بهره برداری ازچهارمین ورزشگاه بزرگ ایران در روز تلخ قشقایی ها

راستین آنلاین:درروزی که حدود 15هزارتماشاچی مشتاق فوتبال به محله میانرودواقع درجنوب غرب شیرازآمدند ،تا همزمان با بهره برداری ازورزشگاه پارس این شهر شاهد مسابقه تیم فوتبال شهدای قشقایی و مس رفسنجان باشندشکست این تیم هم نتوانست مانع از خوشحالی آنها از داشتن یکی از زیباترین ورزشگاه های ایران شود.

ورزشگاه پارس یک مجموعه بزرگ ورزشی است که زمین فوتبال آن  ظرفیت ۵۰٬۰۰۰ نفر را دارد.

در سال ۱۳۷۶ ساخت این ورزشگاه در جنوب غرب شهر شیراز و در منطقه‌ای به نام میانرود شروع شد، در ابتدا بودجه‌ای بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال برای ساخت ورزشگاه در نظر گرفته شد اما به دلیل نبود دستگاه‌های عمرانی روند احداث این پروژه به کندی پیش رفت.

با روی کار آمدن دولت حسن روحانی و با اختصاص بودجه ۵۴۰ میلیارد ریالی ساخت و ساز ورزشگاه سرعت یافت و ورزشگاه پارس در تاریخ ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ توسط مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان افتتاح شد.

درحالیکه مدیرکل ورزش و جوانان فارس به دنبال آن بود تا با رایزینی با فدراسیون فوتبال ضمن برگزاری یکی از مسابقات دوستانه تیم ملی پیش از جام جهانی روسیه از این ورزشگاه بهره برداری به عمل آورد،اما سرانجام قفل برگزاری مسابقه فوتبال در این ورزشگاه با میزبانی ازمسابقه فوتبال میان دو تیم شهدای قشقایی شیرازومس کرمان شکسته شد تا درروزی که شیرازی ها ازباخت 4 بریک تیمشان مقابل نماینده کرمان خوشحال به خانه نرفتند،چهارمین ورزشگاه بزرگ ایران رسما افتتاح شود.

اما آنچه در حاشیه برگزاری این دیدارفوتبال از سری مسابقات لیگ دسته یک کشور مورد توجه قرارگرفت،واکنش ورزشکاران ،علاقمندان و پیشکسوتان فوتبال به بهره برداری از این ورزشگاه بود.

عزت و آبرو برای ورزش فارس

جمشید غدیری،پیشکسوت فوتبال که سابقه سرمربیگری درتیم هایی نظیر مخابرات شیراز،دیهیم اهواز،شهرداری یاسوج ،صنعت کاچیلای آمل وکارای شیرازرا درکارنامه دارد با بیان اینکه دربیشتر استادیوم های کل کشور،یا به عنوان بازیکن و یا به عنوان مربی حضور داشته است درخصوص ورزشگاه پارس گفت:ورزشگاه آزادی گل سرسبدورزشگاه های ایران است اما دراین  درورزشگاه سیستم رختکنها ،سرویسهای بهداشتی وخیلی ازنقاط دیگرش فرسوده وقدیمی است.

وی بابیان اینکه  دربرخی از استادیوم های دیگرایران اشکالات مهندسی وجود دارد ساختار استادیوم پارس را الهام گرفته ازاستادیوم های کشور آلمان دانست و گفت:نوراستانداردُصندلیهای حرفه ایی،نزدیک بودن وقدرت دید تماشاگران نسبت به زمین ، رختکنهای بسیارمدرن ،سالنهای متعدد ورزشی، جایگاه های ویژه برای خبرنگاران ،پیش کسوتان ،وی ای پی برای میهمانان ویژه ،دربهای ورودی وخروجی برای تردد وراحتی تماشاگران وبسیاری  ازمسائل دیگری که دراین ورزشگاه و براساس استاندارد های فیفا و ای اف سی پیش بینی و ساخته شده باعث گردیده تا این ورزشگاه به عزت و آبرویی برای استان فارس درحوزه ورزش تبدیل شود.

غدیری برنقش حیدرعلی کامیاب مدیرکل کنونی ورزش و جوانان فارس و تیم همراهش در به بهره برداری از این ورزشگاه تاکید کردوگفت:هیچ کس منکر نقش کامیاب درایجاد این عزت و آبروبرای ورزش فارس نیست.

ابهت ورزشگاه تحت تاثیرم قرارداد

اما غلام برزگر،دیگر پیشکسوت فوتبال فارس که نسل های پیشین علاقمند به فوتبال دراین استان بازی های خوب و متعصبانه او در برق شیراز را هنوزهم به خاطردارند درخصوص ورزشگاه بزرگ پارس شیراز گفت: با عشق و شوق به دعوت مدیرکل ورزش و جوانان  به ورزشگاه بزرگ پارس آمدم،گذشته از نتیجه بازی که متاسفانه به کام مانبود،ابهت این ورزشگاه نه من بلکه همه حاضرین درورزشگاه را تحت تاثیرخودقرارداد.

وی افزود:سالهاست در ورزشگاه‌های مختلف در اقساط نقاط کشور بر حسب وظیفه و عشق به فوتبال مشغول بوده ام

اما به نظر من  بعد از استادیوم آزادی بهترین ورزشگاه ایران عزیزمان پارس شیراز است .

وی با بیان اینکه نه قصد تقدیر و تمجید دارم نه گزاف گویی ،افزود:دیروز افتخار کردم به این داشته بزرگ و از سر شوق به خود و شهرم بالیدم.

وی باآرزوی توفیق باری دو تیم شهدای قشقایی و فجر شهید سپاسی در ادامه مسابقات لیک دسته یک فوتبال کشور یکی از آرزوهای خودرا حضور دوباره و بااقتدار برق شیراز در سطح اول فونبال کشوروتماشای بازی های این تیم در ورزشگاه پارس عنوان کرد و گفت: درروزی که نتیجه بر وفق مراد ما نبود،همه چیز عالی بود .

وی با اشاره به برخی کاستی ها درروزبرگزاری اولین مسابقه در این ورزشگاه این ایرادات را در اولین بازی رسمی طبیعی دانست و افزود:این نور پردازی زیبا در این ورزشگاه یکی از ویژگی های منحصر به فرد ورزشگاه پارس است.

ای کاش بابازی برق این ورزشگاه به بهره برداری می رسید

اما مازیارفرهی ورزشی نویس و دیرعامل سابق باشگاه برق شیراز با اظهار ناراحتی از عدم حضورش در اولین بازی رسمی انجام شده درورزشگاه پارس شیرازگفت: مشهدی ها برای افتتاح استادیوم مجهز شهرشان ثامن الائمه  به دلیل مذهبی بودن این شهر تیم منتخب کربلا را دعوت کردند.ای کاش ما نیز برای بازی افتتاحیه  باحضورپیشکسوتان برق برنامه ریزی کرده بودیم.

متاسفانه من امروز نتونستم در استادیوم حاضر بشم ولی در خصوص امکانات و کیفیت استادیوم جا داره از مدیرکل محترم تشکر کنیم اما نکته ای که قابل تامل است انتخاب بازی اول برای افتتاحیه بود.

وی بابیان اینکه معتقد است بازی افتتاحیه نباید به یک تیم تازه کار اختصاص می یافت افزود:نیازی نبود حتما یک بازی رسمی برای بازی اول درنظر گرفته شود.

درهرحال طلسم بهره برداری از ورزشگاه پارس،یکی ازبزرگترین و در عین حال زیباترین ورزشگاه های ایران درحالی روز 21 مرداد1397 و پس ازحدود 22 سال شکسته شد که به نظر می رسد،علاقمندان به فوتبال درشهرشیراز و استان فارس بیش از هرزمان دیگری انتظارحضورنماینده فوتبال استانشان را درلیگ برتر فوتبال کشور انتظار می کشند.انتظاری که برای رسیدن به آن باید تا چندین هفته دیگر منتظر ماند و نتایج مسابقات لیگ یک را دنبال کرد.

انتهای پیام /  101
2250 کلیک ها  دوشنبه, 22 مرداد 1397 08:10
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا