فرارروبه جلوی آقای مدیرعامل/آیاطالبی از صدور حکم بازداشتش خبر داشت؟

راستین آنلاین:آذر1392 باشگاهی در کشورتاسیس  شد که شایدتامهر1395 کمتر کسی نام او رادرسطح اول فوتبال کشورشنیده بود.

اما قشقایی شیراز که به گفته مدیرعاملش می تواند چهارمین تیم پرطرفدارفوتبال کشورباشد،امروز اسیرحاشیه هایی شده که عده ای خواسته یا نخواسته هرروزگره این حاشیه هاراکورتر ازدیروز می کنند.

داستان صعود به لیگ یک

پس از آنکه تیم فوتبال قشقایی شیراز توانست در ضربات پنالتی مقابل پرسپولیس به پیروزی برسد و به یک شانزدهم نهایی جام حذفی سال95 راه پیدا کند،نگاه ها به این تیم تغییر کرد.

حالا قشقایی از یک تیم ناشناخته به تیم غول کش تبدیل شده بود و حامیان این تیم  نه تنها از فارس و ایران که از سراسر دنیا نتایج و اخبار مرتبط با آن را دنبال می کردند.

درچنین شرایطی بود که  مدیرعامل این تیم که به نظر می رسید برای اتخاذ تصمیات مهم احتیاج به تایید هیات مدیره ندارد،زمانیکه دید مدیرعامل و مالک باشگاه برق نوین تمایلی به حضور در لیگ یک آزادگان را ندارد امتیازاین تیم را خریداری کرد اما در اقدامی عجیب بردبار یعنی مالک برق نوین را به عنوان قائم مقام خود در باشگاه قشقایی منصوب کرد تا پازل کارهای عجیب و غریب در فوتبال به ظاهر حرفه ای ما تکمیل ترازقبل شود.

نجف پور که معتقد بود یکی از ظرفیت های این تیم جمعیت 5 میلیون نفری ایل قشقایی  درکشور است ،پس از دوبازی مهردادشکاری سرمربی شیرازی خود را برکنار کرد تا یک تکیه دیگر به پازل ذکرشده افزوده شود.

با رفتن شکاری از قشقایی ،ابراهیم طالبی که  در لیگ دسته اول سابقه هدایت موفق تیم‌های تربیت یزد و نساجی قائمشهر را درکارنامه داشت روی نیمکت این تیم نشست تا فضا برای طالبی که همیشه انتظارداشت به سطح یک سرمربیگری درفوتبال ایران برسد فراهم شود.

طالبی هم که مانند نجف پور از ظرفیت تماشاچیان قشقایی آگاهی داشت ،با استفاده از تکنیک های روانشناسی خیلی زود توانست ارتباط خوبی را باآنها برقرارکند.

به گونه ای که بسیاری خیلی زود فراموش کردند که این همان ابراهیم طالبی است که چند سال پیش و پس از بروز مشکلات متعددی که برایش در کشورآلمان بوجودآمده بود،تصمیم به ترک سرزمین ژرمن ها گرفته و بی سرو صدا درشیراز زندگی می کرد.اما روزهای خوش طالبی درقشقایی دوام چندانی نداشت.

«ابراهیم» که پس از چند پیروزی برموج احساسات تماشاچیان قشقایی سوار شده بود در چند مصاحبه تلویحا حرف های نجف پور را مبنی بر اینکه اداره کل ورزش و جوانان به تیم قشقایی کمک نمی کند را تکرارکرد تا ثابت کند ،انتشار تصاویر مهر ورزانه اش با مدیرعامل باشگاه قشقایی در صفحه شخصی نجف پور بی دلیل نیست.

8787

غروب طالبی با باخت روبروی تیم دست نشان

چهارشنبه 18 مهر 97 و روزی که بدبین ترین حامیان قشقایی هم گمان نمی کردند ،مس کرمان می تواند نوار موفقیت های شاگردان طالبی را قطع کند،طالبی نیمه مربیان را به نادر دستنشان باخت تا رویای قشقایی ها برای بازگشت به صدرجدول نقش بر آب شود.

اما این پایان ماجرا برای طالبی و قشقایی نبود.

پس از پایان کنفرانس خبری این بازی، طالبی توسط چند مامور که بعدها مشخص شد ظاهرا به نیابت از پلیس بین الملل درمحل حاضر بوده اند  بازداشت شد تا گرداب مشکلاتی که به نظر می رسید از چند هفته قبل حول و حوش این تیم درحال شکل گرفتن است شکل و شمایل دیگری به خود بگیرد.

این درحالی بود که خبرگزاری کارایران (ایلنا)در گزارشی قابل تامل از بازی قشقایی و مس کرمان با طرح این سئوال که آیا طالبی می‌دانست که بازداشت می‌شود؟ مدعی شدکه پیش ازاین بازی به  ابراهیم طالبی اطلاع داده شده بود تا خود را به مراجع ذی صلاح معرفی کند، اما او اهمیتی به این موضوع نداده و همین امر باعث شد تا ماموران اینترپل بعد از پایان بازی تیم قشقایی در مقابل مس کرمان، او را دستگیر و به زندان منتقل کنند!

