چاپ کردن این صفحه
  • مدیرکل ورزش وجوانان فارس:

نقش شورا شهرداری درتوسعه ورزش شهر شیراز غیرقابل انکار است

راستین آنلاین :مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس بر نقش مهم شورای اسلامی و شهرداری شیراز در توسعه ورزش این کلانشهر تأکید کردو گفت : تاثیر گذاری این نقش غیر قابل انکار است. 

حیدر علی کامیاب که در نشست مشترک با ابراهیم صبوری  نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز سخن می‌گفت افزود:محدود کردن توسعه نرم افزاری و سخت افزاری ورزش  در چارچوب وظایف وزارت ورزش و جوانان نگاهی تک بعدی و محدود است. 
وی ورزش همگانی را موثرترین حق اجتماعی یک شهروند در مسیر برخورداری از یک زندگی سالم و بانشاط دانست و افزود: یکی از دستگاههایی که می تواند در ساختن چنین زندگی، نقش مهمی را ایفا کند شهرداری است. 
دبیر شورای عالی ورزش استان فارس با اشاره به تغییر نگاه شهروندان به شهرداری ها افزود: با گسترده شدن روزافزون خدمات شهرداری ها بعید می‌دانم شهروندان خدمات شهرداری را تنهابه آسفالت  کردن معابر و جمع آوری زباله ها محدود بدانند. 
کامیاب با اشاره به دغدغه شخص شهردار و تعدادی از نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص بحث سلامت جسم وروح شهروندان گفت: گستردگی وظایف و خدمات در مدیریت شهری کلانشهری همچون شیراز باعث نشده تا شورا و شهرداری از توجه به ورزش و تندرستی شهروندان غافل شوند. 
وی در عین حال خواستار تعیین ساز و کاری قانونی برای ورود شهرداری به حوزه ورزش قهرمانی شد و افزود: در برخی از کلانشهرهای کشور شهرداری با ورود به این حوزه منشا اتفاقات بسیار خوبی در شهرها شده است. 
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس در بخش دیگری از صحبت‌هایش به برنامه‌های شورای پنجم شهر شیراز و شهردار منتخب آن اشاره کرد و افزود: ورزش یکی از ارکان اصلی مدیریت شهر بر اساس دیدگاه انسان محوری است. کامیاب نادیده گرفتن انسان در معادلات شهری را خطایی بزرگ در مدیریت شهری دانست و گفت: اعتقاد داریم با افزایش سطح تعاملات و همپوشانی بین شورای اسلامی شهر با مجموعه ورزش و جوانان بسیاری از دغدغه های موجود نظیر استاندارد سازی اماکن ورزشی احداث شده توسط شهرداری نیز مرتفع خواهد شد.
انتهای پیام /  101
1214 کلیک ها  یکشنبه, 25 شهریور 1397 16:18
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

بیشتر بخوانید 101

موارد مرتبط