سرانه ورزشی محورغرب و شمالغرب شیراز افزایش می یابد

راستین آنلاین:شهردارشیرازازافزایش سرانه ورزشی محورغرب و شمالغرب شهر شیرازخبرداد.

حیدراسکندرپورکه در دیدار با مدیرکل ورزش و جوانان فارس سخن می گفت،با اشاره به اقدامات عمرانی قابل توجه انجام گرفته در نقاط مختلف استان فارس درحوزه ورزش ازآمادگی شهرداری شیرازجهت همکاری بیش ازپیش با اداره کل ورزش و جوانان در شهر شیرازخبرداد و افزود:مجموعه شهرداری  با تمام توان و امکانات جهت توسعه نرم افزاری و سخت افزاری ورزش آماده خدمت به شهروندان است.
وی  با اعلام آمادگی شهرداری شیرازجهت افزایش سطح تعاملات سازمانی با اداره ورزش و جوانان افزود:هدف مشترک ما پررنگ کردن انگیزه شهروندان برای پیوستن به فعالیت های ورزشی است.
شهردار شیراز استفاده از اماکن ورزشی مناسب با جانمایی کارشناسی شده را حق شهروندان دانست و افزود:درسه دهه گذشته و برخلاف برخی دیگر امکانات شهری ،سهم محور شمال و شمالغرب شیرازدرتوزیع اماکن و امکانات ورزشی درمقایسه با جنوب و شرق شیرازسهم ناچیزی بوده است.
وی افزود:به همین منظور با همکاری اداره ورزش و جوانان به دنبال توسعه اماکن ورزشی دراین بخش از کلان شهر شیراز هستیم. 
اسکندرپوربا اشاره به اهمیت جایگاه ورزش همگانی در برنامه های شهرداری شیراز افزود:حدود سه دهه است که  مقوله های ورزش شهروندی و همگانی در اولویت برنامه های شهرداریها در دنیا قرارگرفته است.
وی افزود: شهرداری شیراز نیزتلاش دارد تا با فراهم ساختن بسترمناسب از نظر سخت افزاری و فضاهای شهری شرایط را برای جذب و افزایش مشارکت ، همه شهروندان درفعالیت های ورزش همگانی فراهم سازد.
شهردارشیرازدربخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به راه اندازی پیاده را ه های سلامت در چند نقطه از شهر شیراز،گفت:در دنیای صنعتی امروز نیاز به ورزش و فعالیت های بدنی شهروندان در کلان شهری مانند شیرازبیش از پیش ضروری به نظر می رسد.
اسکندرپوربا انتقاد از تفکری که کم تحرکی مردم  را ناشی ازنوع نگاه فرهنگی شهروندان می داند گفت:باید ببینیم که در حوزه مدیریت شهری و در توسعه زیرساخت‌ها تا چه اندازه از فکر و خلاقیت استفاده کرده ایم تا بتوانیم فضای شهری رابه فضایی جذاب برای حضور شهروندان در فعالیت های ورزشی تبدیل کنیم.
وی درپایان با بیان اینکه شهروندسالم زمینه ساز ساخت شهری با نشاط و شاد است افزود:این یک حقیقت است که که شهر خوب را فقط شهروند خوب نمی‌سازد، بلکه همه اجزاء شهر، یک شهر خوب را خواهند ساخت که حتما مدیریت شهری هم بخش مهمی از این ماجراست.
انتهای پیام /  101
1060 کلیک ها  چهارشنبه, 09 خرداد 1397 11:19
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا