فوتبال ملاک ارزیابی ورزش استان نیست

راستین آنلاین:شاید زمانیکه که هندبال فارس با شوک واگذاری امتیاز و کوچ بازیکنانش به خارج از استان روبروشد،کمترکسی گمان می کرد که این پیکر نیمه جان ،روزی جان دوباره بگیرد.

اما برنامه ریزی،انگیزه بالا،استفاده از نیروی های متخصص و وجود ظرفیت ها و استعداد های فراوان در استان فارس 5 فاکتوری بود که رئیس هیات هندبال فارس اعتقاددارد زمینه ای را فراهم کردند تا درکنارحمایت اداره کل ورزش و جوانان به هندبال این استان جان دوباره ببخشند.

علیرضا پاکدل که چندسالی است سکان هدایت هیات هندبال فارس را دردست گرفته ،امروز با واکاوی اتفاقات تلخ گذشته از روزهای خوب کنونی می گوید و معتقد است ،این رشته  هنوز هم می تواند روزهای بهتری را درفارس پیش رو داشته باشد .

فوتبال ملاک ارزیابی ورزش استان نیست

او که از جمله مدیران جوان و تحصیلکرده ورزش فارس است ،معتقد است نقش حمایتی اداره کل ورزش و جوانان ازورزش هندبال عامل مهم و تاثیرگذاردرروند توسعه چشمگیرو پیشرفت هندبال استان بوده است.

پاکدل به موفقیت‌های تیم هندبال بانوان شهید چمران لارستان و شهرداری کازرون ،حضور این 2 تیم در بازی‌های آسیایی،قهرمانی شهید چمران در مسابقات غرب آسیا،حضور 2 بازیکن استان فارسی درترکیب تیم ملی هندبال در مسابقات جاکارتا،حضور تیم هندبال مرودشت درلیگ کشور،حضور بیش از30 بازیکن استان فارس دررده های مختلف تیمی ،حضور سه مربی استان فارس دررده های مختلف تیمی آقایان و بانوان،برگزاری دوره های مختلف آموزشی دربخش مربیان و داوران در استان فارس و میزبان رویدادهای کشوری و... اشاره می کند و می گوید:این هانشانه هایی ازپیشرفت ورزش هندبال دراستان فارس و وجود استعدادهای فراوان در این رشته است.

نائب رئیس فدراسیون هندبال با انتقاد ازنگاهی که فوتبال را ملاک ارزیابی عملکرد ورزش یک استان می داند می افزاید:چه ایرادی داردکه کشور،ورزش فارس را با ورزش دیگری مثل هندبال بشناسد؟

پاکدل با تأکید بر اینکه موفقیت‌های هندبال فارس یک‌روزه حاصل نشده است، می گوید: روزگاری اگر با اختلاف 10 گل از تیم سپاهان اصفهان می‌باختیم، این را برای خود و استان فارس یک موفقیت می‌دانستیم اما امروز قدرت هندبال استان به‌جایی رسیده که تنها سال گذشته 9 بار تیم‌های مختلف سپاهان را در رده‌های گوناگون شکست داده‌ایم.

وی همچنین می گوید: سال 91تیم هندبال بانوان به شهرستان سبزوار فروخته شد و 11بازیکن این تیم از استان کوچ کردند که یک خلاء بزرگ ایجاد شد اما به لطف خدا و حمایت اداره کل ورزش و جوانان با برنامه 4ساله، نه تنها این خلاء پرشد بلکه امروز تیم های مختلف استان در رقابت های کشوری حضور دارند.

غریب نوازی مدیران و صنایع فارس

البته درکنار نگاه امیدوارانه رئیس هیات هندبال استان فارس به این ورزش،دلخوری هایی هم وجود دارد.

دلخوری هایی که پاکدل آنها راحاصل  غریب نوازی مدیران و صنایع فارس می داند .

اوبا انتقاد از برخی مدیران کارخانه‌های فارس که حامی مالی تیم‌های خارج از استان می شوند، می گوید: باوجوداینکه تیم‌های ارزنده‌ای در استان فارس در رشته‌های گوناگون وجود دارد، گاهی کارخانه‌های ما حمایت مالی خود را از تیم‌های پایتخت انجام می‌دهند که واقعاً جای تعجب دارد، آن‌هم در شرایطی که در همین رشته هندبال، استان فارس حرف نخست را می‌زند.

وی می گوید: اگر اداره امور مالیاتی کمک می کرد، بسیاری از کارخانه ها از طریق بخشش مالیات و یا 27صدم درصد از ارزش افزوده که طبق قانون باید به ورزش اختصاص یابد، می توانستند اسپانسر تیم های ورزشی باشند به طوری که با کمک 50میلیونی یکی از همین کارخانه ها هندبال بانوان ما به لیگ آمد اما متاسفانه دیگر همکاری نکردند.

رئیس هیات هندبال استان فارس با بیان اینکه درچندسال گذشته  مدیرکل ورزش و جوانان و استاندارفارس حمایت های بسیار خوبی را ازهندبال استان انجام داده اند می افزاید:از دیگر مسؤولان استان و حامیان مالی تیم‌های ورزشی انتظار داریم که 2 تیم هندبال کازرون و شهید چمران لارستان را در رقابت‌های آسیایی حمایت کنند تا این تیم‌ها افتخاری دیگر نصیب استان و کشور کنند.

وی البته یک خبر خوب دیگر نیز برای ورزش فارس دارد.

پاکدل از رایزنی با فرماده نیروی زمینی ارتش و کسب موافقت وی برای انتقال امتیاز تیم نیروی زمینی به کازرون و استفاده از سرباز بازیکنان این رشته در تیم هندبال کازرون خبر می دهد و می افزاید:خوشبختانه امسال مشکل تیم هندبال لیگ برتری کازرون حل شد و این تیم در سال جاری در رقابت های لیگ برتر آقایان کشور با نام نیروی زمینی کازرون شرکت خواهد کرد.

پاکدل همچنین با بیان اینکه  در ارزیابی صورت گرفته از سوی فدراسیون هندبال، هیات فارس برای 2 سال پیاپی عنوان برتر کشور را کسب کرد می افزاید: درچند سال اخیر درسایه اتحاد و همدلی ، برنامه ریزی و حمایت اداره کل ورزش و جوانان ، درهندبال به هرچه نرسیده بودیم رسیدیم.

انتهای پیام /  101
1017 کلیک ها  چهارشنبه, 07 شهریور 1397 08:07
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا