چاپ کردن این صفحه

فاز جدید تعامل هیات پزشکی ورزشی و ورزش های رزمی فارس شکل می گیرد

راستین آنلاین:رئیس هیات ورزش های رزمی استان فارس، نقش هیات پزشکی ورزشی را بسیار مهم دانست و گفت: با تعامل بین دو مجموعه و برگزاری دوره های نوین آموزشی می توانیم شاهد شکوفایی بیشتر و کاهش آسیب ها در ورزش های رزمی باشیم.

رئیس هیات ورزش های رزمی استان فارس در دیدار با سرپرست هیات پزشکی ورزشی فارس با مثبت ارزیابی کردن فعالیت های هیات پزشکی در چندماه گذشته و روند روبه رشد آن، از آموزش به عنوان مهمترین مقوله موجود در هر بنیادی یاد کرد و گفت: در بحث آموزش می بایست به دنبال ارتقاء سطح دوره های آموزشی بود زیرا فعالیت های ورزشی با دانش افزایی و علم روز پیشرفت حاصل می کند.

محمدرضا اوجی به گستردگی فعالیت های رزمی در این هیات اشاره کرد و افزود: به دنبال آن هستیم تا با شناسایی رزمی کارانی که دوره های امداد هلال احمر و یا دوره های مرتبط به امدادگری ورزشی را گذرانده اند، با معرفی به هیات پزشکی ورزشی و گذراندن دوره های امدادگری ویژه، تخصصی در این حوزه وارد شویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وجود مکمل های غیر مجاز ورزشی اشاره کرد و تصریح کرد: امروزه متاسفانه شاهد وجود یک سری  مکمل های غیرمجاز میان ورزشکاران هستیم که این سلامت جامعه ورزش را تهدید می کند و می بایست با رسالتی که در خصوص اطلاع رسانی به عهده هیات ها می باشد بیشتر به آن پرداخت که مجموعه پزشکی ورزشی در این خصوص توانسته قدم های بزرگی با روش های مختلف در حوزه اطلاع رسانی بردارد.

رئیس هیات ورزش های رزمی فارس با بیان اینکه این هیات آماده هرگونه همکاری با هیات پزشکی ورزشی استان جهت ارتقاء سطح سلامت ورزشکاران می باشد، اظهار داشت: با تعاملات بیشتر در آینده می توانیم شاهد رشد، شکوفایی و کسب جایگاه بالاتری در هنرهای رزمی کشور باشیم.

اوجی در ادامه به وجود بیش از ۲۰۰ سبک رزمی در هیات ورزش های رزمی استان اشاره کرد و گفت: گسترده گی بسیار و تنوع زیادی از هنرهای رزمی در این هیات وجود دارد که جا دارد با نگاه ویژه از سوی پزشکی ورزشی به این رشته ها و با آموزش های لازم از درصد بروز آسیب های احتمالی آن بکاهد.

سرپرست هیات پزشکی ورزشی فارس هم در این دیدار با تسلیت به مناسبت نزدیک شدن به اربعین سرور  و سالارشهیدان امام حسین(ع) و خیر مقدم به رئیس هیات ورزش های رزمی استان، از گسترش خدمات پزشکی ورزشی در چند ماه گذشته گفت و عنوان کرد: نگاه مسئولین کمیته های هیات پزشکی ورزشی استان در این مدت متفاوت بوده و با برنامه ریزی های دقیق و خدمات کارآمد در سریعترین زمان ممکن به جامعه ورزش از هر کوششی دریغ نکردند.

دکتر حیدر صفرپور هیات ورزش های رزمی را یکی از هیات های فعال و پویا در هنرهای رزمی دانست و عنوان کرد: با وجود بیش از ۲۰۰ سبک رزمی و گستردگی کار در هیات ورزش های رزمی قطعا باید با تعامل بین دو مجموعه کمک کرد تا تداوم بیشتری از حضور رزمی کاران را در آن شاهد باشیم و آن چیزی نیست بجز با علم و ارتقاء سطح آموزش که با همکاری دو هیات می توان آن را فراهم کرد و درصد بروز آسیب های احتمالی را در آن کاهش داد.

وی با بیان اینکه امروز چتر حمایتی هیات پزشکی ورزشی فارس بر تمام جامعه ورزش استان گسترش یافته است، افزود: دو هیات پزشکی ورزشی استان و ورزش های رزمی فارس می تواند با یک تعامل سازنده و همکاری گسترده با برگزاری کارگاه ها، سمینارها و دوره های مختلف آموزشی نسبت به ارتقاء سطح علمی ورزشکاران و مربیان ورزشی اقدام نماید.

این نشست با حضور سرپرست و دبیر هیات پزشکی ورزشی فارس و رئیس و نایب رئیس هیات ورزش های رزمی استان در هیات پزشکی ورزشی استان فارس برگزار شد.

دبیر هیات پزشکی ورزشی فارس در پایان جلسه خروجی این نشست را مثبت ارزیابی کرد و گفت: مقررگردید تا دو هیات در خصوص ساماندهی ورزشکاران هیات ورزش های رزمی و عضویت در کمیته خدمات درمانی با تلاش بیشتری به روند کار ادامه دهند.

محمدجواد کشاورز به تعاملات دو هیات برای اجرای هرچه بهتر دوره های آموزشی اشاره کرد و افزود: دوره های ویژه ای جهت امدادگران ورزشی مختص مسابقات ورزش های رزمی با همکاری دو هیات برگزار می شود تا در این زمینه هم بتوانیم تخصصی تر وارد فضای پوشش پزشکی باشیم.

وی در پایان به راه اندازی کمیته پزشکی در هیات ورزش های رزمی اشاره کرد و اظهار داشت: هیات پزشکی ورزشی فارس با درخواست هیات ورزش های رزمی استان درصدد آن است تا با بررسی و برنامه ریزی کمیته پزشکی این هیات را  برای سهولت در روند ارائه خدمات پزشکی به ورزشکاران راه اندازی کند.
انتهای پیام /  101
3953 کلیک ها  یکشنبه, 14 آبان 1396 23:13
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

بیشتر بخوانید 101

موارد مرتبط