چاپ کردن این صفحه

تعاملات ورزشی فارس با منطقه آزاد کیش افزایش می‌یابد

 مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس از بسترسازی جهت افزایش تعاملات ورزشی این استان با سازمان منطقه آزاد کیش خبر داد.

 حیدر علی کامیاب که در دیدار اعضای انجمن پیشکسوتان ورزشی استان فارس با مدیرعامل منطقه آزاد کیش سخن می‌گفت با اشاره به اینکه تشکیل این انجمن از ابتکارات انصاری لاری در زمان حضورش در استان فارس به استان به‌عنوان استاندار محسوب می‌شود، افزود امروز پیشکسوتان ورزشی در استان فارس از جایگاه بسیار باارزشی برخوردار هستند.

 وی در ادامه ضمن مقایسه وضعیت ورزش استان با چند سال گذشته افزود: با تدابیر اتخاذشده در دولت‌های یازدهم و دوازدهم،حمایت های استانداروهمچنین حمایت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی امروز شاهد جهشی محسوس در تأمین زیرساخت‌های لازم جهت توسعه همه‌جانبه در ورزش استان هستیم.

راستین آنلاین:مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس افزایش ظرفیت‌های این استان جهت میزبانی رویدادهای بین‌المللی را یک فرصت طلایی برای گسترش تعاملات ورزشی فارس دانست و افزود: در سه سال گذشته استان فارس توانسته است با تقویت دیپلماسی ورزشی خود و حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان خود را به‌عنوان یک‌قطب مهم در میزبانی و برگزاری رویدادهای بزرگ ورزشی، فرهنگی در کشور و منطقه معرفی کند.

 کامیاب میزبانی جام جهانی، رالی خاورمیانه، مسابقات جهانی دومیدانی، مسابقات زیبایی اسب و... را تنها نمونه‌هایی از این اتفاق بزرگ دانسته افزود: در حوزه جوانان نیز با در اختیار گرفتن عنوان پایتختی جوانان جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ توانستیم ضمن معرفی شهر شیراز به جوانان کشورهای مسلمان جهان، با برگزاری هشت برنامه بین‌المللی ظرفیت‌های این شهر را بیش‌ازپیش به جهانیان معرفی کنیم.

 وی حضور بیش از ۲ هزار گردشگر خارجی در حوزه ورزش را حاصل برنامه‌ریزی انجام‌شده توسط اداره کل ورزش و جوانان در یک سال گذشته دانست و افزود: دو حوزه ورزش و جوانان همچون دو بال در کنار حوزه عمرانی با تشکیل یک مثلث طلایی توانستند گام‌های مهمی را در جهت توسعه همه‌جانبه ورزش در استان بردارند.

 مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس در بخش دیگری از صحبت‌هایش از تدوین چشم‌انداز توسعه ورزش در استان فارس براساس طرح آمایش سرزمینی خبر داد و افزود: براساس این چشم‌انداز برنامه‌ریزی دقیقی جهت حضور پررنگ اهالی ورزش استان در مسابقات آسیایی که قرار است مردادماه امسال در جاکارتای اندونزی برگزار شود انجام‌گرفته است.

 کامیاب ابراز امیدواری کرد که ورزشکاران، مربیان و داورانی که از استان فارس در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند بتوانند زمینه افتخارآفرینی برای کشورمان را بیش‌ازپیش فراهم سازند.

 ورزش مهم‌ترین زیرساخت جهت ساختن جامعه سالم است

در ادامه این دیدار مدیرعامل منطقه آزاد کیش ضمن ابراز خرسندی از دیدار با جمعی از پیشکسوتان ورزشی استان فارس این قشر از جامعه ورزشی را سرمایه‌های گران‌بهایی دانست که تجارب هرکدام از آن‌ها می‌توانند چراغ راهی برای پیشرفت ورزش در استان باشد.

 محمدابراهیم انصاری لاری ورزش را مهم‌ترین زیرساخت جهت ساختن جامعه سالم و داشتن شهروندی بانشاط دانست و افزود: روند توسعه این زیرساخت‌ها باید به سمت‌وسوی همگانی شدن ورزش سوق داده شود.

 وی با اشاره به توسعه قابل‌لمس ورزش در استان فارس طی چند سال گذشته از اقدامات انجام‌شده در این خصوص تقدیر کرد و گفت خوشبختانه ظرفیت‌های موجود در ورزش فارس همانند سایر بخش‌ها بالاست.

 مدیرعامل منطقه آزاد کیش این ظرفیت بالا را یکی از دلایل کسب عنوان استان برتر توسط اداره کل ورزش و جوانان استان فارس در مقایسه با عملکرد دیگر استان‌ها دانست و افزود: باوجوداین همه مربی، داور و ورزشکار در رشته‌های مختلف و در اختیار داشتن گنجینه گران‌بها نظیر تجارب پیشکسوتان ورزشی انتظارات از استان فارس در حوزه ورزش هنوز هم بیش از این است.

انصاری لاری با اعلام آمادگی سازمان منطقه آزاد کیش از توسعه تعاملات ورزشی با استان فارس، پیشنهاد عقد تفاهم‌نامه در حوزه ورزش با استان فارس را ارائه داد و گفت: با این رویکرد می‌توان زمینه توسعه بیش‌ازپیش ورزش در استان فارس و جزیره کیش را فراهم ساخت.

در ادامه این دیدار منصور سپهری رئیس انجمن پیشکسوتان ورزشی استان فارس نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این انجمن، تجربه راه‌اندازی انجمن پیشکسوتان در استان فارس را تجربه‌ای قابل‌انتقال به دیگر مناطق کشور ازجمله جزیره کیش دانست و گفت: این انجمن یادگار دوران مدیریت انصاری لاری در استان فارس است که می‌توان از آن به‌عنوان اقدام ماندگار در تاریخ ورزش استان یادکرد.

 

انتهای پیام /  101
1323 کلیک ها  جمعه, 31 فروردين 1397 11:45
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

بیشتر بخوانید 101

موارد مرتبط