این خبرگزاری معتقد بود که یکی از دلایل اصلی شکست قشقایی مقابل مس پس از سه پیروزی متوالی، نداشتن تمرکز و وارد شدن استرس به ابراهیم طالبی سرمربی این تیم قبل ازبازی و در جریان دیدار مقابل شاگردان دست نشان بود که باعث شد او نتواند تیم خود را به خوبی ارنج و هدایت کند تا سه امتیاز حساس را در یک بازی خانگی به حساب کرمانی ها واریز کند.

شدت گرفتن  فرار روبه جلوی آقای مدیرعامل

با بازداشت طالبی فعالیت نجف پور وتعدادی از کاربرانی که برخی معتقدند نتیجه بررسی شماره تلفن  های ثبت شده ازآنها درفضای مجازی می تواند نتایج جالبی را درپی داشته باشد  شدت گرفت.

فعالیت هایی که بسیاری از آنها رنگ وبوی فراررو به جلو با طعم مظلوم نمایی داشت.

نجف پور که رفتارهایش شباهت بسیاری زیادی با مدیرانی داشت که تیم خود را با هدفی خاص به حاشیه می برند،اینبار ماجراي دستگیری طالبي را يك توطئه دانست و گفت:چرا کسی از سال 92 تاکنون به دنبال اجرای حکم طالبی نبوده است؟

او بازداشت سرمربی تیمش درزمانیکه قشقایی می توانسته صدرنشین جدول بازیهای لیگ یک آزادگان باشد را توطئه ای خواندومدعی شد دست های پشت پرده برای ناکامی تیم قشقایی درکاراست.

اما گویی رفتارهای غیرحرفه ای فردی که هم مالک  باشگاه قشقایی بود و هم مدیرعامل آن رابطه مستقیمی با روشن شدن توپخانه فحاشی به مسئولان استان خصوصا مدیرکل ورزش و جوانان داشت.

هرچه نجف پور آتش توطئه را پرشعله تر می کرد حجم الفاظ رکیکی که درصفحات منتسب به باشگاه قشقایی و حامیان آن به سمت مسئولان استان نشانه می رفت بیشتر می شد.این درحالی بود که عدم مدیریت صحیح دراین صفحات باعث شدتا برخی افرادپارافراتر گذاشته و دایره فحاشی های خود را تا برخی خطوط قرمز نیز گسترده کنند.

تکیه بعدی پازل؛استعفای غیر حرفه ای

اما در ادامه حاشیه سازی های آقای مدیرعامل ،این بار انتشار یک استعفا تکیه بعدی پازل فوتبال به ظاهر حرفه ای ما را تکمیل کرد.

روح الله نجف پور که خود مالک باشگاه قشقایی محسوب می شوددرنامه ای کتبی به اعضای هیات مدیره و احتمالا خودش!درخواست رسمی استعفا از مسئولیت مدیرعاملی این باشگاه را رسانه ای کرد تا سرعت بروز اتفاقات عجیب و غریب در این باشگاه بیشتر از هر زمانی شود.

این درحالی است که در میان سهامداران و اعضای هیات مدیره باشگاه خصوصی قشقایی افرادی همچون پدر،برادر،همسر،پدرهمسر و... نجف پور نیز حضور دارند.

اعلام آمادگی برای واگذاری باشگاه

اما نجف پور بعداز ظهر جمعه 20 مهر با رفتار های غیر حرفه ای خوداین پازل را تکمیل کرد و باردیگر با اتخاذ سیاست فرارروبه جلو بازهم درموضعی مظلوم گرایانه و در گفتگو با رادیو ورزش گناه منحل شدن و یا واگذاری امتیاز چند تیم فوتبال در استان فارس رابه گردن مدیرکل ورزش و جوانان انداخت و اصحاب رسانه را به خاطر نپرداخت به آنچه او زلزله در فوتبال فارس خواند،تلویحا به زدوبند متهم ساخت!

نجف پوردرحالی صحبت های خود پیرامون این تیم ها را دررادیو ورزش مطرح کرد که اولا این صحبت ها  شباهت های بسیارزیادی بابرخی مطالب مطرح شده علیه مدیرکل ورزش وجوانان فارس در صفحات مجازی داشت و ثانیا با فرافکنی گناه موضوعی که هر اهل فنی ازدلایل آن آگاه ست را دوباره به گردن مدیرکل ورزش و جوانان فارس انداخت.

اما درمیان صحبت های چند دقیقه ای نجف پور با رادیو ورزش یک نکته بیش از همه جلب توجه کرد.

اعلام آمادگی نجف پور برای واگذاری سهام باشگاه قشقایی نکته ای بود که به اعتقاد برخی تحلیلگران معنای آن اعلام آمادگی او برای فورش امتیاز است.

 این درحالی است که برخی معتقدند این اعلام آمادگی همان سنگ بزرگ مشهور است که نمی زنند!

درهرحال به نظر می رسد داستان تیم فوتبال قشقایی اکنون از مستطیل سبز فراتر رفته و با تنش آفرینی که ناشی از رفتارهای غیر اصولی  و غیر حرفه ای یک مدیر است ،درحال تبدیل شدن به یک مسئله غیر ورزشی است.

انواع و اقسام تهدیدها،تلاش برای ایجاد تجمع مقابل اماکن خاص دولتی و مشخصا اداره کل ورزش و جوانان و... همه و همه نتیجه فرافکنی ،تشویش اذهان عمومی وفرارروبه جلویی است که به نظر می رسد اهداف غیر ورزشی پشت آن است.
انتهای پیام /  101
8681 کلیک ها  جمعه, 20 مهر 1397 22:25
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا