چاپ کردن این صفحه

اخلاق گرایی لازمه توسعه ورزش در کشور است

راستین آنلاین:مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس گفت: اخلاق گرایی لازمه توسعه ورزش در کشور است.



حیدر علی کامیاب که ظهر امروز چهارشنبه 25مردادماه در دیداربا مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس سخن می گفت،بابیان اینکه امروز دردنیا به ورزش به عنوان یک صنعت نگاه می شودافزود:اگر درصنایع دیگربا مواد خام سروکار داریم در صنعت ورزش با انسان مواجه هستیم.

وی ادامه داد:در صنعت ورزش باید به دنبال تعاریفی دقیق از ارزش های اخلاقی و انسانی باشیم تا به بهانه ی حرفه ای شدن ورزش شاهد قربانی شدن اخلاق درجامعه نباشیم.

دبیر شورای عالی ورزش استان فارس برخی چالش های موجود درعرصه ورزش کشور را نتیجه فاصله بین دستگاه های اجرایی و فرهنگی دانست و با اشاره به حضور صدها تن از بانوان ایرانی در مسابقات بین المللی و کسب صدها مدال آسیایی،جهانی،المپیک ،پارالمپیک و بین المللی با حفظ حجاب وارزش های اسلامی گفت:اعتقادم بر این است که می توان با درنظر گرفتن شان و حرمت بانوان و رعایت مسائل شرعی و اخلاقی زمینه حضور بانوان در ورزشگاه ها را نیز فراهم کرد.

کامیاب ظرفیت های مذهبی و اخلاقی مبلغان سازمان تبلیغات اسلامی و روحانیون مستقردرمناطق روستایی را ظرفیتی قابل توجه برای ترویج مسائل فرهنگی در ورزش دانست و افزود:درحال حاضربیش از900 هیات ورزشی در سراسر استان درحال فعالیت است که می توان با افزایش سطح همکاری های این هیات ها با نهادهای فرهنگی نظیر سازمان تبلیغات اسلامی برخی چالش های موجود در ورزش را مرتفع ساخت.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به ماموریت اداره کل ورزش و جوانان فارس در توسعه ورزش قهرمانی و همگانی و همچنین مسائل مربوط به جوانان گفت: اگر نسل جوان بتواند بخوبی از هویت فردی و اجتماعی خویش و ضرورت های دوره ای که در آن زیست می‌کند آگاه شود و همچنین خانواده و دیگر نهادهای اجتماعی مانند مدرسه و دانشگاه زمینه مشارکت فعال جوان در عرصه های اجتماعی را فراهم کنند، می توان امیدوار بود که نسل جوان بتواند آینده روشنی را برای خود و در نتیجه کشور رقم بزند.

کامیاب بحران هویت درجوانان را عدم توانایی در تحصیل هویت انسانی خود تفسیر کرد و افزود:امروز بسیاری از کشورهای دنیا با چنین چالشی در حوزه جوانان روبرو هستند که کم کردن فاصله دین و اخلاق با این قشر از جامعه می تواند بسیاری از آثار سوء این بحران را برطرف کند.

وی بی برنامگی در زندگی، غفلت از فرصت ها، مسؤولیت گریزی، دل مشغولی های بی ارزش و تقلید کورکورانه ازفرهنگ بیگانه رااز جمله عوامل بروز بحران هویت در نسل جوان هر جامعه دانست و افزود: امروزه در اثر پدید آمدن این بحران، زمینه همه فضیلت های اخلاقی و ارزش های معنوی، به ویژه در میان مردم جوامع غربی از بین رفته است و در اثر آن، به جای صلح و امنیت، ناامنی و ظلم و تعدی سراسر جهان را فرا گرفته است، به گونه ای که انسان ها به منظور اشباع هرچه بیش تر غرایز امیال حیوانی خود از هیچ گونه خیانت و ستم به یکدیگر روی گردان نیستند.

کامیاب بابیان اینکه وزرات ورزش و جوانان با درک صحیح از حساسیت های موجود در حوزه جوانان و باهدف افزایش سطح توانمندی جوانان به عنوان پشتوانه های مدیریتی کشور،برنامه ریزی خاصی برای افزایش فعالیت جوانان در قالب سازمان های مردم نهاد دارد،افزود:در طول فعالیت دولت یازدهم تاسیس سازمان های مردم نهاد جوان جهش قابل تحسینی داشت که استان فارس نیز از این قاعده مستثنی نبود.

دبیرپایتخت جوانان جهان اسلام،فرصت پیش آمده برای شهر شیراز در قالب پایتختی جوانان جهان اسلام را فرصتی مغتنم برای افزایش پیوندهای مذهبی و اخلاقی بین جوانان جهان اسلام دانست و افزود:درفرصت باقی مانده ازاختصاص این عنوان به شهر شیراز می توان زمینه افزایش و استحکام اینگونه پیوندها را بین جوانان کشورهای اسلامی افزایش داد.
انتهای پیام /  101
1838 کلیک ها  سه شنبه, 21 خرداد 1398 19:24
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

بیشتر بخوانید 101

موارد مرتبط