آمادگی هیات پزشکی ورزشی جهت پوشش المپیاد بزرگ دانشجویی کشور در شیراز / خدمات ویژه هیات پزشکی ورزشی فارس به مسابقات

راستین آنلاین:رئیس هیات پزشکی ورزشی استان فارس از آمادگی کامل این هیات جهت پوشش پزشکی المپیاد بزرگ دانشجویی کشور در شیراز در تیر و مردادماه 97 همراه با ارائه خدمات ویژه خبر داد.

کاوه باشتی با بیان اینکه خدمات گسترده پزشکی ورزشی در کشور برای درصدی از ورزشکاران هنوز ناشناخته مانده است، افزود: تاکنون نگاه بیشتر جامعه به پزشکی ورزشی مثال معاونت درمان در ورزش برای ورزشکاران آسیب دیده بوده است در صورتی که خدمات آن بسیار گسترده تر است و می تواند باعث رشد و توسعه جامعه ورزش شود.

وی با بیان اینکه المپیاد ورزشی دانشجویان کشور از کار فرهنگی ورزشی بزرگی بشمار می رود و استان فارس و شیراز همیشه در میزبانی و برگزاری این برنامه ها خوش درخشیده اند، تصریح کرد: هیات پزشکی ورزشی استان فارس هم این آمادگی را دارد در کنار دانشگاه شیراز با ارائه خدمات گسترده، میزبانی خوبی در ارئه خدمات پزشکی ورزشی به ورزشکاران و پوشش پزشکی کاملی از مسابقات داشته باشد.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان فارس با بیان اینکه المپیاد ورزشی کشوری از جایگاه مهمی برخوردار است و بایستی همه ی تلاش ها برای برگزاری آن به بهترین نحو ممکن انجام شود، خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی این مسابقات و سطح برگزاری آنها و طبق دستورالعملی که از فدراسیون پزشکی ورزشی به هیات پزشکی ورزشی استان ارسال شده است می توانیم نسبت به برگزاری سطح مسابقات پوشش پزشکی کامل و گسترده ای با حضور پزشکان و امدادگران ورزشی داشته باشیم.

باشتی به الزامی بودن حضور آمبولانس در مسابقات اشاره کرد و اظهار داشت: این مهم است که آمبولانس در مسابقات حضور داشته باشد و با پیگیری و برنامه ریزی حتما در محل مسابقات مستقر شود تا در صورت بروز آسیب احتمالی بتواند خدمات لازم و به موقع را به مصدومین ارائه کند.

وی در ادامه به بحث آسیب های ورزشی که احتمال آن در مسابقات وجود دارد اشاره کرد و گفت: اگر آسیبی رخ دهد درمان آن نسبت به نوع سطح آسیب متفاوت است و باید نسبت به آن اقدام شود و در این راستا هماهنگی های لازم با بیمارستان ها و درمانگاه های مربوطه نسبت به سطح آسیب وارده انجام خواهد شد تا درمان لازم در کوتاه ترین زمان انجام شود.

کاوه باشتی این را هم بیان کرد که خارج از حیطه مسئولیت، شخصا به عنوان یک فوق تخصص جراح آسیب های ورزشی (ارتوپد) حاضرم در صورت بروز آسیب های احتمالی خدمات لازم را به آسیب دیدگان ارائه کنم.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه شیراز هم در ادامه گفت: کمیته پزشکی المپیاد ورزشی مهمترین و حساس ترین کمیته به شمار می رود زیرا به حیات ورزشکاران مرتبط است از این جهت برای ما در اولویت قرار دارد و به صورت ویژه به مباحث آن پرداخته ایم.

فرهاد دریانوش با بیان اینکه تمام این دانشجویان که از سراسر کشور حضور دارند خواهران و برادران ما هستند از این رو تلاش می کنیم تا با فراهم کردن بهترین امکانات و خدمات بتوانیم اطمینان خاطر بیشتری برای آنان ایجاد کنیم تا بدون هیچ دغدغه ای و با قوت قلب تمام فقط به انجام مسابقات تمرکز داشته باشند.

نایب رئیس هیات پزشکی ورزشی استان فارس هم در این نشست ضمن اشاره به خدمات گسترده هیات پزشکی ورزشی، تاکید داشت: طبق بخشنامه ورزشکار حاضر در مسابقات می بایست از کارت کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی (کارت بیمه ورزشی) برخوردار باشد تا در صورت آسیب احتمالی بتوانیم خدمات لازم و به موقع را به آن ورزشکار آسیب دیده ارائه کنیم.

جمشید جهانی در ادامه افزود: پیش بینی این را هم کرده ایم با حضور کارپردازان ما در محل برگزاری مسابقات در صورت عضو نبودن ورزشکاران در کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی و نداشتن کارت، قبل از شروع المپیاد آنان را به عضویت این کمیته درآوریم تا بتوانند با شرکت در مسابقات از خدمات این کمیته هم بهره مند شوند.

دبیر هیات پزشکی ورزشی استان فارس با اشاره به الزامی بودن گواهی سلامت برای ورزشکاران حاضر در مسابقات، تصریح کرد: از همکاران دانشگاه شیراز خواستیم تا با مکاتبه، از استان های دیگر بخواهند تا موضوع گواهی سلامت ورزشکاران را در دستور کار خود قرار دهند و ورزشکاران اعزامی با در دست داشتن گواهی وارد المپیاد شوند و نیازی به صدور آن در شهر شیراز نباشد زیرا با اندک زمانی که وجود دارد صدور گواهی سلامت برای بیش از سه هزار دانشجوی شرکت کننده در المپیاد برای کمیته پزشکی در شیراز زمان بر بوده و روند کندی را ایجاد خواهد کرد.

نایب رئیس هیات پزشکی ورزشی فارس در پایان به حضور ماسورهای ورزشی در این المپیاد اشاره کرد و خاطرنشان کرد: از جمله خدمات ویژه ای که هیات پزشکی ورزشی فارس برای این المپیاد در نظر گرفته است و آن را به صورت رایگان به مسابقات ارائه می کند حضور بیش از بیست نفر از ماسورهای ورزشی است که خدمات خودشان را به ورزشکاران خواهند داد و امیدواریم که بتوانیم با تلاش و کوشش شاهد برگزاری بهترین المپیاد دانشجویی کشور در شیراز باشیم.

انتهای پیام /  101
1522 کلیک ها  چهارشنبه, 06 تیر 1397 23:58
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا