چاپ کردن این صفحه
  • مدیرکل ورزش وجوانان فارس:

ورزش همگانی به عامل اساسی درتامین سلامتی وایجاد نشاط در جامعه تبدیل شود

راستین آنلاین:مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: ورزش همگانی به  عامل اساسی در تأمین سلامتی و ایجاد نشاط در جامعه تبدیل شود.

حیدرعلی کامیاب که در دیداررئیس هیات ورزش های همگانی شهرستان شیراز با وی سخن می گفت،این هیات را یکی از مهمترین هیات های شهرستان شیراز دانست و افزود: به منظور فراهم ساختن امکانات و بستر مناسب جهت ایجاد نشاط و شادابی در شهروندان و همچنین  بالا بردن سطح مهارت های ورزشی ،باید تمام انجمن های این هیات بابرنامه ریزی دقیق واردفازعملیاتی شوند.
دبیر شورای عالی ورزش همگانی استان فارس با بیان اینکه شعار فدراسیون ورزش های همگانی کشورمان ورزش برای همه است ، باید برنامه ریزی ها برمبنای نزدیک کردن مردم به ورزش باشد.
کامیاب خواستارافزایش سطح  آگاهی مردم به امر ورزش، ایجاد انگیزه از طریق برگزاری جشنواره ها، مسابقات، سمینارها، کنگره ها و برگزاری کلاس های آموزشی، تهیه تجهیزات مورد نیاز رشته های مختلف درحوزه همگانی  توسط هیات ورزش های همگانی شهرستان شیراز شد و گفت:می بایست با ایجاد تعامل با دیگر هیات های ورزشی ،کمیته همگانی تمامی رشته ها درسطح شهرستان فعال شوند.
وی هیات ورزش های همگانی را متولی گسترش فعالیت های ورزشی مردمی در سطح شهرستان دانست و افزود: درمیان انجمن های این هیات برخی رشته ها به شدت مورد استقبال نسل جوان قرارگرفته است.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس وجود این جاذبه را یک اتفاق مثبت برای هدایت جوانان به سمت ورزش ارزیابی کرد و گفت:امروزوجود نسبت معکوس بین گرایش به سمت ورزش و بروز آسیب های اجتماعی در جامعه یک حقیقت اثبات شده است.
کامیاب با بیان اینکه جامعه شناسان بر این باورند که ساخت ورزشگاه‌های عمومی ، توجه به ورزش مدارس، تسهیل برای دسترسی مردم به ورزش و... عواملی هستند که درکشورهای توسعه یافته نظیر  ژاپن ازآنها به عنوان عامل مهم کاهش دهنده ناهنجاری های اجتماعی یاد می شود افزود: اگر بپذیریم که بخش قابل توجهی از آسیب های اجتماعی به دلیل بیماری های روحی و روانی و معضلات اجتماعی که افراد با آنها درگیر هستندایجاد می شود، می توان گفت با ورزش کردن می توانیم راه کوتاه و موثری را برای مقابله با این بحران در پیش بگیریم.
درادامه این دیدار رئیس هیات ورزش های همگانی شهرستان شیراز با ارائه گزارشی عملکرداین هیات درسه ماه منهتی به آبان ماه را تشریح کرد.
بهتاش فضلی از ضمن اعلام رئوس برنامه های این هیات ابرازامیدواری کرد تا با وحدت رویه و اتفاق نظرموجود بین اعضای این هیات و با همپوشانی لازم با دیگر هیات های ورزشی و ارگان و سازمان های شهرستان شیراز شاهد تحقق برنامه های ترسیم شده جهت توسعه ورزش همگانی دراین کلان شهر باشیم.
انتهای پیام /  101
1561 کلیک ها  پنج شنبه, 24 آبان 1397 16:56
این مورد را ارزیابی کنید
(5 رای‌ها)

بیشتر بخوانید 101

موارد مرتبط