• پس از یک سال مصدومیت و با عمل جراحی دکتر باشتی؛

والیبالیست جوان شیرازی به میدان بازگشت

راستین آنلاین :مریم حبیبی جوان والیبالیست ملی پوش که به دلیل آسیب دیدگی یکسال قبل از ادامه فعالیت ورزشی حرفه ای محروم شده بود؛ پس از جراحی و طی دوره بازتوانی امکان حضور در رقابت ها را پیدا کرد. 

مریم حبیبی سال گذشته و حین تمرینات تیم ملی جوانان والیبال دختران ایران، دچار پارگی رباط صلیبی شد و به اجبار از ادامه حضور در میدان بازماند. 

این ورزشکار 17 ساله ی مرودشتی که بیش از 8 سال است در رشته والیبال فعالیت می کند، از 5 سال قبل به شکل حرفه ای این ورزش را دنبال کرد و از 2 سال قبل به تیم ملی جوانان دعوت شد. 

حبیبی که سابقه حضور در رقابت های آسیایی با تیم ملی نوجوانان والیبال ایران را دارد؛ کسب عناوین نهمی و هشتمی آسیا را تجربه کرده است اما از سال گذشته آسیب دیدگی شدید او را از ادامه فعالیت بازداشت. 

این جوان والیبالیست گفت: ورزشکاران انسان های سرسختی هستند زیرا شکست را در میدان تجربه می کنند و با هر شکست گامی محکم به سمت پیروزی و موفقیت بر می دارند. 

حبیبی با تاکید براینکه ورزش مهمترین تلاش برای زندگی سالم است؛ گفت: تمام ورزشکاران حرفه ای می دانند که آسیب دیدگی هم جزئی از زندگی ورزشی آنان خواهد بود؛ اگرچه صحیح ورزش کردن می تواند از بسیاری آسیب ها جلوگیری کند. 

این والیبالیست جوان گفت: در کنار انجام فعالیت های فیزیکی صحیح در ورزش باید به تغذیه، مشاوره های روانشناسی، سلامت فضای ورزشی و ... اهمیت داد. 

حبیبی خانواده و حمایت خانواده را مهمترین رکن برای موفقیت هر ورزشکار در میادین حرفه ای دانست و گفت: به نظرم با توجه به اینکه ورزش حرفه ای احتمال آسیب دیدگی را همراه دارد؛ همه ورزشکاران خصوصا کسانیکه به شکل حرفه ای آن را دنبال می کنند باید تحت پوشش بیمه ی ورزشی قرار گیرند تا هم از خدمات درمانی هم خدمات آموزشی و مشاوره ای هیئت پزشکی ورزشی استفاده کنند. 

براساس این گزارش، رییس هیات پزشکی ورزشی فارس که مریم حبیبی را جراحی و مداوا کرده است نیز در این ارتباط گفت: این ملی پوش از ناحیه پا دچار پارگی رباط صلیبی شده بود و با پیشرفته ترین متدهای جهانی جراحی و درمان شد. 

کاوه باشتی خاطرنشان کرد: این ورزشکار اکنون و با سپری کردن روند درمان و دوره بازتوانی برای حضور در میادین ورزشی آمادگی کامل دارد.

انتهای پیام /  101
1198 کلیک ها  شنبه, 24 شهریور 1397 14:50
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا