• معاون فرهنگی و امورجوانان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس :

سیاست اداره کل ورزش و جوانان استان «مردمی کردن» ورزش است

راستین آنلاین:معاون فرهنگی و امورجوانان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس گفت: سیاست اداره کل ورزش و جوانان استان «مردمی کردن» ورزش است .

علی رضایی که درمراسم تکریم و معارفه روسای سابق و جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان رستم سخن می گفت،اداره ورزش را متولی هماهنگی در حوزه ورزش و هیات های ورزشی را به عنوان سازمان هایی مردم نهاد متولی توسعه ورزش دانست و افزود:نتیجه توسعه ورزش درجامعه کم شدن آسیب هاو افزایش نشاط اجتماعی است.

وی دراین مراسم که با حضور فرماندارواعضای شورای اداری شهرستان رستم برگزارشد ،هیات های ورزشی را بازوان ادارات ورزش و جوانان  در توسعه و پیشرفت ورزش معرفی کرد و ضمن تاکید بر لزوم پویا و با برنامه بودن این هیات ها برای تحقق برنامه های توسعه محور اداره کل ورزش و جوانان در شهرستان ها افزود:پیروی از این الگو در چند سال اخیر باعث شده تا ضمن صرفه‌جویی بسیار زیاد در هزینه‌ها، زمینه توسعه‌ی بسیار سریع در ورزش استان فراهم شود.

معاون فرهنگی و امورجوانان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس دربخش دیگری از صحبت هایش با تاکید بر لزوم توجه بیش از پیش به ورزش در تصمیم گیری های محلی، باانتقاد از تدوین سند جامع سلامت بدون در نظر گرفتن نقش ورزش افزود:توجه بیش از پیش به سایر بخش ها در این سند و نادیده گرفتن نقش ورزش در تامین سلامت ،شادبی و نشاط جامعه با شعار پیشگیری بهتر از درمان است مغایرت دارد.

رضایی خواستار بازتعریف نقش ورزش همگانی در کنار ورزش قهرمانی در تمامی دستگاه های تصمیم گیر و اجرایی شدوافزود: نقش وکاربردورزش تنها درحوزه قهرمانی نیست بلکه این بخش می تواند نقش پیشگیرانه و واکسینه کننده جامعه در مواجهه با آسیب های اجتماعی و بحران های جسمی درحال گسترش در جامعه را ایفا کند.

وی دربخش دیگری از صحبت هایش به لزوم توسعه بخش جوانان در شهرستان هااشاره کرد و گفت: فرمانداران به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان ها مسئول برگزاری ستاد ساماندهی امور جوانان هستند.

معاون فرهنگی و امورجوانان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس،با بیان اینکه ادارات ورزش و جوانان شهرستان نقش دبیر این ستاد را برعهده دارند افزود:پیگیری اموری نظیر وپرداخت وام های ازدواج و خوداشتغالی،برنامه ریزی جهت مقابله با آسیب های اجتماعی ،مباحث مربوط به اشتغال و... را که دیگر دستگاه ها موظف به اجرای آنها هستند برعهده دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان است.

وی دربخش دیگری ازصحبتهایش ازآغاز مطالعات ساخت خانه جوان در شهرستان رستم خبر دادو افزود:یکی از ملزومات اجرای این طرح راه اندازی حداقل 5 سازمان مردم نهاد در این شهرستان است.

رضایی گفت: سازمان هاي مردم نهاد به دليل پشتوانه اجتماعي و مشاركت داوطلبانه افراد ظرفيت عظيمي در ايجاد تحول و توسعه دارند.

معاون فرهنگی و امورجوانان اداره کل ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه سمن ها در اشتغال زایی و توسعه پایدارنیز نقش بسزایی دارند افزود:این تشکل های مردمی می توانند به عنوان بازوهاي توانمند و اجرايي به كمك دولت ها به منظور تسريع در فرآيند هاي اجرايي، مشاركت کنند.

گفتنی است در این مراسم ضمن معرفی عبدالکریم نیکنام به عنوان رئیس جدید اداره ورزش و جوانان  رستم از زحمات 6 ساله نصیر پیرانی رئیس پیشین این اداره نیز تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام /  101
2037 کلیک ها  دوشنبه, 03 دی 1397 13:33
این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا