چاپ کردن این صفحه

افزایش سهم ورزش در ارتقاء سلامتی مردم یکی از چشم اندازهای ورزش فارس است

راستین آنلاین:مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: افزایش سهم ورزش در ارتقاء سطح سلامتی مردم یکی از چشم اندازهای ورزش فارس درافق 1400 است.

حیدر علی کامیاب که عصر امروز دوشنبه 19 آذردراولین شورای ورزش همگانی استان فارس در سال 96سخن می گفت، با اشاره به کسب عنوان سوم کشوردرمجموع ارزیابی های وزارت ورزش و جوانان در سال 95 توسط اداره کل ورزش و جوانان استان فارس افزود:حمایت های دولت یازدهم و دوازدهم از مقوله ورزش و توجه به سلامت مردم زمینه افزایش500 هزارمتری فضاهای ورزشی استان فارس را درمقایسه با آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید فراهم آورده است.

دبیر شورای عالی ورزش استان فارس تصمیم دولت برای اختصاص 27صدم از درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده در برنامه ششم را اقدامی بی نظیر درجهت حمایت از ورزش دانست و گفت:براساس برنامه ریزی ها در سال 96 مبلغ 1400میلیارداز این منبع حمایتی به ورزش کشور کمک می شود که سهم فارس 50 میلیارد تومان بوده است.

کامیاب درادامه ازکمک  4 میلیاردتومانی و بلاعوض اداره کل ورزش و جوانان به باشگاه ها و هیات های مختلف ورزشی درسال جاری در سطح استان خبر داد و افزود:وجود 48 هیات ورزشی، 747 باشگاه ورزشی در استان و930هیات ورزشی در شهرستان ها زمینه توسعه بیش از پیش ورزش در استان فارس را فراهم آورده است.

وی با اشاره به تدوین سند چشم اندازه ورزش فارس با افق 1400 ،این سند را منطبق بر اسناد بالاد ستی و طرح آمایش سرزمینی دانست و افزود:امیدواریم با تحقق این سند شاهد افزایش سهم ورزش در ارتقاء سطح سلامتی مردم ، مشارکت حداکثری ومستمرمردم در فعالیت های ورزشی و افزایش سهم ورزش در بهبود فرهنگ جامعه باشیم.

در این جلسه پیشنهاد مدیرکل ورزش و جوانان استان  مبنی بربرگزاری یک پیاده روی همگانی درسراسر استان با شعاردوری از مواد مخدر درجمعه آخر دی ماه هر سال با استقبال اعضای شورا تصویب در ودرتقویم ورزشی استان لحاظ شد.

انتهای پیام /  101
1295 کلیک ها  دوشنبه, 20 آذر 1396 17:30
این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)

بیشتر بخوانید 101

موارد مرتبط