• مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس:

ورزش ژیمناستیک ترکیبی ازهیجان و هنراست

راستین آنلاین:مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس گفت: ورزش ژیمناستیک ترکیبی ازهیجان و هنراست.

حیدرعلی کامیاب که شامگاه شنبه 10آذردرمراسم تجلیل از سعید رضا کیخا ،قهرمان ملی ورزش ژیمناستیک سخن می گفت افزود:به تاریخچه شکل گیری این ورزش در یونان باستان اشاره کرد و افزود:گرچه درزمان باستان  به هرورزشی که باعث تربیت بدن می شد،ژیمناستیک می گفتند اما گذشت زمان،نوین شدن ورزش ها و تغییر در ساختار ژیمناستیک از اهمیت این ورزش به عنوان یک ورزش پایه کم نکرده است.

وی یکی از راههای  مهم توسعه ورزش قهرمانی راتوجه به ورزش های پایه نظیر ژیمناستیک دانست و گفت: ژیمناستیک ورزشی است که درگذشته  کشور ما مظلوم واقع شده بود،اما برنامه ریزی روی این ورزش جذاب بارقه های امید برای شکوفایی این ورزش و خلق روزهای خوب برای آن را زنده کرده است.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس در ادامه به افتخار آفرینی های «سعید رضا کیخا» برای کشورمان اشاره کرد و با بیان اینکه «کیخا»یک قهرمان بی حاشیه و با اخلاق است افزود:این ورزشکاردرمسیری که برای خود ترسیم کرده است با رفتاری معقول و مثال زدنی در حال حرکت به جلو است.

کامیاب عملکرد قهرمانانی امثال «کیخا»را الگویی برای نوجوانان و جوانان ورزشکار استان دانست و با بیان اینکه محبوبیت ورزشکاران و قهرمانان زمینه‌ساز الگو شدن آنان در میان جوانان است افزود: هر حرکت خوب قهرمانِ ورزشکار، موجب تکثیر میلیونها حرکت خوب و رواج خصایل اخلاقی در جامعه می‌شود.

وی اخلاق‌مداری یکی از مهّم‌ترین شاخصه‌های ورزش ایران دانست و گفت: یک قهرمان ورزشی بیشتر از آن که به جهت پیروزی‌ها و کسب مدال های رنگارنگ  صاحب ارج و قرب شود، این اخلاق‌مداری اوست که باعث می‌شود نامش برای همیشه در اذهان مردم ماندگار شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس دربخش پایانی صحبت هایش ابراز امیدواری کرد که «سعید رضا کیخا» بتواند با ادامه روند کسب موفقیت های خود در مسابقات مختلف جواز حضور در المپیک 2020توکیو را کسب کند.

گفتنی است «سعید رضا کیخا» هفته گذشته موفق شد درمسابقات جام جهانی ژیمناستیک در کشور آلمان  مدال تاریخی و با ارزش برنز این مسابقات را برای کشرمان به ارمغان بیاورد.

انتهای پیام /  101
818 کلیک ها  یکشنبه, 11 آذر 1397 14:46
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا