سیاست دولت توسعه انرژی های پاک است

راستین آنلاین :استاندار فارس یکی از سیاست‌های مهم دولت تدبیر و امید را توسعه‌ی نیروگاه‌های خورشیدی و استفاده از انرژی‌های پاک دانست.

اسماعیل تبادار در حاشیه‌ی بهره‌برداری از نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی خرامه در جمع خبرنگاران گفت: باید با تسهیل روند سرمایه‌گذاری و تشویق سرمایه‌گذاران به سمتی حرکت کنیم که در پهنه‌ی فارس زمینه‌ی ایجاد و استفاده از انرژی پاک خورشید برای تامین برق مورد نیاز فراهم شود.

استاندار فارس با تصریح اینکه پیش‌از این در سروستان شاهد بهره‌برداری از نیروگاه ۴ مگاواتی خورشیدی بوده‌ایم، گفت: نیروگاه خورشیدی خرامه اولین نیروگاه ۱۰ مگاواتی است که به همت سرمایه‌گذار بخش خصوصی احداث و راه‌اندازی شد.

او تاکید کرد: با توجه به اینکه نیروگاه برق خورشیدی زمینه‌ی ذخیره‌ی سوخت فسیلی و حفاظت محیط زیست را فراهم می‌کند از اهمیت دو چندانی برخوردار است.

تبادار گفت: انرژی خورشیدی از انرژی‌های نو محسوب می‌شود که براساس وارسی‌ها و کار حرفه‌ای انجام شده، مجال برای توسعه‌ی نیروگاه‌های خورشیدی در سراسر این استان وجود دارد.

استاندار فارس همچنین به حجم مناسب پروژه‌های آماده‌ی بهره‌برداری در این استان به‌مناسبت هفته‌ی دولت اشاره و خاطرنشان کرد: البته این به لحاظ ذهنی اقناع‌کننده نیست اما نشان از تلاش تمام مدیران و دستگاه‌های اجرایی برای خدمت به مردم دارد.

او گفت: امروز در شهرستان خرامه نزدیک به ۸۵ میلیارد تومان پروژه در بخش‌های ورزشی، برق، فرهنگی و اجتماعی به بهره‌برداری می‌رسد و به مردم هدیه می‌شود.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: مجال حضور بین مردم و آگاهی بیشتر از مسائل و مشکلات آنان و تلاش بیشتر برای رفع بخشی از کاستی‌ها، مهمترین نکته‌ی با اهمیت هفته‌ی دولت است و در کنار آن پروژه‌هایی که به مردم هدیه می‌شود، قرار دارد.

تبادار با قدردانی از سرمایه‌گذار پروژه‌ی نیروگاه خورشیدی خرامه و وزارت نیرو، تاکید کرد: توصیه می‌کنم که زمان صدور مجوزها را با تسهیلی که ایجاد می‌شود کم کنیم تا سرمایه‌گذار با انگیزه بیشتر به این عرصه ورود کند.

استاندار فارس گفت: وزارت نیرو زمینه‌ای را فراهم کرده تا انرژی برق تولیدی نیروگاه‌های خورشیدی را با سوبسیدی مناسب از سرمایه‌گذار خریداری کند.

تبادار با اشاره به اینکه در آینده هم شاهد افتتاح نیروگاه خورشیدی اقلید خواهیم بود، ابراز امیدواری کرد که زمانی فرا برسد که انرژی مورد نیاز برق شهرستان‌های استان با بهره‌گیری از نیروگاه‌های خورشیدی تامین شود.

انتهای پیام /  101
958 کلیک ها  یکشنبه, 04 شهریور 1397 12:53
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا