فعالیت های ورزشی می تواند محرکی تاثیرگذاربراقتصاد شهری باشد

راستین آنلاین:مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: فعالیت های ورزشی می تواند محرکی تاثیرگذاربراقتصاد شهری باشد.

حیدرعلی کامیاب که دردردیداربا شهردارشیراز سخن می گفت،اراده شهرداری این کلان شهر برای توسعه زیر ساخت های ورزشی را قابل تقدیر دانست و افزود:توسعه ورزش حرفه ای و همگانی هر دو اقتصاد شهر را تحت تأثیر قرار می دهند.

وی تصریح کرد توسعه اقتصادشهری از طریق ورزش همگانی که زیر بنای ورزش حرفه ای است  بیشتر به واسطه زیرساخت ها و تجهیزات و امکانات ورزش، فروش خدمات ورزشی، روزنامه ها، نشریات و غیره است. در حالیکه در ورزش حرفه ای عمده تمرکز بر روی درآمدهای رسانه ای و درآمدهای به دست آمده از طرفداران ورزشی است.

دبیر شورای عالی ورزش استان با تاکید بر اینکه ب ورزش توان اثرگذاری مستقیم و غیر مستقیم بر اقتصاد را دارا است افزود: اشتغال زایی، مصرف محصولات مرتبط با ورزش و دادو ستد اقتصادی ورزش ازجمله تاثیرات ورزش بر اقتصاد شهری هستند.

کامیاب دربخش دیگری ازصحبت هایش با اشاره به برنامه شهردارشیراز که درراستای توسعه این شهر براساس تفکر انسان محور طرح ریزی شده گفت:معضلات زندگی نظیر ترافیک  و شلوغی خیابان ها که برخی اوقات صبر وتحمّل هرشهروندی را فوق العاده پایین می آورد و خشم و عصبانیت را بیشتر می کند مسائلی است که می توان با فراهم سازی شرایط افزایش برنامه ورزشی و اجتماعی شاد درکلان شهرب نظیرشیرازاثرات آنها را کم کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس افزایش انسجام اجتماعي را از دیگر از کارکردهاي مهم توسعه ورزش درکلان شهرها برشمرد گفت:می توان با افزایش سطح حضور شهروندان در برنامه های ورزشی حس تعلق شهروندان به يکديگر و جامعه را افزايش داد.

به اعتقادکامیاب این اتفاق باعث تأثيرگذاری مثبت در اقدامات گروهي براي بهبود محيط زيست شهري می شود.

وی با بیان اینکه بيشترين مرگ و مير در کلان شهرها بر اثر ايست قلبي صورت می گیرد، افزود: بر اساس آمارها در سال 2000، 60 درصد علت مرگ در جهان به طور مستقيم و غير مستقيم با بي تحرکي و کم تحرکي ارتباط داشته و پيش بيني مي شود در سال 2020 اين رقم به 73 درصد برسد.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس افزایش سرانه ورزشی در کلان شهرهایی مانند شیراز را یک ضرورت غیر قابل اجتناب برشمرد و گفت:با افزایش سطح تعاملات اداره کل ورزش و جوانان استان وشهرداری شیرازکه منجر به گسترش ورزش و همگاني کردن آن، با گسترش عادلانه زير ساختها و اماکن ورزشي در سطح این کلان شهر می شودمی توان امیدوار بود که این سازمان بیش از پیش در ساختن جامعه ای سالم نقش ایفا کند.

.

انتهای پیام /  101
902 کلیک ها  چهارشنبه, 09 خرداد 1397 11:20
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا