اگر سالهای قبل هم اجازه نقد مدیران وجود داشت وضعیت فضای ورزش فارس اینگونه نبود

راستین آنلاین:تعدادی از مدیران عامل باشگاه های فوتبال استان،مربیان تیم های لیگی،پیشکسوتان و بازیکنان فوتبال فارس ازمجموعه ورزشی پارس شیرازبازدیدکردند.



دراین بازدید که حدود سه ساعت به طول انجامیداهالی فوتبال فارس ضمن آشناشدن با نحوه مدیریت این مجموعه ورزشی،مراحل ساخت و تکمیل پروژه ،اماکن ورزشی دردست ساخت دراین مجموعه از قسمت های مختلف زمین فوتبال ورزشگاه،شامل رختکن های استاندارد،جایگاه های VIPوخبرنگاران،سالن کنفرانس خبری و.... بازدید به عمل آوردند.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس در حاشیه این بازدید گفت:زمین این ورزشگاه درزمان تحویل به تیم مدیریتی کنونی اداره کل ورزش و جوانان فارس 48 هکتار بوده است که پس از بررسی های حقوقی متوجه شدیم حدود14 هکتاراززمین هایی که متعلق به مجموعه بود توسط تعدادی از شهروندان اشغال شده که با طرح دعوی در مراجع قضایی ایم مقدار زمین را به مجموعه اضافه کردیم.

حیدر علی کامیاب با بیان اینکه زمین چمن و تاسیسات جانبی تنها بخشی از این ورزشگاه بزرگ است افزود:در حال حاضر ودر ضلع جنوبی این ورزشگاه یکی ازبی نظیر ترین خانه های اختصاصی رشته کاراته درسطح کشور در حال ساخت است که امیدواریم پیش از پایان سال مالی 96 بتوانیم این پروژه را به بهره برداری برسانیم.

وی شیراز را یکی از فقیرترین شهرهای استان به لحاظ سرانه ورزشی معرفی کرد ودرادامه از ساخت 4 زمین تنیس استاندارد در این ورزشگاه خبر داد و گفت: در 40 سال گذشته زمین تنیس در شیراز ساخته نشده و بهره برداری از این زمین های می تواند تحولی عظیم در در رشته تنیس استان ایجادکند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس ساخت یک استخر بین المللی ، ساخت مجموعه دوم بانوان شهر شیراز و احداث مجموعه دوچرخه سواری در این ورزشگاه را ازدیگرپروژه های دیده شده در این ورزشگاه عنوان کرد و افزود:مطالعات جهت طراحی پیست سلامت در این ورزشگاه به پایان رسیده و طرح اجرای این پیست درآینده ای نزدیک آغاز خواهد شد.

کامیاب با انتقاد از برخی اظهارنظرهای غیرکارشناسی در حوزه ورزش که در تعدادمعدودی از رسانه ها به آن دامن زده می شود افزود:اگر سالهای قبل هم  اجازه نقد مدیران وجود داشت وضعیت فضای ورزش فارس اینگونه نبود.

وی با بیان اینکه مشکل فارس بی پولی نیست گفت:مدیران گذشته با نفت بشکه ای 110 دلار نتوانستند این ورزشگاه را به سرانجام برسانند ولی در دولت تدبیر و امید و بانفت بشکه ای 30 دلار پروژه ای که 22 سال پیش کلنگ خورده بود به بهره برداری رسید.
یک ورزشگاه نوستالوژیک

مدیرکل ورزش و جوانان فارس با اشاره به مشکلات موجود در ورزشگاه حافطیه شیرازگفت: ورزشگاه حافظیه نوستالوژی فوتبال فارس و حلقه اتصال فرهنگ با ورزش در این استان است از این رو اداره کل ورزش و جوانان فارس برای بهسازی چمن و ساختمان اداری و جایگاه VIP این ورزشگاه برنامه ریزی کرده است.

