• مدیرکل ورزش و جوانان فارس:

درخشش بانوان نگاه‌ها را به این بخش از ورزش تغییر داده است

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس گفت: درخشش بانوان ورزشکار در عرصه های مختلف ورزشی نگاه‌ها را به ورزش بانوان تغییر داده است.

حیدرعلی کامیاب که در دیدار با مدیرعامل و اعضای تیم های فوتسال بانوان پویندگان صنعت فجر و پارس آرای شیراز سخن می‌گفت، ضمن تأکید بر توجه ویژه دولت به توسعه ورزش در حوزه بانوان گفت: بر اساس آیین‌نامه‌های موجود ۴۰ درصد از اعتبارات حوزه ورزش به ورزش بانوان تعلق می گیرد. 

وی نواب رئیس بانوان هیئت های ورزشی را مسئول رسیدگی و احقاق حق بانوان در هیئت های ورزشی دانست و گفت: هیئت های ورزشی استان می‌توانند در چارچوب تفاهم‌نامه‌های منعقد شده اداره کل با آنها ۴۰ درصد از اعتباراتی که اداره کل در اختیار آن‌ها می‌گذارد را در حوزه بانوان هزینه کنند. 
دبیر شورای عالی ورزش استان فارس با اشاره به شرایط فرهنگی حاکم بر جامعه افزود: بر اساس این شرایط محدودیت هایی برای پخش مسابقات ورزشی بانوان وجود دارد اما این محدودیت ها نتوانسته است سدی در مقابل پیشرفت و توسعه ورزش بانوان باشد. 
کامیاب برای این بخش از صحبت‌هایش تیم هندبال بانوان شهید چمران را مثال زد و گفت: برای اولین بار پس از انقلاب یک تیم ورزشی بانوان از استان فارس توانست با برنامه ریزی دقیق و تلاش بازیکنانش مقام چهارم مسابقات قهرمانی باشگاههای آسیا را از آن خود کند. 
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس درادامه با انتقاد از شیوه باشگاه داری فوتبال در این استان یکی از بزرگترین مشکلات فوتبال فارس را تنزل نگاه باشگاه داری تا سطح تیمداری دانست. 
کامیاب با طرح این سوال که کدام باشگاه فوتبال استان در چارچوب ساختار اداری دارای هیئت رئیسه معاون ورزشی، معاون اقتصادی، سخنگو، روابط عمومی و...دارد، افزود :متاسفانه در فارس کسی به دنبال باشگاه داری نیست.
وی  وجود این نگاه در ورزش را خطرناک دانست و گفت: تنزل سطح نگاه از باشگاه داری به تیمداری مسیرهای تولید فکر و خلاقیت در حوزه درآمدزایی و اقتصاد ورزشی را مسدود می کند. 
مدیرکل ورزش و جوانان فارس در عین حال زحمات حامیان تیم های ورزشی بانوان را ستود و گفت: قانون اجازه ورود و حمایت دولت به ورزش قهرمانی را نداده است اما ما از طریق هیئت‌های ورزشی سالانه مبالغی را رشته‌های مختلف کمک می‌کنیم که روسای هیئت‌ها از محل این کمک ها می توانند با اولویت بندی در پرداخت هزینه‌های تیم‌های مختلف اقدام کنند. 
گفتنی است در ابتدای این نشست تعدادی از بازیکنان مربیان و مدیران عامل دو تیم فوتسال بانوان پویندگان صنعت فجر و پارس آرای شیراز به بیان دیدگاه‌های و مشکلات خود پرداختند.
انتهای پیام /  101
837 کلیک ها  سه شنبه, 20 شهریور 1397 10:24
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا