ایجاد اسپورت کلینیک درفارس ضروری است

رئیس هیئت پزشکی ورزشی فارس گفت: با تعامل و هم‌افزایی می‌توان زمینه را برای رشد و توسعه ورزش پرطرفدار بسکتبال را در استان پهناور فارس فراهم کرد.

کاوه باشتی چهارشنبه 23 خرداد در نشست هم‌اندیشی با رئیس و اعضای هیئت بستکبال فارس به اهداف پیش‌روی هیئت پزشکی ورزشی اشاره و خاطرنشان کرد: از برنامه‌هایی که در دستور کار داریم این است که مکان هیئت را برای سهولت دسترسی در ارائه خدمات به ورزشکاران تغییر داده و مکانی در فضای مناسب در نظر بگیریم.

وی به ضرورت ایجاد یک اسپورت کلینیک برای درمان ورزشکاران آسیب دیده اشاره و اضافه کرد: به دنبال آن هستیم تا با ساخت یا تامین یک مجتمع درمانی (پلی‌کلینیک یا اسپورت کلینیک) با نظارت کامل پزشکی ورزشی درمان مناسب و کارآمدی به ورزشکار آسیب ارائه دهیم.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی فارس تصریح کرد: هیئت بسکتبال با فراهم کردن زمینه برای گسترش همکاری بیشتر و سهولت در روند عضوگیری کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی (بیمه ورزشی) و همچنین مشارکت در برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز می‌تواند شاهد افتخارات بیشتری در این رشته ورزشی در سطح کشور باشد.

باشتی با اشاره به ثابت ماندن حق عضویت کمیته خدمات درمانی (بیمه ورزشی) برای چهارمین سال در کل کشور، خاطرنشان کرد: با وجود افزایش سالانه نرخ بعضی از خدمات و کالاهای موجود در جامعه به طور طبیعی، شاهد آن بودیم که فدراسیون پزشکی ورزشی جهت رفاه و پشتیبانی از جامعه ورزش و ورزشکاران برای چهارمین سال پیایی حق عضویت کمیته خدمات درمانی (بیمه ورزشی) را ثابت نگه داشتند.

وی همچنین اضافه کرد: با وجود ثابت ماندن هزینه حق عضویت کمیته خدمات درمانی (بیمه ورزشی) برای ورزشکاران در سال 97 برای چهارمین سال پیاپی، امسال شاهد افزایش سقف تعهدات فدراسیون در پرداخت کمک هزینه‌های درمان و غرامت نقص عضو بودیم.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان فارس با اشاره به جایگاه آموزش و اهمیت آن در هر نهاد و سازمانی، اظهار کرد: امروزه آموزش از اهمیت بسیاری در هر جامعه برخوردار است و در ورزش هم می‌تواند باعث پیشگیری از بروز آسیب های احتمالی شود و هیات پزشکی ورزشی استان فارس هم به عنوان یک نهاد دانش محور در حوزه بهداشت جامعه ورزش این آمادگی را دارد که با مشارکت با هیات بسکتبال آن دسته از دوره‌های آموزشی غیر تخصصی را با برنامه ریزی برای مربیان و ورزشکاران این رشته برگزار کند.

  رئیس هیئت بسکتبال استان فارس نیز با بیان اینکه هدف از تلاش، پیشرفت جامعه ورزش استان است، افزود: نزدیک به سه دهه فعالیت در حوزه ورزش استان از روزنامه‌نگاری ورزشی تا فعالیت‌های فیزیکی در رشته‌های مختلف از جمله هیات بسکتبال، هدف ترویج فرهنگ سلامت جامعه، ایجاد شور و نشاط همراه با توسعه و پیشرفت استان بوده است هرچند با پیشنهادات، نظرات و انتقادات گاه مورد استقبال و گاه مورد همجه هم قرار گرفته‌ایم که این دال بر حضور در جامعه پویا و زنده است.

فریدون رئیسی به گستردگی رشته بسکتبال به عنوان یک رشته ورزشی توپی و حضور بسیاری از ورزشکاران در آن اشاره و تصریح کرد: رشته‌های توپی از جمله فوتبال، والیبال، بسکتبال و هندبال به لحاظ وجود جایگاه بالا در سطح بین المللی و آسیایی باعث شده که هم علاقمندان و هم نگاه مخاطبان بسیاری به این رشته‌ها داشته باشد.

وی با اعتقاد براینکه امروزه ورزش به عنوان صنعتی بزرگ نقش غیر قابل انکاری در زندگی روزمره انسان دارد و در ایران از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهارکرد: ورزش امروزه در سطح حرفه‌ای و قهرمانی از هزینه‌های بسیاری برخوردار است.

رئیس هیئت بسکتبال استان فارس با بیان اینکه سلامت در ورزش مسئله مهمی است که می‌تواند نقش بسزایی در پیشرفت جامعه ورزش داشته باشد، خاطرنشان کرد: هیات پزشکی ورزشی می‌تواند به عنوان متولی سلامت جامعه ورزش و بازویی قوی برای هیات‌های ورزشی، نقش محوری و کلیدی در این زمینه داشته باشد و با ارائه خدمات کارآمد و گسترده که در مقابل هزینه بسیار کمی که از ورزشکاران به عنوان بیمه ورزشی دریافت می‌کند بسیار حائز اهمیت است، زیرا باعث کم شدن دغدغه ورزشکاران نسبت به انجام فعالیت‌های ورزشی می‌شود.

رئیسی یادآور شد: انتظار بر این است تا با همدلی و تعاملات بیشتر جایگاه ورزش استان بخصوص رشته بسکتبال را ارتقا دهیم و بیشتر از گذشته شاهد پیشرفت‌هایی در این زمینه باشیم.

انتهای پیام /  101
5252 کلیک ها  چهارشنبه, 23 خرداد 1397 14:23
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا