چاپ کردن این صفحه
  • به پاس سالها مربیگری در تیم های ملی انجام شد؛

تقدیر ویژه از مربی خوشنام فوتبال فارس

راستین آنلاین:درحاشیه فستیوال ملی فوتبال زیر دوازده ساله های ایران، به پاس 13سال مربیگری مسعودمقیم دررده مختلف تیم های ملی از وی تقدیربه عمل آمد.

مسعودمقیم یکی از خوشنام ترین مربیان فوتبال فارس و ایران است که از سال 60 تا 70 بازیکن تیم برق شیراز بوده و در سال 62 به تیم ملی جوانان دعوت شده است.

وی در سال 75 مربی تیم مرصاد شیراز بوده است و از سال 81 تا 91 مربی تیم های ملی زیر13، 14، 15، 16 و 19سال بوده است .

مقیم درسال 79 به عنوان مربیبه  تیم جوانان فجررفت و با این تیم قهرمان جوانان ایران شد. بعد از آن بود که اوبه سمت  استعدادیابی کشیده شد.

درآن زمان  یعنی دوران ریاست صفایی فراهانی در فدراسیون فوتبال ،مجیدجلالی و دکتر خداداد استعدادیابی را در 9 منطقه کشور انجام می دادند و مقیم نیز من در کنار آنها  و به عنوان استعدادیاب فدراسیون فوتبال معرفی شد.

بعدازآن مقیم  و در کنار تیم ملی جوانان به عنوان استعدادیاب و آموزش دهنده مشغول شد. پس از آن این مربی خوشنام با معرفی جلالی به فدراسیون فوتبال  به عنوان مربی تیم‌های پایه مشغول به کار شد وبا تشکیل اولین تیم ملی زیر 13 ساله هادرسال 1388 او به عنوان مربی آن تیم معرفی شد.

ازآن زمان تا به حال مقیم  در تیم های ملی به عنوان مربی و استعدادیاب مشغول فعالیت است. پس از تیم ملی زیر 13 سال، مربیگری تیم ملی زیر 14 ساله‌ها به اوسپرده شد. سه دوره با سه تیم مختلفِ زیر 14 سال در مسابقات آسیایی شرکت کردو بعد دو دوره با تیم زیر 15 ساله ها قهرمان آسیا شد. یک بار در کرج و یک بار هم در اردن.

زمانیکه که تیم ملی نوجوانان به جام جهانی رفت، او یک دوره با تیم ملی زیر 17 ساله ها بود. بعد از دو دوره که مربی تیم ملی نوجوانان بود، به تیم ملی جوانان رفت و از سال 89 تا 92 آنجا بود.

تیمی که مقیم مربی آن بود یکی از بهترین تیم های ملی جوانان ایران بود.

تیمی که اکنون اکثر بازیکن هایش یا عضو تیم ملی هستند یا سودای حضور در تیم ملی بزرگسالان را دارند.

بازیکنانی مثل سردارآزمون، علیرضاجهانبخش، عزت اللهی، ترابی، کنعانی، روزبه چشمی، عبدالله زاده، اسماعیلی، محمدی و...

از سال 92 که تیم ملی المپیک تشکیل شد، دوباره وظیفه استعدادیابی به او واگذار شد؛ چرا که بازیکن‌هایی که حالا از نظر سنی برای المپیک مناسب بودند، همان بازیکنانی بودند که در دوره فعالیت وی در تیم جوانان بازی می کردند. مقیم حدود یک سال و نیم دستیارمربی پرتغالی این تیم یعنی وینگادابود.

او در حال حاضر هم به عنوان استعدادیاب فدراسیون فوتبال مشغول به کاراست.

انتهای پیام /  101
1605 کلیک ها  شنبه, 24 شهریور 1397 14:50
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

بیشتر بخوانید 101

موارد مرتبط