تفکر حرفه ای لازمه ی پیشرفت ورزش استان

راستین آنلاین:هر چند شاید بیان این حرف به مذاق بسیاری از ورزشکاران و مدیران باشگاه ها ورزشی  خوش نیاید، اما واقعیت این است که  ورزش استان فارس در تفکرحرفه ای لنگ می زند.



درواقع حرفه ای شدن ورزش پیش نیاز هایی دارد که یکی از آنها وجود تفکر حرفه‌ای بین اهالی ورزش است.

نبود تفکرحرفه ای بین اهالی ورزش در استان فارس باعث شده تا برخی رفتارها در برخی موارد همچون«چوبی لای چرخ» ورزش فارس باشد.

مرجع رسیدگی به مسائل باشگاه ها کیست؟


شاید عبارت «خشت اول گر نهد معمار کج تا ثریا می رود دیوارکج»برای معضلی که امروزگریبانگیر ورزش فارس است عبارتی مناسب باشد.

در یک سیستم اداری منظم مدیرکل ورزش و جوانان وظیفه رسیدگی به مسائل کلان ورزش استان را داردورتق و فتق مسائل مربوط به باشگاه های ورزش برعهده هیات های ورزش و واحدی تحت عنوان «امورباشگاه ها»دراداره ورزش هر شهرستان است.

رویه ای که متاسفانه در مرکز استان فارس با حدود 30  شهرستان ازگذشته تا کنون رعایت نشده و افکار عمومی انتظار بررسی ریز ترین مسائل پیرامون باشگاه های ورزشی را از مدیرکل ورزش استان دارند.
سلسه مراتب اداری یکی از شاخصه های حرفه ای شدن است

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس نیزمنتقد این نوع رفتار است و می گوید: همه ما برای رسیدن به یک نقطه ایده آل باید رفتاری حرفه ای داشته باشیم .

وی با بیان اینکه  توجه به سلسله مراتب اداری یکی از شاخصه های  حرفه ای شدن است می گوید برای قرارگرفتن رفتارها درریل صحیح در سال جاری کلیه باشگاههای ورزشی می بایست مشکلات و امورات خود را از طریق هیاتهای مربوطه و اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز پیگیری کنند.

دبیر شورای عالی ورزش استان ،با بیان اینکه اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز نماینده این اداره کل در شهر شیراز است تاکید می کند از این پس اداره کل ورزش و جوانان استان به صورت مستقیم پیگیر امورات باشگاههای ورزشی در شهر شیراز نخواهد بود و کلیه باشگاهها می بایست از طریق نماینده این اداره کل در شهر شیرازو یا شهرستان های حوزه فعالیتشان پیگیر مسائل خود باشند .

کامیاب با اشاره به اینکه در استان فارس 48 هیات ورزشی فعالیت می کنند می افزاید: اداره کل متولی رسیدگی به مسائل کلان ورزش استان با زیر مجموعه ای تخت عنوان  30 شهرستان ، 100 شهر و900 هیات ورزشی است.

وی پرداختن به امورات باشگاه های  شهر شیراز را عاملی برای دورماندن اداره کل ورزش و جوانان استان از ماموریت های اصلی خود می داند و می افزاید:برهمین اساس و با توجه به ظرفیت های قانونی که  کمسیون ماده 5 به اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز داده است مسائل مربوط به باشگاه های شهرستان شیرازباید توسط اداره ورزش و جوانان این شهرستان حل و فصل شود.

درهر حال تصحیح الگوی رفتاری و فرهنگی در ورزش می تواند گام موثری در مسیر حرفه ای شدن ورزش باشد اتفاقی که به نظر می رسد با این تصمیم اداره کل ورزش و جوانان گام نخست آن در استان فارس برداشته خواهد شد.تصمیمی که شاید بتوان از آن به عنوان ترمیم دیواری که خشت اول آن کج بنا شده یاد کرد.
انتهای پیام /  101
1587 کلیک ها  سه شنبه, 21 خرداد 1398 19:25
این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا