• مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس:

تاريخ نشانگر اهميت ورزش تير و كمان در ايران متمدن است

راستین آنلاین:مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: تاريخ نشانگر اهميت ورزش تير و كمان در ايران متمدن است.

حیدرعلی کامیاب که درمراسم تقدیراز مقام آوران و مسئولین کمیته های برتر هیات تیراندازی باکمان استان فارس سخن می گفت با اشاره به حدیٍی از پیامبر اسلام که می فرماید« هركس تيراندازي بداند و آن را ترك كند يكي از نعمت هاي خداوند را ترك كرده است »افزود:این ورزش و هنرمقدس ریشه در فرهنگ ایرانی اسلامی ما دارد.

وی تاریخ ایران مملو از رشادت زنان و مردان این سرزمین دانست و گفت:درآثار حماسی شاعران و کتب و منابع معتبر تاریخی درشرح رزم آوری پهلوانان این سرزمین هموراه تیرو کمان وجود داشته است.

کامیاب درادامه به سخنان هردوت پيرامون وضعيت نظام تعليم و آموزش در ايران باستان اشاره کرد و افزود:این مورخ مشهور يوناني معتقد است که «ايرانيان از ۵ سالگي تا ۲۰ سالگي سه چيز مي آموختند: سواركاري، تيراندازي و راستگويي.»

وی اینگونه مستندات تاریخی را نشانه هایی از ریشه دار بودن ورزش تیراندازی با کمان درکشورمان دانست و افزود:اکنون این ورزش یک ورزش المپیکی است و برای عقب نماندن از قافله پرسرعت دنیا در این ورزش باید برنامه ریزی کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس درعین حال این ورزش را یک ورزش پرجاذبه درحوزه ورزش های همگانی دانست و بابیان اینکه غرفه این ورزش درجشنواره خدمت پربازدید ترین غرفه شناخته شده است افزود: تیراندازی با کمان ورزشی است کم خطر، سرگرمی مفید برای همه سنین و آسان جهت یادگیری .

کامیاب با بیان اینکه درطول چند دهه گذشته کمانداران فارس به حق خود نرسیده اند افزود: تمام تلاش اداره کل بر این است که مشکلات را از سر راه هیات های ورزشی بردارد و روند پیشرفت ورزش فارس را تسهیل کرده و سرعت بخشد.

وی از امکان سنجی جهت ساخت پیست استانداردتیراندازی استان در مجموعه پارس خبر داد و افزود:با تکمیل تدریجی اماکن تخصصی رشته های مختلف دراین مجموعه ورزشگاه پارس به یک مجموعه بزرگ ورزرشی در کشورتبدیل خواهد شد.

انتهای پیام /  101
1949 کلیک ها  پنج شنبه, 24 آبان 1397 00:25
این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا