چاپ کردن این صفحه

فارس به کارگاه بزرگ عمرانی در حوزه ورزش تبدیل شده است

راستین آنلاین:معاون سیاسی امنیتی و اموراجتماعی استانداری فارس گفت: مسئولیت اجتماعی ورزشکاران ایجاد امید و نشاط در جامعه است.

هادی پژوهش جهرمی که درمراسم نجلیل از قهرمانان ورزشی و نخبگان جوان سال 96 استان فارس سخن می گفت، به شاد شدن بخش عظیمی از جامعه زمان افتخار آفرینی ورزشکاران کشورمان در رقابت های بین المللی اشاره کرد و افزود: ورزش بخشی از روند تحولات کلی جامعه است و افکار عمومی را تحت تاثیر قرار می دهد. بر این اساس ورزش در جامعه دارای رنگ و بوی فرهنگی می شود و چنین نسبیت فرهنگی از پدیده ورزش در حوزه مطالعات اجتماعی بیانگر این موضوع است که پدیده ورزش به عنوان یک محصول اجتماعی و فرهنگی مستقل از جامعه نیست و در کل نظام اجتماعی تکامل پیدا می کند.

وی با بیان اینکه هر جامعه ای دارای مبنای ارزشی و هنجارهای خاص خودش است افزود: ورزش بیانگر نظام اجتماعی، فرهنگی و تصویری از نظام ارزشی و هنجاری جامعه است که در آن ورزش انجام می شود.

پژوهش جهرمی از آب بیرون کشاند گلیم جامعه را یکی دیگر از وظایف اخلاقی و سنتی ورزشکاران هر جامعه دانست و افزود: ورزش بازتاب بحران های اجتماعی، گرایش ها، مدها، شیوه های نگرش و مواردی از این دست در یک جامعه به حساب می آید و هر چیزی که در جامعه است در ورزش هم وجود دارد.

به اعتقاد وی ورزش دنیای کوچک شده جهان است.

معاون سیاسی امنیتی و اموراجتماعی استانداری با بیان اینکه یک ورزشکار می تواند به عنوان بزرگترین سفیر یک کشور در جامعه بین المللی نقش ایفا کند ادامه داد: زمانی که جوانان ورزشکاری را دوست دارند؛ بیشتر از او حرف شنوی دارند و تاثیر می پذیرند، به همین سبب در جامعه وظیفه ورزشکاران سنگین تر از سایر افراد است.

پژوهش با تاکید بر اینکه امید آفرینی و ایجاد نشاط در جامعه یکی از وظایف اجتماعی ورزشکاران به عنوان الگو های جوان است گفت: پررنگ شدن نقش اجتماعی ورزشکاران می تواند عامل مهمی در انسجام و وحدت ملی باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش با تقدیر از اداره کل ورزش و جوانان استان فارس، عملکرد این اداره دردو حوزه ورزش و جوانان را قابل تحسین دانست و افزود: جامعه ای که به ورزش اهمیت بدهد انحرافات و آسیب های اجتماعی در آن کمتر است، انحرافات، جامعه را به سوی انحلال می کشاند در جامعه ای که ورزش نباشد فساد هم بیشتر است فساد عامل انحلال بسیاری از دولت ها بوده است جامعه ای که به سوی ورزش پیش برود حتما می تواند از انحلال و فساد جلوگیری کند اما نه این که ورزش به تنهایی سبب رشد اجتماعی می شود گاهی می بینیم بعضی از ورزشکاران در زمانی که به اوج قدرت و قهرمانی می رسند به سوی انحراف می روند، روابط این دو تنگاتنگ است همیشه ورزش منجر به رشد اجتماعی نمی شود. طبیعت انسان ها و عوامل محیطی و موقعیت فرد در اجتماع و نگاه مردم و انتظارات مردم در رشد اجتماعی خیلی موثر است، ورزش یکی از شاخص هاست و تنها شاخص نیست.

پژوهش جهرمی توجه به مسايل اجتماعی و دغدغه های جوانان را مکمل فعالیت های ورزشی دانست و افزود: خوشبختانه در فارس این تلفبق به خوبی انجام شده و اکنون شاهد توسعه متوازن این دو حوزه هستیم.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش خوش فکری، تعهد و مسپولیت پذیری تیم مدیریتی اداره کل ورزش و جوانان را عاملی برای تبدیل شدن استان فارس به یک کارگاه بزرگ عمرانی در حوزه ورزش دانست و افزود: احداث و به بهره برداری رساندن 300 زمین چمن ورزشی در استان تنها بخشی از عملکرد این کارگاه بزرگ است.

 

معاون سیاسی امنیتی و اموراجتماعی استانداری فارس برگزاری مراسم تقدیر از نام آوران ورزشی و نخبگان جوان را اقدام پسندیده دانست و گفت: هرچه رنگ و بوی ورزش ما اجتماعی تر شود حاصل آن منافع بیشتری را برای جامعه به دنبال دارد.

انتهای پیام /  101
2481 کلیک ها  جمعه, 14 ارديبهشت 1397 14:13
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

بیشتر بخوانید 101

موارد مرتبط