سیاست دولت توسعه عادلانه امکانات درروستا و شهر است

راستین آنلاین:ورزش مقوله ای مهم در ایجاد شورو نشاط اجتماعی و افزایش امید درجامعه است .



 رییس جمهور، ورزش  را مایه وحدت، امنیت و یکپارچگی فرهنگی ملت ایران می داند و معتقد است  ورزش سرچشمه توسعه پایدار است. درچنین شرایطی توجه به بخش نرم افزاری و سخت افزاری ورزش در حوزه همگانی و قهرمانی می تواند شرایط را برای توسعه ای ابزاری که بسیاری آن را مقوله ای  مهم برای افزایش امید در سبد ملی می دانند فراهم سازد.

از سویی دیگر استان فارس با جمعیتی حدود 5 میلیون نفر یکی از استان های جوان و در عین حال استراتژیک کشور محسوب می شود که  توسعه ورزش در آن می تواند ضمن فراهم سازی رضایت عمومی در جامعه زمینه افزایش سطح نشاط ُسلامت و امید درجامعه را نیز افزایش دهد.

اما در شرایطی که بسیاری اعتقاد دارند از نیمه دوم عمر دولت یازدهم فارس پهناور درحوزه عمرانی ورزش شاهد انقلابی مثال زدنی بوده است مدیرکل ورزش و جوانان این استان بر این باور است که توجه دولت به امر ورزش تنها به حوزه عمرانی معطوف نبوده است.

حیدر علی کامیاب با بیان اینکه شکوفایی ورزش فارس حاصل تدبیر دولت در حوزه ورزش است می افزاید: داده،توجه به ورزش همگانی و توسعه ورزش قهرمانی در کنار تکمیل پروژه های نیمه تمام باقی مانده از دولت قبل و برنامه ریزی برای توسعه اماکن ورزشی بر اساس طرح آمایش سرزمینی اولویت های ورزش دردولت تدبیر و امید بودکه  به نظر می رسد دولت توانست نمره قابل قبولی  را از سوی مردم کسب کند.

وی با تاکید بر اینکه در مسیر توسعه ورزش فارس علاوه بر مولفه های ذکر شده استفاده از خرد جمعی نیز سهم بسزایی داشته است نتیجه حاصل شده در حوزه ورزش و جوانان را توجه به کار تیمی منسجم می داند و می گوید:دردوسال گذشته کار تیمی را همواره مورد توجه و دستورکار قراردادیم و حاصل یک حرکت تیمی منسجم و برنامه محور کسب دهها مدال آسیایی ،جهانی و بین المللی در رشته های مختلف،حضور مربیان ورزشی استان در تیم های ملی،قضاوت داوران استان فارس در رقابت های رشته های مختلف در سطح ملی و بین المللی و معرفی مدیران ورزشی جوان و آینده دار به جامعه ورزش کشور است.

نیاز به فعالیت در حوزه عمرانی احساس می شد



مدیرکل ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه  اماکن ورزشی این استان باید درشأن ورزشکاران فارس باشد می افزاید: درکنار توسعه سخت افزاری و عمرانی با  در اختیار گذاشتن زیرساختهای مناسب به هیات های ورزشی  به دنبال درخشش ورزشکاران استان فارس در مسابقات بین المللی، آسیائی، جهانی و المپیک هستیم.

کامیاب تکمیل بیش از 80درصد از پروژه های نیمه تمام بجا مانده از دولت قبل را طی دو و نیم سال گذشته اتفاقی بزرگ در حوزه عمرانی ورزش می داند و معتقد است:دولت سعی کرده در بهره برداری از این پروژه ها و کلنگ زنی پروژه ها ی جدیدضمن محرومیت زدایی عدالت محوری را نیز مد نظر قراردهد.

وی توسعه عادلانه امکانات درروستا و شهر را سیاست دولت تدبیرو امید برمبنای صداقت می داند و می گوید:قبل ازدولت یازدهم به مردم برخی روستاها  قول  احداث یک سالن توپی داده شده  بود که متاسفانه این قول هیچگاه جامه عمل به تن نکرده بود اما در دولت یازدهم بسیاری از وعده های گذشته به واقعیت پیوست.

سرانه ورزش دربرخی نقاط فارس بیش از یک متر است

دبیر شورای عالی ورزش فارس با بیان اینکه درهفته دولت امسال 24775 متر مربع به فضا های ورزشی استان افزوده شده است می گوید:درحالیکه در برخی کلان شهرهای استان سرانه ورزشی زیر یک متر است در برخی شهرهای فارس سرانه ورزش دربرخی نقاط فارس بیش از یک متررسیده است.

کامیاب با اشاره به اینکه از این مقدارفضای ورزشی به بهره برداری رسیده 16225 متر مربوط به روستای استان است می افزاید: اعتبار این طرح ها اختصاص 50میلیون و دویست هزار ریال اعتباراستانی و دویست میلیون وپانصد هزار ریال اعتبار ملی تامین شده و بخش دیگری از اعتبارات آنها نیز از سایر منابع تخصیص پیدا کرده است.

مسایل جوانان همواره مورد توجه دولت بوده است



گرچه به اعتقاد بسیاری ازکارشناسان مساپل اجتماعی ادغام سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت بدنی اقدامی غیرکارشناسانه بود و دولت دوازدهم سعی دارد که تفکیک این دو سازمان از یکدیگر را هرچه سریعترانجام دهد اما کامیاب می گوید:تا زمانیکه مساپل مربوط به جوانان جزو ماموریت های ما باشد تلاش می کنیم تا این ماموریت را به نحو احسن انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه سیاست دولت توجه به کرامت و جایگاه جوانان است به انتخاب شیراز به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام توسط سازمان کنفرانس کشورهای اسلامی اشاره می کند و می گوید:حداقل فایده کسب این عنوان توسط شیرازانتشار پیام صلح دوستی و تصویر و تفسیری از اسلام رحمانی از سوی کشورمان به سایرکشورهای جهان است.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس  که معتقد است پیچیدگی های زیستی در سالهایی که زندگی بشر رنگ و بوی صنعتی به خود گرفته است نیاز به معرفی الگویی مناسب برای جوانان و همچنین تعریفی دقیق از سبک زندگی موفق و سالم  برای آنهارا ازضرورت های زندگی جوانان امروزی کرده   می افزاید: فرصت ارتباط گرفتن جوانان شهر شیراز و استان فارس با جوانان نخبه 58 کشور اسلامی،فرصتی مناسب است که می تواند در حوزه علمی دستاوردهای بزرگی را به دنبال داشته باشد.
انتهای پیام /  101
1118 کلیک ها  چهارشنبه, 08 شهریور 1396 13:53
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا