چاپ کردن این صفحه

دیپلماسی ورزشی راحت‌ترین راه برای معرفی استان فارس به جهان است

راستین آنلاین: مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: دیپلماسی ورزشی راحت‌ترین راه برای معرفی ظرفیت‌های تاریخی فرهنگی استان فارس به جهان است.

حیدر علی کامیاب که صبح امروز یکشنبه 26 فرودین در جلسه هماهنگی میزبانی تور جهانی جودو سخن می‌گفت، ورزش را زبان واحد ملت‌های مختلف دنیا معرفی کرد و افزود: امروز ورزش از چهارچوب‌های سنتی فعالیت‌های بدنی و سرگرمی‌های اجتماعی فراتر رفته و زمینه تعاملات فرهنگی اجتماعی، اقتصادی و حتی زیست‌محیطی را فراهم کرده است.

وی بابیان اینکه باید از ورزش به‌عنوان یک ابزار دیپلماتیک برای توسعه روابط بین ملت‌ها و دولت‌ها استفاده کرد، از پیشنهاد میزبانی تور جهانی جودو استقبال کرد و گفت: حضور تعدادی از قهرمانان اسبق جهان و المپیک در این تور زمینه معرفی شهر شیراز و استان فارس را به‌عنوان سرزمینی تاریخی، فرهنگی که مهد پرورش قهرمانان و پهلوانان بسیاری در طول تاریخ بوده را فراهم می‌کند.

در این دیدار اردشیر حسن‌زاده رئیس اداره ورزش و جوانان شیراز و وحیدِ زارع نژاد رئیس هیئت جودو استان با ارائه گزارشی از آمادگی کامل جهت میزبانی این تور در شهر شیراز خبر دادند.

گفتی است ۱۲ تن از پیشکسوتان جودوی جهان در قالب تور جهانی جودو عصر روز پنجشنبه این هفته در مقابل آرامگاه حافظ به ارائه برنامه‌های متنوع ورزشی خواهند پرداخت.

انتهای پیام /  101
793 کلیک ها  یکشنبه, 26 فروردين 1397 19:00
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

بیشتر بخوانید 101

موارد مرتبط