کامیاب با بیان اینکه به توصیه کارشناسان و برای حفظ چمن ورزشگاه  از برگزاری مسابقه فوتبال روی چمن این ورزشگاه اجتناب کرده ایم گفت:اگربه چمن حافظیه هم پس از کشت اجازه داده می شد تا قوام بیابد، اکنون دلمان برای هزینه حدود دومیلیاردتومانی که برای بهسازی این ورزشگاه انجام شده بود نمی سوخت.

از خوشحالی گریه کردم


یکی از پیشکسوتان فوتبال که در این بازدیدحضور داشت با بیان اینکه این ورزشگاه مایه افتخار جامعه پرزش فارس است گفت:برای اولین بارکه در مجموعه ورزشی پارس حضور یافتم از خوشحالی گریه کردم.

مجید توتونچی که سابقه حضور در کشورامارات عربی متحده ومربیگری دراین کشوررا دارد افزود:سالها بود که حسرت داشتن چنین ورزشگاهی را می کشیدم و با خود می گفت:«می شود من زنده بمانم و افتتاح ورزشگاه پارس را ببینم؟»

سرمربی اسبق تیم آرارات تهران بابیان اینکه برای حفط این چمن باید کمی صبر کنیم افزود:تعجب می کنم 22 سال کسی مدعی تاخیر درافتتاح این ورزشگاه نبود اما اکنون هیچ کس حوصله چند ماه را ندارد!
مصلحت ورزش استان برمنافع تیمی ارجعیت دارد


جمشیدغدیری دیگرپیشکسوت ورزش فوتبال نیز که در این بازدید حضور داشت،با تقدیر از کارهای انجام شده در ورزشگاه پارس گفت:حقیقا تحت تاثیراقدامات انجام شده قرارگرفتم!

وی با بیان اینکه امروز می توانیم با خیال راحت میزبان مسابقات بین المللی فوتبال درشهر شیراز باشیم گفت:باید بدانیم که مصلحت ورزش استان برمنافع تیمی ارجعیت دارد.

غدیری از مدیرکل ورزش و جوانان فارس خواست تا چند ماه آینده اجازه بازی کردن روی چمن ورزشگاه را به هیچ تیمی ندهد.

وی گفت:این چمن باید فصل سرما را نیز پشت سر بگذارد تا ما بتوانیم با خیال راحت یکی دو دهه روی آن حساب کنیم.

نباید نگاه کوتاه مدت داشت


سرپرست تیم فجر شهید سپاسی شیراز نیز با بیان اینکه در بهره برداری ازچمن این ورزشگاه نباید نگاه کوتاه مدت داشت گفت:هر عقل سلیمی می داند که چمن هر ورزشگاه پس از کاشتو رویش نیازمند یک دوره استراحت و پرهیز ازبرگزاری بازی روی آن است.

عباس زارع افزود:اگر امروز روی این چمن بازی انجام شود دو سال دیگرباید افسوس داشتن یک چمن مرغوب را درشیراز بخوریم.

برخی فکر می کنندکه ورزشگاه فقط زمین چمن است


مدیرعامل باشگاه برق شیرازنیزدرحاشیه این دیداربا بیان اینکه عظمت این ورزشگاه بیانگرانجام کاری بزرگ در عرصه ورزش استان است افزود:برخی فکر می کنندکه ورزشگاه فقط زمین چمن است.

هادی شیروانی افزود:عمده کارهای انجام شده در این ورزشگاه آن چیزی نیست که مردم می بینند افزود:ورزشگاه پارس هیچ چیز ازورزشگاه های مدرن در دیگرکشورها کم ندارد.

وی با اشاره به تمهیدات انجام شده در بخش سخت افزاری این ورزشگاه گفت:تمام اقدامات انجام شده حکایت از رعایت استاندارد های کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا دارد.
انتهای پیام /  101
1722 کلیک ها  سه شنبه, 09 آبان 1396 10:56
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا