• مدیرکل ورزش و جوانان فارس:

میزبانی رویداد های بین المللی فرصت مناسبی برای معرفی فارس و مردم شایسته آن به جهانیان است

راستین آنلاین:مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس گفت: میزبانی رویداد های بین المللی فرصت مناسبی برای معرفی فارس و مردم شایسته آن به جهانیان است.

حیدرعلی کامیاب که پیش از ظهر امروز دوشنبه 19 شهریور در دیدار با پروفسور سریل مدرس رسمی فدراسیون جهانی کاراته ومحمد متقیان نژاد رئیس سبک شیتوریو یونیون کاراته ایران و آسیاسخن می گفت،از تصمیم این سبک کاراته برای برگزاری مسابقات جهانی خود در شهر شیراز استقبال کرد و گفت:فارس با تنوع آب و هوایی در شمال و جنوب خود و با دارای بودن ظرفیت های سخت افزاری فراوان در حوزه ورزش می تواند میزبان بسیاری از رویداد های بین المللی باشد.

وی بابیان اینکه نقاط مختلف استان فارس  مهد پرورش ورزشکار در رشته های گوناگون است افزود:میزبانی رویدادهای بین المللی ،آسیایی و جهانی هم مشوق ورزشکاران استان برای ارتقای ورزش است و هم زمینه ای است برای معرفی فرهنگ  مردم این استان به ورزشکارانی  که نمایندگی از دیگر کشورهای دنیا به کشورمان  سفر می کنند.

دبیر شورای عالی ورزش استان بااشاره به میزبانی حدود 200 رویداد ملی و بین المللی در 2 سال گذشته در استان فارس افزود: میزبانی مسابقات بین اللملی فواید وثمرات بسیاری برای استان از لحاظ درآمدزایی و رونق اقتصادی ،جلب و توسعه صنعت توریسم ورزشی ،گردشگری و معرفی آثار علمی، تاریخی وفرهنگی استان دارد.

کامیاب زمینه سازی برای حضور خانواده های ورزشکاران خارجی شرکت کننده در مسابقات جهانی سبک شیتوریو یونیون را خواستار شد و افزود:حضور خانواده های ورزشکاران حاضر در این مسابقات ضمن ایجاد درآمد برای استان می تواند تبلیغات منفی منتشر شده در رسانه های خارجی علیه ایران و مردم شریف آن را خنثی کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با اشاره به دراختیار داشتن عنوان پایتختی جوانان جهان اسلام توسط شهر شیراز به ظرفیت های جمعیت جوان استان فارس اشاره کرد و افزود:30 درصد از جمعیت 5 میلیونی این استان را جوانان تشکیل می دهند که موتور متحرک توسعه در استان محسوب می شوند.

کامیاب دربخش دیگری از صحبت هایش به ظرفیت های موجود درکاراته استان فارس اشاره کرد و افزود:وجود مدیران توانمند درکاراته این استان باعث شده تا ما هیچگاه برای تعیین رئیس هیات کاراته در استان دستمان بسته نباشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با نام بردن از تعدادی از پیشکسوتان و مدیران جوان کاراته استان افزود:ظرفیت های مدیریتی در این رشته تا آن اندازه است که ما می توانیم از این ظرفیت هادر توسعه ورزش استان در حوزه ها و رشته های دیگر نیز استفاده کنیم.

درادامه این نشست پروفسور سریل با ابراز خرسندی از حضور دراستان فارس و دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان این استان ،فارس را استانی زیبا و شهر شیراز را یکی از شهرهای مورد علاقه خود معرفی کرد و افزود:برخلاف تبلیغاتی که علیه ایران می شود،این کشور ،کشوری زیبا و پیشرفته با مردمانی دوست داشتنی و شریف است.

رئیس دانشگاه مارشال آرت با بیان اینکه خود را یکی از علاقمندان به حافظ شیرازی می داند افزود: این باعث خوشحالی و خرسندی است که شهری تاریخی ،فرهنگی با سابقه ی طولانی و درخشان در ورزش جهان میزبان مسابقات جهانی شیتوریو یونیون باشد.

عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی شیتوریو و رئیس انجمن صلح و دوستی آسیا و اروپابابیان اینکه خود را یک سفیرورزشی برای معرفی شیراز به جهان می داند افزود:وظیفه خود می دانم تا پیام صلح و دوستی مردم استان فارس،زیبایی های این استان و ظرفیت های مختلف آن را به جهان معرفی کنم.

در این نشست محمدجواد شلتو ک کارسرپرست اسبق هیات کاراته استان ،از پیشکسوتان این ورزش و مشاور مدیرکل ورزش و جوانان فارس،احمد مبارکی رئیس هیات کاراته فارس،علی ظهرابی رئیس هیات کاراته شهرستان کازرون و رئیس سبک شیتوریو یونیون در استان فارس و جنوب کشور نیز حضور داشتند.

گفتنی است براساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است مسابقات قهرمانی کاراته جهان در سبک شیتوریویونیون آذرماه آتی در دوبخش مردان و زنان و با حضور کشورهای صاحب نام این رشته به میزبانی شهر شیرازدر ورزشگاه شهید آیت الله دستغیب این شهر برگزارشود.

انتهای پیام /  101
1629 کلیک ها  دوشنبه, 19 شهریور 1397 14:22
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا