• مدیر کل ورز‌ش وجوانان استان فارس :

لازمه تحرک درورزش دانشگاه ها تفویض اختیار به هیات های استانی ورزش دانشگاهی است

راستین آنلاین :مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: لازمه تحرک در ورزش دانشگاه ها تفویض اختیار به هیات های استانی ورزش دانشگاهی است.

حیدرعلی کامیاب که عصر روز دوشنبه 12 آذرماه در مجمع انتخاباتی هیات ورزش های دانشگاهی سخن می گفت،تصمیم گیری برای ورزش قشر جوان و تحصلیکرده جامعه را حساس و مهم دانست افزود:برای ایجاد تعامل بین دستگاهی،پرهیز از موازی کاری، و ایجاد وحدت رویه  وبهبود عملکرد در حوزه ورزش دانشگاه ها و مراکز عالی آموزش دراستان لازم است تا مخاطب اداره کل ورزش و جوانان هیات ورزش های دانشگاهی باشد.

وی  با اشاره به مواردتاکید شده در آخرین جلسه شورای عالی ورزش استان پیرامون لزوم ایجاد تحرک در ورزش دانشگاهی افزوود:باید برنامه ریزی ها بگونه ای باشد تا با تدوین یک آیین نامه رسمی،در کنار برگزاری المپیاد های کشوری،مسابقات ورزشی دانشجویان با حضور تیم های تمام دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی مستقر در استان برگزار شود.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس زیر ساخت های ورزشی استان را برای میزبانی از مسابقات مختلف دانشجویی مهیا دانست و با اشاره به برگزاری المپیاد دانشجویان دانشگاه های کشور در شیراز افزود:تجربه برگزاری این مسابقات نشان داد که فارس در کنار تمام پیشرفت هایی که در حوزه ورزش داشته است ،درورزش دانشگاهی نیز حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

کامیاب با تاکید بر لزوم توسعه ورزش همگانی در دانشگاه ها ،مخاطب خاص ورزش در این مراکز علمی را قهرمانان ملی در رشته های مختلف دانست و افزود:شرایط سنی قهرمانان و ملی پوشان ما دررشته های ورزشی اقتضا می کند تا در سالهایی که در اوج دوره قهرمانی خود قرار دارند به تحصیل در دانشگاه مشغول باشند.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش ورزش دانشگاهی را نیاز به بازنگری کلی دانست و گفت: می‌توان به وسیله ورزش سلامت عمومی قشر دانشجو را تامین کرد و از سوی دیگر باعث سلامت روح و روان آنها شد.

گفتنی است دراین مجمع انتخاباتی فرهاد دریانوش با کسب 8 رای از مجموع 12 رای ماخوذه به عنوان رئیس هیات ورزش های دانشگاهی انتخاب شد.

دریانوش درحال حاضر مدیرتربیت بدنی دانشگاه شیراز است.

انتهای پیام /  101
1517 کلیک ها  سه شنبه, 13 آذر 1397 13:46
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا