• نماینده ولی فقیه در استان فارس:

ورزش کردن باید به یک فرهنگ بین مردم و مسئولین تبدیل شود

راستین آنلاین:نماينده ولي‌فقيه در فارس گفت: ورزش کردن باید به یک فرهنگ بین مردم و مسئولین تبدیل شود.

آیت الله لطف الله دژکام که صبح امروز چهارشنبه دوم آبان ماه در جمع مدیران اداره کل ورزش و جوانان و روسای هیات های ورزشی استان فارس سخن می گفت،افزود:درگذشته اگر یک فرد معمم سواردوچرخه می شد برای کسی تعجب آور نبود،اما وقتی من قصد حضور در ورزشگاه پارس و تماشای مسابقه فوتبال را داشتم برخی تعجب کردند.

وی با تاکید بر اینکه اگر بخواهيم با نگاه حذفي در ورزش گام برداريم به هدف تعالي در ورزش و ورزش همگاني دست پيدا نخواهيم كرد، گفت: بعضي از قالب‌ها را بايد بشكنيم و از رسميت و متعارف شدن بعضي از فرهنگ‌ها خارج شویم .

امام جمعه شیراز دربخش دیگری از صحبت هایش با بیان اینکه توفيق يك ورزشكار در ميدان نشانه‌ی حمايت و برنامه‌ريزي و مديريت خوب قبل از ميدان‌داري است، گفت: درخشش ورزشكاران فارسي در ورزش رقابت‌های آسیایی و پاراآسیایی  جاي قدرداني دارد .

وی با تاکید بر اینکه ابعاد مختلف اين قضايا بايد مورد توجه مسئولين قرار گيرد و براي حفظ جايگاه ورزشكاران در اجتماع تلاش كنند، افزود: ورزشكاري كه افتخارآفريني مي‌كند نبايد گرفتار مسائل جزيي باشد .

نماينده ولي‌فقيه در فارس با ابراز امیدواری نسبت به اینکه نگاه مديريتي در وزارت ورزش و جوانان و خيرين به اين مهم معطوف شود، به نگاه ذاتی ورزش و نقش آن در پيشبرد اهداف سياسي، فرهنگي، اجتماعي و دیگر ابعاد اشاره و خاطرنشان كرد: براي هر بخشي از نقش آفريني‌های ورزشي ممكن است يك يا چند رشته ورزشي بيشتر مد نظر باشد .

امام جمعه شیراز به ورزش قهرماني هم اشاره و در اين باره نيز بيان كرد: توسعه برخی از رشته‌های ورزشی مانند سوارکاری نشان از ارتقای سطح زندگی اقشار متوسط جامعه دارد که به سراغ چنین ورزش‌هایی می‌روند .

آيت‌الله دژكام همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه توزيع ثروت بايد به گونه‌اي باشد تا اقشار متوسط به پايين هم بتوانند از ورزش‌هاي گران بهره ببرند، افزود: گاهي ارتقاء سطح زندگي در عرصه‌هاي مختلف نظیر ورزش با سياه نمايي مواجه می‌شود .

وی بابیان اینکه برای ایجاد عدالت اجتماعی همه دستگاه های تصمیم گیرنده باید براساس چشم انداز و برنامه ریزی گام بردارند افزود: گاهي فضاهايي كه تعريف شده به تناسب موضوعي كه مورد توقع است فاصله زيادي دارد به عنوان مثال؛ بعضي اقشار از جمله روستاييان خواسته‌هايي دارند كه هنوز محقق نشده است .

نماينده ولي‌فقيه در فارس ادامه داد: رو ستاهایی را بررسی کرده‌ام که امروز خالی از سکنه و موجب افزایش جمعیت شهرهاي محوري استان شده‌اند .

آيت‌الله دژكام با بیان اینکه اگر خشكسالي تداوم يابد بايد به فكر شيراز چند ميليوني و حاشيه نشينان آن باشيم، تاکید کرد: بايد نگاهمان به گونه‌اي باشد كه امكانات را به روستاها ببريم اگرنه ضرر خواهيم كرد .

او اضافه کرد: وقتي به بهانه حيثيت مركز بودن سرويس ارائه مي‌دهيم نتيجه اين مي‌شود كه روستاييان به شهر مهاجرت مي‌كنند و مشكلات حاشيه نشيني را به وجود مي‌آورند .

امام جمعه شیراز مجددا تاکید کرد: اگر به فكر توزيع عادلانه خدمات نباشيم به اجبار بايد مسائلي را تحمل كنيم كه روا نيست .

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه در سطح بين‌المللي مدال‌هايي از سوی ورزشکاران فارسی كسب شده كه بسيار ارزشمند است لزوم برنامه‌ریزی برای ۵۰ سال آینده و اکتفا نکردن به همین میزان از موفقیت را یادآور شد.

او گفت: در عرصه ورزش چند اقدام اروپايي‌ها انجام داده‌اند كه ما ناتوان بوده‌ايم؛ آنها بسياري از ورزش‌هايي كه جنبه محلي داشته را كارشناسي و به ورزش‌هاي بين‌المللي تبديل كرده‌اند .

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه باید ورزش‌هاي بومي فارس را به سطح بين‌الملل ببريم، خاطرنشان کرد: ورزش كه بين‌المللي شود، فرهنگ هم بين‌المللي مي‌شود، چرا که بسياري از ورزش‌هاي بومي ارزش بين‌المللي شدن و صدور فرهنگ را دارند .

وی البته به مدال آوری بانوان ورزشکارفارس در مسابقات بین المللی نیز اشاره کرد و افزود:بانوان ورزشکار فارس در رقابت‌های آسیایی و پارآسیایی نمونه‌ اخلاق و شخصیت زن اسلامی را نمود دادند.

آیت ‎ الله دژکام از همه ورزشكاران فارس که در رقابت‌های اخیر آسیایی و پاراآسیایی افتخارآفرنیی کردند و مایه چشم روشنی کشور شدند، تشکر و قدرانی کرد .

انتهای پیام /  101
1513 کلیک ها  چهارشنبه, 02 آبان 1397 15:19
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا