• مدیر کل ورزش وجوانان فارس :

سنتی فکرکردن واحساسی تصمیم گرفتن درحوزه جوانان غلط است

راستین آنلاین :مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس گفت: سنتی فکر کردن و احساسی تصمیم گرفتن در حوزه جوانان غلط است. 

حیدر علی کامیاب که در گردهمایی روسای هیات های فوتبال شهرستان های استان فارس سخن می گفت بر لزوم برنامه‌ریزی برای جوانان بر اساس واقعیت ها و معیارهای عینی در جامعه تأکید کرد و افزود:باید قبول کنیم که نیاز جوان امروز با نیازهای روزهای جوانی های قبل متفاوت است. وی نیروی انسانی را زیربنای توسعه دانست و با بیان اینکه بزرگترین سرمایه یک مدیر در اختیار داشتن نیروی انسانی جوان با انگیزه خلاق و پر انرژی است، گفت: اگر در زمان مسئولیت خود لحظه ای از خدمت به نسل جوان جامعه غافل شویم خیانتی جبران‌ناپذیر به نسل کنونی و نسل های آتی کرده‌ایم. 
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با اشاره به فرصت‌ها و تهدیداتی که در شرایط کنونی نسل جوان جامعه را در معرض خود قرار داده اند، این نسل را محور حرکت در جامعه دانست و افزود: تغییر شیوه زندگی و شناخت دشمنان نظام از توانایی های این نسل باعث شده تا برنامه‌ریزی ها جهت مقابله با توسعه اهداف نظام جمهوری اسلامی در حوزه نرم افزاری  نسل جوان متمرکز شود. 
کامیاب هویت زدایی از نسل جوان را یکی از اهداف دشمنان نظام در برنامه‌ریزی‌های خود دانست و گفت: غفلت از نیازهای این نسل صدمات جبران ناپذیری را متوجه کشور و نظام خواهد کرد. 
کامیاب بخش عمده ای از مخاطبان دستگاه ورزش کشور را جوانان دانست و ادامه داد: سرمایه گذاری روی این نسل، توجه به خواسته ها و نیازهای آنها و شناخت واقعی از ظرفیت‌های آنها می‌تواند زمینه ایجاد ترقی و پیشرفت در جامعه را فراهم سازد. 
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در این گردهمایی یک روزه که به میزبانی هیئت فوتبال لارستان در جزیره قشم برگزار شد به اهمیت نقش خیرین ورزشی در جامعه اشاره کرد و گفت: اداره کل ورزش و جوانان فارس در چهار سال گذشته تلاش کرده است تا با حمایت و همراهی خیرین ورزشی زمینه نقش آفرینی و مسیر دهی به حضور این نیک اندیشان را در راستای اعتلای ورزش کشور فراهم سازد.

مدیرکل ورزش و جوانان  فارس این استان راه استان پیشرو در جذب خیرین حوزه ورزش در کشور معرفی کرد و با اشاره به شخصیت منحصر به فرد مردم فارس به لحاظ ویژگی های عاطفی و مشارکت پذیری گفت: این که خیرین استان فارس لزوم حضور در یک حوزه فرهنگی اجتماعی نظیر ورزش را درک کردند یک فرصت مغتنم برای دولت در راستای برنامه ریزی برای نسل جوان را فراهم ساخته است. کامیاب با اشاره به اینکه نقش خیرین حوزه ورزش در جنوب فارس نقش پررنگ و تاثیرگذار است افزود: مشارکت هدفدار، ارادی و اختیاری این نیک اندیشان باعث شده تا فعالیت ها در این بخش با موفقیت بیشتری همراه باشد. 

وی در ادامه به لزوم برنامه ریزی جهت صعود نمایندگان فارس به  دسته های  بالاتر در رشته فوتبال اشاره کرد و گفت: اگر امروز فارس نماینده‌ای در لیگ برتر فوتبال ندارد نباید همه گناهها را برگردن هیئت فوتبال استان و اداره کل ورزش و جوانان انداخت. 
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با تاکید بر این موضوع که قانون، حمایت دولت از ورزش حرفه‌ای و تیم‌داری را به صراحت منع کرده است، خواستار رنسانس در شیوه تیمداری حرفه ای توسط مدیران باشگاه‌ها شد و افزود: باید قبول کنیم که تیم داری با باشگاه داری متفاوت است. 
دبیر ستاد شورای عالی ورزش استان، ماموریت اداره کل ورزش و جوانان را بر اساس قانون توسعه ورزش همگانی عنوان کرد و گفت: برای داشتن ورزش حرفه ای ابتدا باید در چارچوب تفکر حرفه ای ساختار باشگاه ها را اصلاح کنیم. 
کامیاب حرفه ای شدن تفکرات را به معنای نفی اخلاق‌گرایی در ورزش ندانست و با بیان اینکه در مسیر حرفه ای شدن نباید اخلاق را قربانی رسیدن به اهداف کرد افزود: امروز باشگاه داری یک تخصص است که رسیدن به اهداف متعالی آن با اقدامات احساسی مغایرت دارد. وی در بخش پایانی صحبت‌های خود بر لزوم ایجاد وحدت رویه در عین وجود تضارب آرا در هیئت های ورزشی تاکید کرد و با اشاره به شائبه های مطرح شده پیرامون حمایت یا مخالفت اداره کل ورزش و جوانان از یک کاندیدای خاص در جریان برگزاری انتخابات هیات فوتبال استان گفت: این انتخابات یکی از بی حاشیه ترین و کم نقص ترین انتخابات برگزار شده طی چند سال اخیر بود، اما نه تنها در انتخابات هیات فوتبال بلکه در تمامی انتخابات برگزار شده هیئت های ورزشی همواره اداره کل متهم به جانبداری از یک کاندیدای خاص می‌شود. 
کامیاب ضمن تشریح روند انتخاب کاندیداهای حضور در انتخابات هیات های ورزشی استان به تشکیل یک کمیته فنی جهت بررسی برنامه ها و شرایط حضور این کاندیداها در انتخابات اشاره کرد و افزود: نتیجه این نوع نگاه علمی و حرفه ای کسب نتایج تاریخی در مسابقات آسیایی  جهانی، پاراآسیایی و المپیک توسط ورزشکاران استان فارس در رشته های مختلف است. 
گفتنی است در گردهمایی یک روزه روسای هیات های فوتبال شهرستان های استان فارس که به میزبانی هیئت فوتبال لارستان در جزیره قشم برگزار شد از خیرین ورزشی جنوب استان نیز تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام /  101
1380 کلیک ها  جمعه, 16 آذر 1397 09:25
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا