لمس عدالت زمینه ایجاد نشاط در جامعه را فراهم می‌سازد/تاکید امام جمعه شیرازبرلزوم توسعه ورزش پهلوانی و سوارکاری

راستین آنلاین: نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: لمس عدالت توسط مردم زمینه ایجاد نشاط در جامعه را فراهم می سازد. 

آیت الله لطف الله دژکام که پیش از ظهر امروز یکشنبه ۲۷ خردادماه در دیدار با تعدادی از مدیران اجرایی ورزش و جوانان استان سخن می گفت افزود: گاهی ممکن است از نظر دیدگاه های مختلف در روش ایجاد نشاط اختلافاتی وجود داشته باشد اما آنچه نقطه اشتراک این دیدگاه ها ست این است  که عنصر عدالت در کنار آرامش حاکم بر جامعه می‌تواند باعث ایجاد نشاط در میان مردم شود. 
وی مردم فارس و شیراز را مردمی با نشاط و دارای فرهنگی مثال زدنی دانست و گفت: کلید توسعه فرهنگی استان نامگذاری شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت علیهم السلام توسط مقام معظم رهبری است. 
آیت الله دژکام در ادامه با تاکید برظرفیت‌های فراوان استان، وجود نیروی جوان را سرمایه گرانبهای این استان دانست و با اشاره به اقدامات انجام شده توسط سازمان های مردم نهاد جوان در بافت تاریخی و محلاتی نظیر سنگ سیاه گفت: با اقدامات اینچنینی ضمن حفظ هویت بافت تاریخی این بافت زنده خواهد ماند و زمینه بازگشت صاحبان اصلی آن به این محلات فراهم می‌شود.

نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه شیراز، برلزوم توسعه ورزش‌های فرهنگ محور نظیر پهلوانی و سوارکاری تأکید کرد و گفت: ورزشی که از تمدن غرب می‌آید چارچوبش هم  غربی است، اما ورزشی که برخاسته از فرهنگ و تمدن ماست می‌تواند اشاعه دهنده فرهنگ غنی و تمدن تاریخی ما برای نسل‌های آینده باشد. 

آیت الله دژکام با بیان اینکه باید از فرهنگ حاکم بر ورزش باستانی و آیین های پهلوانی الهام بگیریم افزود: با انجام کارهای فرهنگی و به روز رسانی برخی قواعد و قاعده ها می توان چارچوب های اخلاقی این ورزش را متناسب با مقررات و استانداردهای جهانی در ورزش های وارداتی نیز لحاظ کرد.
 وی درادامه سوارکاری و موتورسواری را از جمله ورزش هایی دانست که  می تواند انرژی جوانان را به سمت نشاط اجتماعی هدایت کند. 
امام جمعه شیراز  افزود: فارس با وجود نژاد عرب و در شوری می‌تواند به قطب ورزش سوارکاری در کشور تبدیل شود. 
دژکام با ابراز علاقه از حضور در میادین ورزشی خواستار برنامه‌ریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان جهت بازدید وی  از اماکن امکانات و رویدادهای ورزشی استان در رشته‌های مختلف شد.

IMG 20180617 WA0050

انتهای پیام /  101
1591 کلیک ها  یکشنبه, 27 خرداد 1397 15:35
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا