانید 101

موارد مرتبط