کلینیک تخصصی تغذیه ورزشی برای ورزشکاران راه اندازی می شود

راستین آنلاین:سرپرست هیات پزشکی ورزشی استان فارس از راه اندازی کلینیک تخصصی تغذیه ورزشی برای ورزشکاران خبر داد.



حیدر صفرپور در نشست هم اندیشی با مسئول و اعضای کمیته تغذیه با بیان اینکه نقش تغذیه در ورزش بسیار مهم و قابل پیگیری است ،گفت : برای آرامش خاطر جامعه ورزش و سلامت ورزشکاران و با برنامه ریزی های صورت گرفته به زودی کلینیک تخصصی تغذیه با حضور متخصصین و کارشناسان مربوطه راه اندازی می شود.

وی هیات پزشکی ورزشی را یک حامی و چراغ راه ورزشکاران در مباحث پزشکی و سلامت عنوان کرد و افزود: با تلاش و کوشش بر آنیم تا با قرار دادن آخرین دستاوردهای علمی پزشکی ورزشی، مسیر صحیح ورزش کردن را به ورزشکاران نشان داده و همواره کنار آنان شاهد رشد و شکوفایی جامعه ورزش باشیم.

در ادامه مسئول کمیته تغذیه هیات پزشکی ورزشی استان فارس هم با ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در این مدت   گفت:برنامه های اجرایی کمیته تغذیه تا پایان سال با جدیدت دنبال می شود و به صورت مقاله و پیام های پزشکی ورزشی ،مطالب مفید را گه می تواند کارآمد باشد و نقش تغذیه مناسب و لازم در ورزش را به خوبی به مخاطبین ما که جامعه ورزش و ورزشکاران می باشد انتقال خواهیم داد.

دکتر باباجعفری در خصوص برنامه عملیاتی کمیته تغذیه ،افزود: اکنون برنامه های این کمیته بیشتر بصورت آموزشی می باشد اما با برنامه ریزی ها و جلسات تخصصی که برگزار شده است به زودی وارد فاز عملیاتی بیشتری می شویم تا بتوانیم خدمات ارزنده و به صورت مستقیم با جامعه ورزش ارتباط برقرار کرده و شاهد رشد و شکوفایی جامعه ورزش نیز باشیم

وی در ادامه به ضرورت وجود کلینیک تخصصی تغذیه ورزشی  اشاره کرد و تصریح کرد: در این راستا با برنامه ریزی ها و پیگیری هایی که با سرپرست هیات انجام داده ایم به زودی این کلینیک تخصصی راه اندازی  می شود تا ورزشکاران ما با آرامش بیشتری بتوانند نقش تغذیه در ورزش را که بسیار قابل اهمیت است دنبال کنند.

مسئول کمیته تغذیه هیات پزشکی ورزشی استان فارس به برگزاری کارگاه های آموزشی در خصوص تغذیه و نقش آن اشاره کرد و افزود: این کارگاه ها به صورت متناوب برای ورزشکاران و بخصوص مربیان در حال برنامه ریزی می باشد که به زودی شاهد برگزاری آن به صورت فصلی یا ماهیانه خواهیم بود.

باباجعفری در ادامه به فعالیت های عمومی در مقوله تغذیه اشاره کرد و اظهار داشت : با توان و پتانسیلی که در مجموعه پزشکی ورزشی وجود دارد می توان در یک کار مشترک با سازمان ها ونهاد های شهروندی ،بازارچه غذاهای ورزشی یا مکل های ورزشی ایجاد کرد و سطح آگاهی جامعه را در این زمینه افزایش داد و از لحاظ سلامت و استاندارهای مربوطه آگاه کرد.

وی با بیان اینکه نظارت برباشگاه ها باید به نحوی باشد که تغذیه ورزشکاران هم مورد بررسی قرار گیرد،افزود: ساماندهی تغذیه ورزشکاران از جمله مباحث مهم و قابل توجه ای است که می بایست در این زمینه با برنامه ریزی جامع بر آن نظارت داشت و با یک ساماندهی مناسب و برنامه کارآمد و قابل اجرا شاهد رشد جامعه ورزش در این زمینه هم باشیم.

این مختصص تغذیه در ادامه به برنامه های پژوهشی اشاره کرد و تصریح کرد: طرح های تحقیقات در خصوص  تغذیه از جمله برنامه هایی است که به طور جد به آن ورود کرده ایم و اگر نیاز هم باشد با دستگاه های مرتبط وارد کار مشترک می شویم تا در این زمینه هم ورزشکاران از آخرین دستاوردهای علم روز در خصوص تغذیه در ورزش بهره مند شوند.

مسئول کمیته تغذیه هیات پزشکی ورزشی فارس در ادامه به نقش مهم صنعت تغذیه اشاره کرد و گفت : امروزه صنعت تغذیه ارتباط بسیار خوبی را با متولیان بخش سلامت در جامعه دارد و ما هم می توانیم این ارتباط را داشته و آن چه را که نیاز و استاندارد جامعه ورزش در تولیدات غذایی می باشد به صنایع انتقال ،پیشنهاد و سفارش دهیم .

بابا جعفری به نقش مهم تبلیغات مواد غذایی اشاره کرد و افزود: در این خصوص می بایست برای سلامت شهروندان و جامعه ورزش جلوی بعضی از تبلیغات را گرفت و مانع پخش آن شد و در بعضی از موارد هم باید کمک کرد تا بیشتر تبلیغ شود.
انتهای پیام /  101
1242 کلیک ها  دوشنبه, 09 اسفند 1395 06:05
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا